Skip to main content

voor aansluiting op glasvezel moet er een nieuw modem aangesloten worden,dit is bij een afgiftepunt van post.nl geleverd maar ik krijg het modem niet mee omdat het oude meteen ingeleverd dient te worden.In de mail van KPN staat uitdrukkelijk opgenomen dat ik nog een brief zou krijgen hoe het modem terug te sturen.Aangezien de aansluiting pas over 4 dagen gaat plaatsvinden het modem laten liggen op het afleverpunt.

Op zich kunt u het modem gewoon omruilen. Ze werken allebei op zowel koper als op glasvezel. Ik ga er dan vanuit dat uw huidige modem een v8 of hoger is.


Hi @Rien428, welkom op het forum! Wat gek dat je een brief kreeg met retourinstructies, deze had je niet moeten krijgen. Als je namelijk bij ons een modem omruilt via een servicepunt dan moet je daar ook je oude Experia Box met stroomadapter inleveren. Pas dan krijg je je nieuwe Experia Box met stroomadapter mee. Wat @Joep1965 zegt, klopt dus. Je kan je modem gewoon omruilen bij het servicepunt! Laat je me even weten of het lukt?


Ja,ja het gebeuren u wordt aangesloten op glasvezel staat in de mail van KPN,niet in het Zweeds,gewoon nog in het Nederlands…

U ontvangt een brief hoe u uw oude modem retour moet sturen....Als het modem er nu 4 dagen eerder is dan de monteur komt zit je met de gebakken "Zweedse" peren,en als klap op de vuurpijl lukte het overzetten op glasvezel ook niet...2 weken aan het noodpakket en daar betaal ik niet voor.


U krijgt glasvezel!   Geachte heer  Uw verbinding op.       wordt aangepast. Uw abonnementskosten blijven hetzelfde De upgrade naar glasvezel heeft geen gevolgen voor uw abonnementskosten. Deze blijven hetzelfde. Zodra de aanpassing van uw verbinding gereed is, krijgt u een bevestiging via sms op telefoonnummer 

  •   Internetsnelheid Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres: Downloadsnelheid: 50 Mbit/s Uploadsnelheid: 5 Mbit/s Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van wifi. In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid. Ontvangt u niet de verwachte snelheid? Heeft uw internetverbinding niet de verwachte snelheid? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Dan onderzoeken wij wat de oorzaak is en of we die kunnen verhelpen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat we de meting niet goed hebben gedaan. Maar het kan ook komen door technische problemen, zoals een kabelbreuk in ons netwerk. Als we het probleem niet kunnen verhelpen, dan kijken we samen of een ander abonnement beter past. Vervangende apparatuur Door de aanpassing van uw verbinding hebt u nieuwe apparatuur nodig. Dit ontvangt u op:  U ontvangt de volgende apparatuur: KPN Experia Box Stuur de volgende apparatuur terug: KPN Experia Box U krijgt nog een brief waarin we uitleggen hoe u de apparatuur terugstuurt. Aansluiting op het glasvezelnetwerk U wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk. Herstarten TV ontvanger Zet uw TV ontvanger(s) eenmalig uit en weer aan na het aansluiten van uw nieuwe modem. Daarna werkt interactieve TV weer zoals u gewend bent. Uw afspraak met onze monteur Uw afspraak is op 17 november 2020. Onze monteur start tussen 14:00 en 16:00 uur. De eindtijd kan dus later zijn dan 16:00 uur. Onze monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in. Zorg alstublieft dat u aanwezig bent. Als u niet aanwezig bent, dan kunnen voorrijkosten in rekening worden gebracht. Heeft iemand bij u thuis last van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Verzet dan uw monteursafspraak. We nemen uw veiligheid en die van onze monteurs heel serieus. Doe dit alstublieft ook.  Wilt u uw afspraak verzetten? Doe dit dan makkelijk online via kpn.com/bestelstatus. En kies zelf een dag en tijd die u het beste uitkomt. Afspraak verzetten Hebt u nog vragen? Dan helpen wij u graag op kpn.com/service. Of bel ons gratis op 0800-0402. Vind uw antwoord Hebt u nog vragen? Dan helpen wij u graag op kpn.com/glasvezelnetwerk. Of bel gratis 0800-0402. Wat is glasvezel en hoe werkt het?  Met vriendelijke groet, Jörg Kramer Directeur Klantenservice     Wat vindt u van deze e-mail?   Heel goed Kan beter KPN B.V. - Postbus 30000 - 2500 GA  Den Haag - KvK nr. 27124701

Ah duidelijk, goed dat je dit even meestuurt. Dan kan ik iets meer toelichting geven. Normaal gesproken wordt je nieuwe apparatuur bij een upgrade naar glasvezel geleverd bij je thuis. Dan kun je later als de glasvezelverbinding werkt je nieuwe apparatuur aansluiten en de oude apparatuur terugsturen met de retourinstructies. Blijkbaar is het PostNL niet gelukt het pakket bij je thuis af te leveren, dan brengen ze het naar een PostNL-punt. Bij dit punt werkt het iets anders: je kan daar pas je apparatuur meekrijgen als je de oude inlevert. Je nieuwe Experia Box werkt ook gewoon op je huidige koperverbinding, je hoeft dus niet zonder diensten te zitten. Ik begrijp nu dat de omzetting niet is gelukt? Wat balen! :disappointed_relieved:  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik kijken wat er is misgegaan en of ik nog iets voor je kan betekenen. 


Jopperdepop heeft moeite met lezen.

De mail met de tekst daarin;u ontvangt een brief met daarin instructies hoe u oude modem terug te sturen was toch echt afkomstig van KPN....…

Lekker goedkoop om naar post.nl te verwijzen


Gistenen als klap op de vuurpijl een brief ontvangen om het oude modem binnen 2 weken terug te sturen,dit terwijl het al lang terug is anders had ik het nieuwe modem niet meegekregen op het post.nl afleverpunt.

KPN gaat er in de info vanuit dat er standaard thuis een modem afgeleverd wordt,dit terwijl er wel 3 mogelijkheden zijn om aan een ander modem te komen.1- aflevering thuis,2 -aflevering bij post.nl afleverpunt 3-de monteur neemt een modem mee.

Slechts over optie 1 wordt standaard info verstrekt.

Nu aan een standaard digitenne noodpakket met nog eens de frustratie van een extra aanbieding van gratis uitbreiding voor 3 maanden van je TV pakket,terwijl er geen aansluiting is.

leve de vooruitgang


En ik begrijp nog steeds niet waarom een klant zomaar zou moeten weten dat een glasvezelmodem ook aangesloten kan worden op de oude dsl aansluiting.

Ook begrijp ik niet waarom KPN je eerst mailt ,u kunt aangesloten worden op glasvezel,terwijl dit dus in werkelijkheid niet waar is,daar kom je dan pas achter als de monteur in je huis je verteld,het lukt niet.

Waarom niet vooraf een controle uitvoeren,meten is weten zou ik zeggen.


Ik weet dat de brief vanuit ons afkomstig is, @Rien428. Voordat ik verder ga, wil ik je vragen me op een normale professionele wijze aan te spreken dus bij mijn naam of gewoon 'je’. Ik doe namelijk hetzelfde bij je :smile:

In mijn vorige bericht ben ik een belangrijke zin vergeten, namelijk dat je na een upgrade naar glasvezel een brief vanuit KPN krijgt. Hierin staan onder andere de retourinstructies voor je oude modem. PostNL bezorgt je nieuwe modem voor je nieuwe verbinding. Zodra je dit nieuwe modem is aangesloten, kun je je oude modem terugsturen met de retourinstructies in de brief. PostNL heeft echter het pakket niet kunnen bezorgen en daardoor naar een PostNL-punt gebracht. Bij dit PostNL-punt is de regel dat ze pas nieuwe apparatuur meegeven als je de oude apparatuur inlevert. Dat is dus wat anders in de brief staat, in de brief gaan we er echter vanuit dat PostNL het levert. De stap daarna is toch om je oude apparatuur alvast in te leveren bij het PostNL-punt als je je nieuwe apparatuur inlevert. Dit is dus niet het afschuiven op een ander bedrijf, ik noem alleen wat er gebeurd is en wat er moet gebeuren om je nieuwe apparatuur in ontvangst te nemen.

De communicatie wordt automatisch verstuurd, in jouw geval klopt het echter niet met de werkelijkheid. Sorry daarvoor. Blijkbaar gaat het toch wat lastiger. Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik kijken wat er is misgegaan.


Voordat ik verder ga,verder zoek ik je verder in het vervolg te reageren op basis van feiten en niet van veronderstellingen,dit komt net zo professioneel over als het melden aan klanten;u kunt overgezet worden op glasvezel en je klanten dan weken opzadelen met een noodpakket.Ik begrijp niet goed waarom vooraf niet te meten of te controleren is of aansluiting daadwerkelijk kan plaatsvinden.

Ik heb beschreven dat er 3 manieren zijn hoe een modem verstrekt kan worden.

Ik heb aangegeven dat een klant van Kpn vooraf niet te horen krijgt dat bij een modemwisseling op glasvezel verneemt dat dit modem ook op koper werkt.

Door de slechte communicatie worden klanten opgezadeld met discussies bij het afleverpunt en blijven modems aldaar liggen,waarom is er geen standaardprocedure dat de monteur die toch noodzakelijk is bij overzetten op glasvezel het modem meebrengt en het oude retour neemt?


Dat je eerst communicatie krijgt dat je over kunt naar glasvezel en dat dat vervolgens niet lukt, dat mag niet gebeuren. Sorry daarvoor. Als je je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geeft als je dat hebt gedaan, dan kan ik je abonnement erbij pakken en kijken of ik je kan helpen. Ik zal verder je suggestie over het op een andere manier verstrekken van het modem doorgeven, zodat we dit wellicht kunnen inbouwen in de toekomst. Voor nu is het belangrijk dat je diensten werken, dus ik zie graag je gegevens tegemoet. Heb je ondertussen al je nieuwe modem opgehaald bij het PostNL-punt?


Over het aansluiten van mijn KPN producten heb ik telefonisch contact gehad.Wel blijf ik van mening dat de communicatie van KPN onder de maat is.Als er gesteld wordt dat slechts dan een nieuw modem op het post.nl afleverpunt verstrekt wordt als het oude modem ingeleverd wordt,waarom krijg ik dan als dit oude modem inderdaad bij de verstrekking van het nieuwe modem op 17/11 ruim daarna nog een brief toegestuurd om binnen 2 weken het oude modem terug te sturen?


Dat klopt inderdaad niet, je had die brief niet moeten krijgen. Sorry voor deze fout vanuit ons. De communicatie gaat dan intern niet helemaal goed, ik ga hier melding van maken zodat dit niet meer voorkomt in het vervolg!


Reageer