Skip to main content

Zaterdag 8 april heb ik vanwege een kleine verbouwing mijn Experia Box 12 incl. converter los moeten koppelen. Later op die dag heb ik alles weer op dezelfde dag aangesloten, maar de gehele week hapert de verbinding. Van het ene op het andere moment begint het internetknopje op de Experia Box te knipperen. Het internet valt vaak weg en als de verbinding er is dan is het enorm traag.

Alles reguliere procedures al gevolgd maar dit heeft geen nut gehad.

Wie kan mij helpen?

Bedoel je met converter het glasvezelkastje???


De converter die tussen het modem en glasvezelkastje in zit (geplaatst door monteur van KPN)


De converter die tussen het modem en glasvezelkastje in zit (geplaatst door monteur van KPN)

Hallo @Harryj87 tussen de glasvezelkast en de modem router behoort niets te zitten.

Kun je eens een foto plaatsen?

 


En dan vanuit de rode kabel naar de Experia Box, zoals gezegd is het aangelegd door een KPN monteur


Hoi @Harryj87 ,

Bij mijn weten plaatst KPN enkel een ZTE F3100 en de Genexis XGS-2110, en niet dit NT kastje.Ik denk dat jouw huidige NT vervangen moet worden.

Misschien kan @freddyfrl , @Ik_Combineer of @NHendriks daar meer over zeggen?


Dit zijn T-Mobile converters. Kan om wat voor reden dan ook bij een KPN monteur terecht gekomen zijn en geplaatst. Ik zie wel dat de thule (het beschermende deel bij de connector) ontbreekt bij de connector aan de kant van de mediaconverter en het lijkt alsof er na dat metalen stukje ook stress op de kabel is geweest en de glasvezel op dat punt is gebroken. Verder is het inderdaad eigenlijk de bedoeling dat er een mediaconverter direct op het aansluitpunt geschoven wordt zoals @martijn197108 ook aangeeft.

Snelste is om even te bellen met 0800-0402 (kan ook vandaag). Mogelijk kunnen ze een NT per post opsturen, anders zal er een monteur langs moeten komen. Ik durf niet te zeggen wat het beleid daar momenteel op is.


Snelste is om even te bellen met 0800-0402 (kan ook vandaag). Mogelijk kunnen ze een NT per post opsturen, anders zal er een monteur langs moeten komen. Ik durf niet te zeggen wat het beleid daar momenteel op is.

Die zijn nu inderdaad op te sturen naar mijn weten.

Ben daar eigenlijk wel verbaast over, eerst moest je er persé van afblijven en nu mag je het opeens zelf plaatsen…Misschien door tekort aan monteurs.


Ben daar eigenlijk wel verbaast over, eerst moest je er persé van afblijven en nu mag je het opeens zelf plaatsen…Misschien door tekort aan monteurs.

Het tekort aan monteurs is inderdaad een van de redenen maar ook het type FTU dat tegenwoordig geplaatst wordt helpt mee. De oudere GN-01/GN-02 en TY-01 FTU's zijn gewoonweg niet geschikt voor doe-het-zelf omdat deze toch wel een bepaalde handigheid vereisen. Genexis FTU's worden zelfs kosteloos vervangen door een TK-01 als je dit aanvraagt bij de vrije modemkeuze. De Tyco FTU's zijn nog wel zelf te doen maar soms gaat het niet helemaal lekker.

Verder is het natuurlijk ook een kostenoverweging; per uur kost een monteur voor KPN heel veel geld en met de meerwerkkosten die KPN rekent ga je het nog niet eens redden naar wat ik gehoord heb. Kijkend naar de materialen die we hebben, de logistieke kosten, licenties, direct ondersteunend personeel, auto, brandstof/laden etc etc dan lopen de kosten snel op. Ieder uur wat dan nuttiger besteed kan worden is er weer één.

Met de TK01 is DHZ prima mogelijk en daarmee is het aantal monteurs dat aangestuurd moet worden drastisch verlaagd (vooral bij installaties). Er blijft een klein percentage waar toch een monteur moet komen, bijvoorbeeld omdat het aansluiten niet lukt maar dat is slechts een paar procent van de gevallen waardoor er meer capaciteit vrij komt voor installaties waar een monteur verplicht moet komen maar ook voor storingen en infra-werk.


@Harryj87 : Hoe is dit afgelopen? Heb je nog contact gezocht?


Nee heb geen contact meer gezocht. Afgelopen dagen te druk geweest. Wordt wel vervolgd