Skip to main content

Kan iemand mij uitleggen waarom ik mijn Internetsnelheid pas per 30-06-2023 kan aanpassen?  Deze blokkering is er na huren en plaatsen Fritzbox.

 

 

Hallo @Musso53 ,

Dit komt doordat je minimaal zes maanden vastzit aan het afgesproken abonnement.

 

De FRITZ!Box optie heeft een contractstermijn van zes maanden. Dat betekent dat als je een FRITZ!Box bestelt, je het voor minimaal zes maanden afsluit. Pas daarna kan je dit weer opzeggen. Dat geldt kennelijk ook voor het aanpassen van je internetsnelheid. 

 

bron: 

 


@Noordzee Dank je voor je reactie.  Dat is toch niet logisch. Mij is helder dat ik voor de Fritzbox minimaal 6 maanden moet houden. Is ook geen probleem. Ik had hem echter genomen omdat ik met de standaard V10 router/modem geen enkel profijt had van mijn 1 GB glasvezel daar deze telkens terug viel naar kanaal 36 ipv kanaal 100. Daarom teruggezet naar 200 GB. Nu heb ik mijn Fritzbox en die doet het heel goed en dan kan ik mijn snelheid niet meer aanpassen. De logica hiervan ontgaat mij volledig.


De logica ontgaat mij verder ook. Je zou eens morgen vanaf 8.00 kunnen bellen met 0800-0402. Wellicht kunnen zij het wel aanpassen. 


Hallo @Musso53 ,

Dit komt doordat je minimaal zes maanden vastzit aan het afgesproken abonnement.

 

De FRITZ!Box optie heeft een contractstermijn van zes maanden. Dat betekent dat als je een FRITZ!Box bestelt, je het voor minimaal zes maanden afsluit. Pas daarna kan je dit weer opzeggen. Dat geldt kennelijk ook voor het aanpassen van je internetsnelheid. 

 

bron: 

 

De logica ontgaat mij verder ook. Je zou eens morgen vanaf 8.00 kunnen bellen met 0800-0402. Wellicht kunnen zij het wel aanpassen. 

 

@Musso53 

Kon je telefonisch nog je internetsnelheid aanpassen?  


Ik ben even in een KPN-winkel naar binnen gelopen. Daar konden ze het direct voor me doen. Daar ook geen verklaring voor de blokkering.


Top dat het daar alsnog geregeld is, @Musso53!

De FRITZ!Box is een extra optie binnen je pakket en is na 6 maanden opzegbaar (voor bestaande klanten). Bij mijn weten geldt dit alleen voor de FRITZ!Box optie en niet voor andere wijzigingen, bijvoorbeeld het aanpassen van de internetsnelheid.

Ik ben benieuwd of je, nu naar de aanpassing, deze melding nog steeds terug ziet in MijnKPN? Maak je gebruik van de MijnKPN of MijnKPN Web?
Om navraag met een concreet voorbeeld te kunnen doen, ontvang ik graag nog jouw klantnummer en/of postcode en huisnummer via jouw forum profiel. Ik zoek graag uit of deze beperking wel of niet klopt!


@Shyrin_ 

 

Hallo,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld. De melding is zichtbaar in mijn KPN mobiel en PC. M.v.g.

 

 

 

 


Ik had precies hetzelfde, maar heb de melding genegeerd. Na het kiezen van de nieuwe snelheid was deze binnen 10 minuten actief.