Skip to main content

Wij zouden vandaag overgaan op glasvezel van KPN. De monteur opende het pakket en dit bleek anders te zijn dan besteld. Wij hadden volgens hem alleen 100 Mb internet met wifi punten. Wij hadden 200 Mb internet besteld, geen wifi punten, maar korting en interactieve tv. Dat ik 1 keer mis gedrukt heb, dat zou nog kunnen, maar 3 keer, dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Op het beeldscherm kreeg ik ook de juiste bevestiging te zien. Wij hebben niet goed naar de bevestiging in de mail gekeken, maar toen we dat vandaag natuurlijk controleerde, bleek er geen bijlagen bij de bevestiging te zitten. Wij hebben dus geen contract of prijslijst opgestuurd gekregen. 

Nou geen probleem denk je, dat moet toch makkelijk om te zetten zijn? Nou niet dus. de korting kan niet verwerkt worden, dus moeten we de bestelling annuleren en opnieuw plaatsen. Wij hebben echter de overstapservice. Die moet dus nu weer opnieuw worden opgestart. We zijn dan een maand verder. Als ik vervolgens opnieuw moet bestellen, moet ik 25 euro aansluitkosten betalen, die eerst  niets kostte. Kortom een hoop geregel, nieuwe afspraak inplannen tijdens de kerstperiode, ik mag mijn oude kastje weer aansluiten en als bonus kost het ook meer. Kan dit nou echt niet anders?

Hi @Liesje44 ,
In de titel geef je aan dat de bestelling online is gedaan. Per mail ontvang je een bevestiging van je bestelling, daar staat dan in bedankt voor je bestelling. Je krijgt meerdere mails van ons na het plaatsen van je bestelling. Dingen die je bv ook krijgt zijn pincode en abonnementsnummer voor iTV. Heb je je spambox (of ongewenste mail) toevallig al gecheckt? 
Als het bestelscherm gewoon aangeeft wat je hebt besteld kan ik me voorstellen dat je even gek stond te kijken :speak_no_evil: . Als in ons systeem de oude bestelling staat waarin specifiek aangegeven dat je in bent gegaan op een bepaalde actie kunnen we de geannuleerde bestelling nog wel terug vinden. 

Hoe nu verder: De monteur is dus al wel geweest > heeft hij het ook aangesloten en heb je nu diensten? dat was me nog niet helemaal duidelijk omdat je het had over annuleren verder in je bericht.
Kan ik nog iets voor je doen of is het i.o.m. de monteur opgelost?
Zo niet ; zou je je profiel kunnen aanvullen zodat ik je kan vinden in het systeem? 


Gedaan. 

Inmiddels sta ik weer op de nieuwe installatie lijst omdat Ziggo ons blijkbaar toch heeft afgesloten, wat eerst een maand zou duren. Blijkbaar hebben jullie ons toch afgemeld?

Alvast bedankt


Hi @Liesje44 ,
Zie dat je je profiel aangevuld hebt. Dank je wel daarvoor :thumbsup_tone2: . 

In ons systeem zie ik staan dat de eerste order geannuleerd is. Dit was de order met overstapservice. De tweede order (waarin er geen overstapservice gebruikt is zie ik) staat met een wensdatum voor 7-12-2020. Hiervoor is op dit moment nog geen monteur gepland. Je nieuwe installatiepakket zou in ieder geval de twee SuperWifi moeten bevatten die je graag wilde :slight_smile: . 

Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen?


Nou dat hoop ik niet. Ik wilde niet de super wifi punten en uiterlijk morgen moet de monteur hier zijn, dat was de afspraak


Ik krijg nu ook niemand meer aan de lijn en mijn verbinding wordt telkens verbroken, maar ik verwacht nog steeds morgen een monteur die 200 mb internet komt aansluiten, zonder wifi punten, maar met korting en interactieve tv. Eigenlijk had ik ze al eerder verwacht, want ze zeiden dat er altij wel iemand uitviel. Ook verwacht ik ondertussen een grote bos bloemen voor alle frustratie en een hoop vrije tijd, want morgen heb ik weer een vrije dag moeten opnemen (voor de tweede keer). Ik hoor het graag!!!!!!


Hi @Liesje44 ,

Denise. schreef
In ons systeem zie ik staan dat de eerste order geannuleerd is. Dit was de order met overstapservice. De tweede order (waarin er geen overstapservice gebruikt is zie ik) staat met een wensdatum voor 7-12-2020. Hiervoor is op dit moment nog geen monteur gepland. Je nieuwe installatiepakket zou in ieder geval de twee SuperWifi moeten bevatten die je graag wilde :slight_smile: . 

Installatiemonteur plannen kun je op deze website doen. 

In de bevestiging staat ook geen monteur gepland vandaar dat ik het nog een keer benoem :slight_smile: . Net op tijd dus, anders had je voor niks zitten wachten.


@Liesje44 , oeps, verkeerde orderbevestiging. Je hebt gelijk; de tweede bestelling is WEL MET KORTING, ook zonder overstapservice en monteur kun je dus nog inplannen.


Hi @Liesje44 ,

Denise. schreef
In ons systeem zie ik staan dat de eerste order geannuleerd is. Dit was de order met overstapservice. De tweede order (waarin er geen overstapservice gebruikt is zie ik) staat met een wensdatum voor 7-12-2020. Hiervoor is op dit moment nog geen monteur gepland. Je nieuwe installatiepakket zou in ieder geval de twee SuperWifi moeten bevatten die je graag wilde :slight_smile: . 

Installatiemonteur plannen kun je op deze website doen. 

In de bevestiging staat ook geen monteur gepland vandaar dat ik het nog een keer benoem :slight_smile: . Net op tijd dus, anders had je voor niks zitten wachten.

Maar dat is toch van de zotte, deze was ons duizend procent toegezegd. Ook sta ik op de lijst voor een spoed monteur als er iets uitviel en blijkbaar krijg ik nu weer die stomme wifi punten die ik echt 1000 procent niet heb besteld. We hebben het telefonisch gedaan dit keer. Hoe kan ik dit nu nog oplossen? 

Ik ga er na 1 uur weer mee verder. Ben nu aan het werk, dan ga ik ze bellen. Ik zit nu wel op het punt dat ik schadevergoeding ga eisen. Dit is niet normaal zoveel fouten worden gemaakt. 


De monteur was ingepland voor vrijdag en een spoedlijst voor deze week als er iets zou uitvallen, dat altijd zou gebeuren volgens die man. Niet dus. Ik hoor volgens afspraak morgen internet te hebben. Wij zouden graag weer tv ook kijken!


Ik kan niet inloggen. Ik weet het kpn id niet en kan even niet bij de mail van mijn zoon,. Ik verwacht nog steeds morgen de monteur, dat ik zo afgesproken en die meneer zij dat dit echt niet meer fout kon gaan nu. Dus zet het er maar zelf in voor morgen. Ik moet nu echt werken, dus ik ga vanmiddag wel weer bellen. Ik word er echt moe van. 8 keer bellen en het gaat nog steeds niet goed. Heel bijzonder!


KPN ID kun je aanmaken met elk mailadres. Je kunt daarna je KPN ID koppelen aan je abonnement. (op dit moment is er aan jou abonnement ook nog niks gekoppeld) 

Goed dat je je verwachting uitspreekt. Zoals ik al eerder aangaf is de wens/plan datum van je abonnement op dit moment 7-12-2020. Dit kunnen we niet vervroegen. Er kan voor deze datum dus ook geen monteur komen. Wanneer er wel een monteur kan komen ligt aan de beschikbaarheid ik jou regio. Ik kan uw verzoek dus niet inwilligen.

Verder kun je dat natuurlijk ook doen via 0800-0402. 

Deze zijn 24 uur per dag bereikbaar en staan voor u klaar


Ik werd net gebeld door KPN. Blijkbaar is mijn lijn (binnenkomst van het signaal) al bezet. Heel opmerkelijk, daar ik eerst bij Ziggo zat (kabel) en nu glasvezel krijg. Er was beloofd dat ik vrijdag 4 december uiterlijk een monteur zou krijgen. Ze hadden me op zaterdag een week bundel (onbeperkt internet gegeven). Ze kunnen de toezegging van 4 december niet terugvinden, maar anders hadden ze de weekbundel wel direct verlengd. Nu heeft deze mevrouw dit wel weer met een week verlengd, maar heb ik inmiddels al voor morgen een vrije dag opgenomen (2e keer). Als het maandag weer niet gaat gebeuren, wat ik eigenlijk een beetje verwacht, dan ga ik de kosten wel verhalen. Het beloofde nieuwe pakket heb ik overigens ook nog niet ontvangen (met modem en tv kastje) of neemt de monteur dat mee?

Dit dossier lijkt wel een echte soap te worden en iedereen doet toezeggingen die niet worden nagekomen en waar ze vervolgens niets meer van terug kunnen vinden. Het is dat KPN op glasvezel gebied niet echt een grote concurrent heeft, want anders had ik er allang de brui aan gegeven. 


Goed om te horen dat je gebeld bent :ok_hand_tone2: en dat je ook een nieuwe GB bundel hebt gekregen voor een week. 

Probeer met je mee te denken; misschien kun je je vrije dag nog verplaatsen? :speak_no_evil:  

Pakket krijg je 7-3 dagen van te voren.


Als de monteur maandag gaat komen, zou het dus morgen er moeten zijn, zou je denken. Ik heb van postnl nog niets vernomen. Daar krijg ik altijd een dag van tevoren bericht van. Maar het is me nu weer verzekerd, dus ik zal me maandag wel melden als het toch niet gelukt is en ook als het wel gelukt is. Ben benieuwd.


Hi @Liesje44 ,
Heb het even gecheckt voor je. Bij je gegevens staat het volgende :

Track en trace heb ik je verzonden in een privé berichtje. Dan kun je kijken wanneer PostNL verwacht te leveren bij je. (deze heb je ook per mail ontvangen vandaag zag ik in het systeem :relaxed: )


Helaas was er afgelopen vrijdag niet de beloofde monteur. Die zou maandag 7-12 echt komen, volgens Denise van kpn, in een privé bericht bevestigd, dit werd me ook verzekerd door een vriendelijke mevrouw van de klantenservice. Nu net ontving ik een mail dat de monteur donderdag 10-12 komt. Nog een vrije dag, dat kan allemaal zomaar. Dit is dus de derde afspraak. 3 vrije dagen voor niets, waarvan 2 x een afzegging een dag van tevoren. Daarbij komt veel stress, twee weken geen normale verbinding en uren aan telefoon gesprekken en in de wacht staan. Zo ga je toch niet met klanten om?


In je berichtenbox heb je bericht van mij ontvangen. Je bent 3-12-2020 gebeld door een orderbehandelaar. Deze heeft je een Mail en SMS verzonden zodat je contact op kan nemen met deze afdeling. Zij kunnen je vertellen waarom de monteur niet komt vandaag. 

Ik hoop dat je ze snel te pakken krijgtÂ