Skip to main content

Hallo, 

ik heb meerdere keren KPN gebeld maar krijg steeds een ander antwoord..

de ene zegt dat je je WAN IP kan veranderen door 48uur je router uit tezetten.

En de andere zegt Eris helemaal geen Mogelijkheid..

ik vind dit heel raar want ik zit dagelijks zonder wifi omdat ik geddosed word… zie graag een optie tegemoet komen om dit optelossen

mvg

 

Je krijgt geen ander ip. Met regelmaat komen hier topics voorbij waar om een ander ip gevraagd word. KPN doet dat niet. 


Vind dit Schandalig!!

zit al meerdere dagen soms zonder wifi..


Vind dit Schandalig!!

zit al meerdere dagen soms zonder wifi..

Hallo @Milanoo , als particuliere klant heb je geen vast IP-adres, maar een dynamisch IP-adres, maar in de praktijk verandert dat zelden.

Dat jouw wifi niet goed werkt heeft totaal niets met je IP-adres te maken.

Wat voor merk en type modem heb je?

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Wat heb he zelf al gedaan om de wifi te verbeteren?

Indien glas, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Indien koper, heb je de modem al een een fabrieks reset gegeven?

 


Beste JanD,

ik heb een Experia BOX v10.

ik zelf heb mijn router al meerdere keren opnieuw uitgezet en gereset in de hoop voor een nieuw IP,  ik heb gekeken welk IP er gelekt is door het gamen en dat Blijkt het WAN IP tezijn. Ik heb een Internet kabel van mijn modem naar mn pc en dat IP is gelekt als ik opzoek whatismyipadress. ik zou hier heel graag een oplossing voor willen zien, want dit kan echt niet door de beugel. ik heb al meerdere keren gevraagd om een Nieuw WAN IP tekrijgen, maar krijg steeds vage antwoorden..

mvg


Tja ... sorry, maar dat gamen heeft u toch echt zelf gedaan. Dus u zult ook zelf op de blaren moeten zitten. Ip adressen zijn schaars. Als KPN u een ander ip adres zou geven, dan zou uw huidige ip adres over niet al te lange tijd weer aan een nieuwe klant geven worden. Met gevolg dat die opgezadeld word met een probleem wat door u veroorzaakt is. 


Hallo @Milanoo , je kunt dan het beste een goede VPN gebruiken.

KPN geeft nooit en te nimmer een ander IP-adres of het moet naar de mening van KPN technisch noodzakelijk zijn voor een goede bedrijfsvoering i.v.m. internet.

 


Een VPN gebruiken heeft geen nut als je WAN IP gelekt is.

ik vraag me af of hier überhaupt een oplossing vooris Bij ziggo wel hier niet zal dus betekenen dat KPN toch aanpassingen zou moeten doen dit gaat helemaal nergens over!

ik zie al dagen lang mensen met dezelfde problemen bij KPN. Toch raar dat er geen oplossingen zijn echt schandalig!!

 


Dit is de enigste manier om de ddoser testoppen Gewoon een nieuw WAN IP, als t bij ziggo kan waarom zou dat hier niet kunnen.

tijdens het belle word mij gezegt modem 48uur uit voor een nieuw WAN IP dus oftewel die kletsen ook maar wat.. dit is om boos van teworden sorry


Een VPN gebruiken heeft geen nut als je WAN IP gelekt is.

ik vraag me af of hier überhaupt een oplossing vooris Bij ziggo wel hier niet zal dus betekenen dat KPN toch aanpassingen zou moeten doen dit gaat helemaal nergens over!

Dat klopt, VPN had je als gamer vanaf het begin moeten gebruiken. Als dat VPN ip-adres gelekt is, dan regel je zelf een nieuw. Op dit moment is de kortste weg: overstappen naar een andere provider. KPN zal je geen ander ip-adres geven.

Dit is de enigste manier om de ddoser testoppen Gewoon een nieuw WAN IP, als t bij ziggo kan waarom zou dat hier niet kunnen.

Het kan wel, maar het is KPN beleid om het niet te doen.


“dat IP is gelekt als ik opzoek whatismyipadress”

Huh? Die site laat je je WAN IP, eigendom van KPN, zien. Dat betekent niet dat het gelekt is! En wat betekent in godesnaam dat je IP gelekt is? Elke site die je bezoekt weet je IP! Dus dat “lekt” niet… het wordt meegezonden zodat de andere partij weet aan wie berichten terug gezonden moeten worden.

En jij vind het met grote woorden raar dat KPN haar eigendom, het IP adres, niet vervangt? Hoezo? Waarom zou KPN dat doen? Als ik veel rotzooi in mijn brievenbus ontvang kan ik de postbode hierop ook niet aanspreken.


Mijn IP is ooit gelekt op een Minecraft server die data is gelekt. En door ddosers word ik best vaak offline gehit vandaag 4/5 keer. Voor mij is de enigste optie een Nieuwe WAN IP want dan stop dit ddosen. Ik ben al maanden bezig met een antwoord van kpn krijgen of een mogelijke oplossing maar steeds lukt het niet vind dit echt erg verveld.. hebben niet voor niets KPN gekozen.


@Milanoo Inderdaad vervelend als je hierdoor getroffen wordt. Tegenstanders in games die of niet tegen hun verlies kunnen of waar je ruzie mee hebt gekregen. Als ze dan jouw ip-adres te weten zijn gekomen nemen ze wraak door je via een DDoS uit de lucht te halen. Het komt helaas vaker voor, maar KPN zal hiervoor geen nieuw ip-adres toewijzen om de al eerder aangegeven redenen.


Beste Rbxx,

toen ik KPN belde zeiden ze tegen me dat als ik mijn router 48uur uitzette ik een nieuw ip krijg.

en toen belde ik nog n x en toen zei een andere mevrouw dat ze IP switches niet doen..

Dan is dr maar 1 optie overstappen naar ziggo voor mij, vind dit totaal geen aanrader KPN zo.

Heel onprofessioneel Gedrag. Plus de waarheid spreken gebeurt niet!


toen ik KPN belde zeiden ze tegen me dat als ik mijn router 48uur uitzette ik een nieuw ip krijg.

Heb je dat geprobeerd dan?
Dan weet je of het wel of geen loze kreten zijn geweest.


Beste,

zal het mogelijk kunnen helpen als ik een nieuwe Experia Box v10 koop? Zou dit mijn WAN IP veranderen?

mvg


Beste Babylonia,

ik heb 7 Verschillende KPN medewerkers aan de tilefoon gehad waarvan er 6 waren die zeiden KPN doet dit niet en 1 iemand zei KPN doet dit wel je moet 48uur je modem uitzetten..

ik ga geen 2 dagen zonder wifi zitten zonder dat ik zeker weet dat het werkt, dat is gewoon waanzin..

beetje jammer dat er dan klets verkocht moet worden om het tilefoontje kort tehouden..


De mogelijkheid bestaat dat je IP wijzigt als je de boel 48 uur uitzet, maar hoeft niet.

Zal geen handmatige wijziging worden om het te veranderen, daar doet KPN gelukkig niet aan, je zal degene zijn die straks de door jou veroorzaakte ellende op je dak krijgt, door die DDoss aanvallen.

IP moet toch weer hergebruikt worden, IP4 adressen zijn schaars.


zal het mogelijk kunnen helpen als ik een nieuwe Experia Box v10 koop?
Zou dit mijn WAN IP veranderen?

Nee, want je WAN IP adres is aan je thuis internet-aansluiting gekoppeld.
Niet aan het MAC-adres van een modem/router !!
Ongeacht welke router je aansluit, zal daarbij hetzelfde WAN IP-adres worden toegewezen.

Ik heb hier 7 stuks modem/routers liggen van verschillende typen en merken, die ik allen rechtstreeks kan aansluiten op het KPN netwerk. Daarbij blijft het WAN IP-adres in alle gevallen hetzelfde. Sluit ik een router bij een kennis aan, wordt een IP-adres toegewezen van het adres van die kennis.

Overigens enkele jaren terug was het WAN-IP adres nog wel gekoppeld aan het MAC-adres van een modem/router. Als ik toen de router van thuis meenam naar een kennis in een andere woonwijk. Sloot ik het daar aan, was het WAN IP-adres op die plek “DAAR” datgene wat ik normaal toen thuis had met specifiek die ene router. (Dat heb ik namelijk wel eens gedaan, omdat een kennis slechte WiFi had, en dat wilde vergelijken met de Experia Box van mij). Met een andere router een ander IP-adres.

Juist met de schaarste van IPv4 adressen, kan ik me voorstellen dat men het achterliggende systeem heeft omgegooid, om daarmee IP-adressen uit te sparen (naast mogelijk nog andere redenen).

 

ik ga geen 2 dagen zonder wifi zitten zonder dat ik zeker weet dat het werkt, dat is gewoon waanzin..

Tja, als 6 medewerkers je al niet kunnen helpen om je een ander WAN IP-adres te kunnen geven, en de 7e van 7 die je hebt gesproken ook niet eens, maar als optie voorstelt om dat 48 uur te ontkoppelen. Denk ik dat het toch de enige mogelijkheid is dat zelf te testen en te kijken wat het oplevert?


Dus er is geen oplossing mogelijk? Wat als ik het kpn pakket opzeg en een nieuwe aanvraag zou dat helpen met een nieuw WAN IP, of is echt alleen de optie overstappe naar ziggo?

mvg


Je krijgt geen nieuw IP adres.
Daarnaast heeft dat ook geen enkel nut, ja voor jou misschien, maar het IP adres komt vrij en wordt weer uitgegeven aan een nieuwe klant en dan zit deze met de gebakken peren.
En een volgende keer “lekt” weer jouw IP adres uit, voor zover het uit kan lekken want het is net zulke openbare informatie als een postcode en huisnummer, en dan word je weer geDDOSt en dan ga je weer vragen om een nieuw IP adres?
Forceren om een nieuw IP adres te krijgen heeft ook al jaren geen zin meer, IP adressen zijn gekoppeld aan de poort op de DSLAM. Het maakt niet uit of jij jouw router 48 uit laat staan, hij zal gewoon weer het IP adres krijgen dat gekoppeld is aan jouw poort op de DSLAM wanneer je je rouer inschakelt.

Overstappen naar Ziggo kan, dan krijg je sowieso een nieuwe IP adres. 


Heeft het nut als ik mijn KPN abonnement opzeg en dan weer het zelfde pakket aansluit Krijg ik dan ook een nieuw IP?

bij ziggo hoeven vrienden router maar uit tezetten voor 20minuten en hebbe ze een nieuw IP...


Heeft het nut als ik mijn KPN abonnement opzeg en dan weer het zelfde pakket aansluit Krijg ik dan ook een nieuw IP?

Ja. Maar je zit wel al gauw een paar weken zonder internet. En even voor de duidelijkheid: je krijgt geen nieuwe klantenkorting of SuperWiFi's. 

bij ziggo hoeven vrienden router maar uit tezetten voor 20minuten en hebbe ze een nieuw IP...

Als ik zo het forum van Ziggo mag geloven is dat bij Ziggo ook verleden tijd. Daar zijn ook topics over het verkrijgen van een ander ip. 


Heeft het nut als ik mijn KPN abonnement opzeg en dan weer het zelfde pakket aansluit Krijg ik dan ook een nieuw IP?

bij ziggo hoeven vrienden router maar uit tezetten voor 20minuten en hebbe ze een nieuw IP...

Een ‘nieuw’ IPv4 adres?

Misschien wel gewoon een ‘oud’ adres uit de vuile pool van gamers die elkaar het leven zuur maken.

Als je bij KPN goed werkend IPv6 hebt, kan je eens proberen geen IPv4 adres te hebben en alleen IPv6. Daarvan krijg je er namelijk een hele range van. Het probleem van ‘lekken’ zoals jij dat noemt is in IPv6 al min of meer van een oplossing voorzien.


beste tsmoesel, 

zou u hier mij meer uitleg over kunnen geven om dt probleem optekunnen lossen? Zou echt top zijn zit al sommige dagen zonder wifi.

mvg


Dat heeft geen nut. Als je gedost word op het ipv4 adres, dan werkt ipv6 ook niet meer. Misschien met een eigen modem zou je met alleen ipv6 kunnen verbinden. Maar bellen en tv van KPN zal dan niet werken. Heb je überhaupt tv van KPN? En werkt dat gewoon? 


Reageer