Skip to main content

Afgelopen donderdag hebben we ons abonnement ge-upgrade van een 50Mbit- naar een 200Mbit-aansluiting. Gezien het vele thuiswerken en thuisstuderen was dat volgens de deskundigen écht nodig. Helaas is van enige verbetering nog niets merkbaar, de Experia 10v staat om de haverklap in storing (Servicelampje wordt rood/oranje), het TV- beeld hapert verschrikkelijk (daarvan was eerder helemaal geen sprake) en het wifi-signaal valt nog vaker weg dan eerder. Kortom wat ons betreft is dit geenszins een verbetering. Vreemd genoeg is het naar 'boven' bij stellen van je abonnement altijd weer eenvoudiger dan contact zoeken met de klantenservice als er klachten zijn.

Wie gaat me helpen?!!

Hi @WifiCo, welkom op het forum! Wat balen dat je verbinding niet goed werkt :frowning2:  Je kan de snelheid dan wel verhogen, maar als de lijn instabiel is dan schiet dat niks op. Wil allereerst een reset uitvoeren op je Experia Box? Dan worden de originele instellingen teruggezet en kun je kijken of de lijn nog steeds instabiel is. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. 


Resets hebben de afgelopen tijd een flink aantal keren uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. De afgelopen dagen is de wifi verbinding helaas niet beter geworden en geven speedtests wisselende resultaten ( soms 7 soms 117) doch nooit de beloofde 200Mbit.

Het haperende TV beeld was volgens KPN-winkelmederwerkers logisch verklaarbaar vanwege het feit dat we een oude TV-tuner hadden, zo werd mij vandaag in de winkel verteld..... dus nu kastje omgewisseld met als resultaat: nog steeds haperend beeld.

Het gebrekkige wifi signaal in huis proberen we nu te verhelpen middels superwifi versterkers (KPN:€150,-).

Enfin we worstelen voort.


Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


@Nick83 Download: 60-70Mbit, Upload: 30-40Mbit


Verder zie je bij hetbegin van de meting wel een piek van 100 à 120 maar dat zakt dat direct weg.....


Gebruik je iets van draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?


Gezien het vele thuiswerken en thuisstuderen was dat volgens de deskundigen écht nodig.

Welke "deskundigen"?

 

Het haperende TV beeld was volgens KPN-winkelmederwerkers logisch verklaarbaar vanwege het feit dat we een oude TV-tuner hadden, zo werd mij vandaag in de winkel verteld..... dus nu kastje omgewisseld met als resultaat: nog steeds haperend beeld.

Hoe is die TV ontvanger op de Experia Box aangesloten?

Rechtstreeks, via een switch en of via een "draadloze" verbindingsset voor Internet via het lichtnet?

Als via een switch, wel merk en type?


De TV tuner is direct via een kabel verbonden met de Experia.

Ik gebruik verder een TPLinkversteker (maakt gebruik van bekabeling van ons huis)

En een NetGear wifi versterker


Een TP-link "versterker"?

Wat is dat voor een apparaat? Heb je de type aanduiding?

En heb je ook een type aanduiding van die NetGear?

Waarom gebruik je nog wifi "versterkers" als je ook al "super"WiFi's in gebruik hebt?


TP-LINK = TP-Link TL-WPA4226KIT-AV500 Powerline.

NetGear is een WLAN range extender.

Ik gebruikte ze voorheen en ik denk nu dat het geen kwaad kan dat ik ze blijf gebruiken, maar ik laat me graag voorlichten als dat anders is.

Bovendien veranderen deze naar mijn mening niets aan het feit dat we een instabiel signaal binnen krijgen. En ik denk ook niet dat ze van invloed zijn op het haperende TV beeld. 

Maar als gezegd, ik weet het niet.


TP-LINK = TP-Link TL-WPA4226KIT-AV500 Powerline.

NetGear is een WLAN range extender.

Ik gebruikte ze voorheen en ik denk nu dat het geen kwaad kan dat ik ze blijf gebruiken, maar ik laat me graag voorlichten als dat anders is.

Bovendien veranderen deze naar mijn mening niets aan het feit dat we een instabiel signaal binnen krijgen. En ik denk ook niet dat ze van invloed zijn op het haperende TV beeld. 

Maar als gezegd, ik weet het niet.

Die TP-Link kan heel veel roet in het eten gooien.

Lees anders dit topic eens.

En die Netgear WiFi extender kan rampzalig zijn voor de werking van de wifi. Dergelijke apparaten horen wat mij betreft thuis in de vuilnisbak of liever weggebracht naar een recyclepunt.

Koppel zowel de powerline als de Netgear los en kijk of dat een positief resultaat heeft.


Jammer dat je nog geen oplossing hebt kunnen vinden, @WifiCo. Dank @wjb voor je hulp zover. Het is inderdaad verstandig alleen de basis aan te sluiten (Experia Box) om te checken of de verbinding die binnenkomt wel goed is. Als je daarboven op nog twee SuperWiFi's, een TP-link en een Netgear zet dan is het lastig te bepalen wat het probleem veroorzaakt. Heb je de Experia Box al eens aangesloten met alleen de SuperWiFi's? Wat waren je bevindingen toen?

Ik wil je verbinding even doormeten, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Wil je verder 1 speedtest uitvoeren op een bekabelde verbinding en 1 speedtest op de WiFi en me de screenshots sturen van beide resultaten? Dan kan ik dit vergelijken met de resultaten uit de analyse en dan verder aan de slag gaan. Je vindt de speedtest hier


Hi Job, ik heb je een berichtje gestuurd, het bijvoegen van attachments is bij een dergelijk bericht niet mogelijk, zo lijkt het.

Vooralsnog geven de metingen nog altijd hetzelfde beeld. Vooralbij de bedrade metingen valt op dat er een mooie stat wordt gemaakt wasrbij snelheden van 120, 130 soms zelfs 140+ worden gehaald maar die snelheid zakt al snel weg en blihft uiteindelijkdan steken op een gemiddelde van ca. 75.

Ik herinner mij dat de monteur die hier laatst was sprak over een nogal verouderde waaierkast waarin hij werkzaamheden had verricht en waar hem nnogal wat oxidatie was opgevallen,  vermoedelijk door condens of inwateren. Wellicht een oorzaak?

Had ik al melding gemaakt van haperend TV-beeld en de ONMOGELIJKHEID om terug te kijken en/of kijken vanaf het begin. Niet écht INTERACTIEVE TV, zeg maar. 

Hoop dat jullie begrijpen dat we er zoetjesaan moedeloos van worden.

Enfin, hopelijk kan je ons helpen, succes!!


Dank voor toelichting! Ik heb een analyse uitgevoerd en kom daarbij uit op een monteur. Je hebt een bonding VDSL-verbinding, waardoor je maximaal 214 Mbit/s zou moeten halen. De 200 Mbit/s van je abonnement is daarom wel te halen via een bekabelde verbinding. Er gaat vermoedelijk iets mis met de connectie tussen de aderparen, waardoor je deze snelheid niet haalt. Ik heb dit genoemd in het ticket naar de monteur, evenals de wegvallende verbinding en de niet-werkende tv-verbinding. Ik stuur je nu even een privébericht met de mogelijke tijdssloten van de monteur. Ik zie je reactie daar graag tegemoet, dan kan ik het inplannen. 


Reageer