Skip to main content

Ik wil apps gebruiken voor besturing van thermostaat en LED strip op infraroodverwarmingspaneel, deze apps werken alleen op 2,4 GHz. Hoe kom ik erachter of mijn WiFi 2,4 GHz heeft?

 

Welke router heeft u?


De experiabox V10 kan de 5ghz tijdelijk uitzetten. Of de v10a en box12 dit kunnen weet ik niet precies. Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb zelf een Deco aangesloten maar een goedkope access point met die functie is ook mogelijk.

 

Voor het maken van een verbinding is het bij de lampen van de action nodig om die 5ghz uit te zetten. Mijn thermostaat van toon werkt prima op de V10 a en nu op de Deco.


Experia Box V10


U kunt inloggen op de KPN router

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OPV10A modem heeft wél een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Voor meer informatie over het aanpassen van instellingen in de V10, zoals wifi of port forwarding bekijk deze Veelgestelde vragen.

 


Elke modem wat KPN levert heeft 2.4Ghz. Welke heb je? Een thermostaat en een ledstrip hebben geen hoge snelheden nodig. Ik heb hier een Nefit Easy en die kan zelfs max. 24 mbps aan. Het gaat daarbij om de verbinding tussen het device en het modem(router).

Het modem/router kan het dus makkelijk aan Wel is van belang dat er natuurlijk een 2.4Ghz netwerk actief is. Als je niets veranderd hebt dan is dat zo. Het bereik dient natuurlijk ook voldoende te zijn anders hebben de devices geen verbinding.


Elke modem wat KPN levert heeft 2.4Ghz. Welke heb je? Een thermostaat en een ledstrip hebben geen hoge snelheden nodig. Ik heb hier een Nefit Easy en die kan zelfs max. 24 mbps aan. Het gaat daarbij om de verbinding tussen het device en het modem(router).

Het modem/router kan het dus makkelijk aan Wel is van belang dat er natuurlijk een 2.4Ghz netwerk actief is. Als je niets veranderd hebt dan is dat zo. Het bereik dient natuurlijk ook voldoende te zijn anders hebben de devices geen verbinding.

oeps….anderen typen sneller zie ik nu..haha...ik haak dus even af.


@SledgehammerNL

Probleem is dat sommige apparaten niet willen verbinden de eerste keer als 5ghz ook aan staat. Goedkope lampen van de action waar ik zee tevreden over ben die hebben dat probleem. Eenmaalerbonden gaat het prima.


@SledgehammerNL

Probleem is dat sommige apparaten niet willen verbinden de eerste keer als 5ghz ook aan staat. Goedkope lampen van de action waar ik zee tevreden over ben die hebben dat probleem.

Dat wist ik niet. Ik heb hier alleen een printer, een Nefit Easy en Tp-Link Tapo (camera's en smartpluggen) op 2.4Ghz draaien (rest op 5Ghz). Die hebben daar geen last van. Weer wat geleerd :wink:


Bedankt, ga met de uitgebreide info aan de slag.


Laat je weten of het lukt?


Doe ik, maar kan wel even duren.