Skip to main content
Antwoord

Ik verlies internet wanneer mijn Ubiquity Nano M5 Point to Point is aangesloten

• November 10, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds kort (Enkele weken, en het heeft een aantal jaar goed gewerkt) (klant zit in buitengebeid en heeft buitengebied dekking via 4G aan staan) valt deĀ internet verbinding weg wanneer we de 1ste NANO M5 durven aansluiten op een LAN poort. Het modem blijft wel actief!
Maar de aangesloten LAN systemen verliezen resolving en dus geen internet meer… de dsl line van het modem blijft dus wel actief! Iemand iets soortgelijks aan de hand?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@xmlfreak, welkom op de community. Dat klinkt niet logisch inderdaad. Hoe is alles precies aangesloten? Zit het bijvoorbeeld direct op het modem, of zitten er ook apparaten op een switch aangesloten? Of worden apparaten aangesloten via de Nano M5 en valt het daarmee weg?

De netwerkpoorten van het modem horen wel te blijven werken als je een ander apparaat aansluit. Ik ben zelf niet bekend met de Nano M5, dus inhoudelijk weet ik daar niets over. Maar ik kan wel met je meedenken over de dingen die we wel kennen en als KPN leveren.

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hoi ​@xmlfreak, welkom op de community. Dat klinkt niet logisch inderdaad. Hoe is alles precies aangesloten? Zit het bijvoorbeeld direct op het modem, of zitten er ook apparaten op een switch aangesloten? Of worden apparaten aangesloten via de Nano M5 en valt het daarmee weg?

De netwerkpoorten van het modem horen wel te blijven werken als je een ander apparaat aansluit. Ik ben zelf niet bekend met de Nano M5, dus inhoudelijk weet ik daar niets over. Maar ik kan wel met je meedenken over de dingen die we wel kennen en als KPN leveren.