Skip to main content

Hallo forumleden,

 

Ik heb een Experiabox v8 die altijd goed heeft gewerkt maar het laatste jaar merk ik steeds meer slechte WIFI of complete dropouts. Met name het laatste gebeurd nu steeds vaker. Denk dat dit modem aan vervanging toe is? 

 

Hoop dat jullie me kunnen  helpen,

 

Alvast bedankt,

 

Marieke

Hoi @MariekeN, wat balen dat je problemen hebt met de internetverbinding. Goed dat je even aan de bel trekt. Het ligt niet altijd aan de Experiabox zelf gelukkig. We hebben een pagina waarop je kunt zien wat je kunt doen als je last hebt van een wegvallende verbinding

 

Hopelijk kun je daarmee verder! Mocht dat niet lukken dan wil ik je adviseren om even rechtstreeks contact met ons op te nemen via de chat of telefonisch via 0800-0402. Ik hoop dat dit gaat lukken!


Hoi Loes,

Bedankt voor je bericht. Ik heb die wifi manager doorlopen maar ben er niks mee opgeschoten. Zowel mijn vriend en schoonouders hebben dit probleem gehad met de v8 een paar jaar terug (toen nog Telfort) en hebben allebei een nieuwer modem als oplossing toegestuurd gekregen. Daarna nooit meer problemen. Modem deed het altijd in onveranderde situatie en nu sinds een maanden ineens de haperingen en dropouts. Ik zie niet duidelijk hoe ik in de chat kom via de site van jullie klantenservice zonder dat ik wederom de wifi managing moet doorlopen. 

 

Ik hoor graag hoe dit opgelost kan worden,

Vriendelijke groet,

 

Marieke Nieuwenkamp 


Bedankt voor de toelichting @MariekeN. Zou je je profiel in willen vullen hier? En mij een seintje geven als dat gebeurd is? Dan kan ik aan de achterkant met je mee kijken :)


Hoi Loes,

Profiel is ingevuld


En nu?


Hai @MariekeN, ik neem het even over van mijn collega, @Loes_.

Ik heb jouw verbinding doorgemeten en die ziet er goed uit! Ik denk dat het daarom goed is om te beginnen met een reset van het modem. Hiermee worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Wil je hier eens naar kijken? Kom je er niet uit, laat het dan weten. Ik kan namelijk van afstand ook een reset uit voeren.


Reset heeft volgens mij al tijdens het wifi-managing plaatsgevonden maar ik zal het zelf handmatig nog een keer proberen. Werkt dit niet dan graag een fatsoenlijke oplossing.  


Als de reset niet geholpen heeft, dan kijken we uiteraard samen verder naar een oplossing.


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost. Anders hoor ik het natuurlijk graag.


Hoi Denise,

Nee integendeel. Ik heb het modem gereset vandaag maar het mag niet baten. Op een dag al weer wegvallende wifi. Het modem hangt letterlijk 3 tot 5 meter van de apparaten die de wifi nodig hebben. Het is nooit een probleem geweest. 

Mvg,

Marieke


Bedankt voor de terugkoppeling, @MariekeN. Het lijkt me goed om jouw modem te vervangen. Dit heb ik dan ook meteen voor je geregeld. Ik stuur je een privébericht met verdere informatie.