Skip to main content

Nou klinkt lekker allemaal. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ze staan recht tegenover elkaar en was altijd groen nu ineens ook oranje. Het modem valt om de zoveel tijd ineens uit en soms valt bekabeld internet dan ook weg en komt niet terug totdat ik zelf het modem een keer uit doe en weer aan🤨

Zo klaar mee om elke dag een paar uur bezig te zijn alles weer draaiend te krijgen

 

Admin: eigen topic aangemaakt aorigineel topic]

@Doekie zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem?


 

@Doekie zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem?

Eentje is wel aangesloten met kabel de andere niet. (Monteur was hier maandag en probeerde hem ook zonder kabel neer te zetten maar lukte niet)

 


Welk type modem heb je?


Welk type modem heb je?

De V10A


Waar heb je de SuperWiFi's staan tov van het modem?


Waar heb je de SuperWiFi's staan tov van het modem?

het modem hangt in de meterkast.

1 punt staat aangesloten erbovenop en dit is direct voor de trap waar bovenaan de andere WiFi versterker staat. 


Dus naast het modem staat een bekabelde SuperWiFi als ik het goed begrijp?


Dus naast het modem staat een bekabelde SuperWiFi als ik het goed begrijp?

Boven op de meterkast staat die idd bekabeld. Hebben hem geprobeerd ergens anders te zetten maar dan word het lampje nooit groen (monteur gedaan ook) 


In principe is het niet nodig om met de v10a de superwifi bekabeld aan te sluiten.  Ik vermoed dat daar het probleem zit. Twee wifipunten te dicht bij elkaar.  Het modem is namelijk ook een wifipunt.  Probeer het volgende. Zet de tweede superwifi uit. De bekabelde ga je bekabeld resetten en je wacht een minuut of 10. Dan koppel je em los en zet je em bijvoorbeeld op de eerste overloop.  Met de tweede doe je hetzelfde en die zet je bijvoorbeeld op de tweede overloop. De onderlinge afstand mag niet groter zijn dan een meter of zes. Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat.


In principe is het niet nodig om met de v10a de superwifi bekabeld aan te sluiten.  Ik vermoed dat daar het probleem zit. Twee wifipunten te dicht bij elkaar.  Het modem is namelijk ook een wifipunt.  Probeer het volgende. Zet de tweede superwifi uit. De bekabelde ga je bekabeld resetten en je wacht een minuut of 10. Dan koppel je em los en zet je em bijvoorbeeld op de eerste overloop.  Met de tweede doe je hetzelfde en die zet je bijvoorbeeld op de tweede overloop. De onderlinge afstand mag niet groter zijn dan een meter of zes. Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat.

Is goed ik ga dit proberen en laat het zometeen even weten of het gelukt is 


Ik ben benieuwd of je er met de hulp en tips van Joep1965 uitgekomen bent, @Doekie! Heb je een update voor ons?


Ik ben benieuwd of je er met de hulp en tips van Joep1965 uitgekomen bent, @Doekie! Heb je een update voor ons?

Helaas kwam ik niet meer in dit onderwerp tot nu met de link in de e-mail.

helaas werkt het nog steeds niet goed. Modem valt nog steeds geregeld weg. WiFi punt wil niet losstaand worden want dan blijft hij rood. 
 

heb wel het idee dat de WiFi zelf iets beter werkt alleen blijft het raar dat het modem steeds uitvalt en dan dus de verbinding ook


heb wel het idee dat de WiFi zelf iets beter werkt alleen blijft het raar dat het modem steeds uitvalt en dan dus de verbinding ook

Het modem en de verbinding valt steeds weg: wat zie je dan gebeuren op het modem: wordt het lampje rood? En hersteld de verbinding zichzelf weer of moet je het modem herstarten (van het stroom halen)?

Ik wil voorstellen dat je lijn gecontroleerd wordt, dit kun je het beste en snelste telefonisch laten doen:
Telefonisch zijn wij bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

 


Nou hier is er voor de zoveelste keer een monteur geweest. Na tig nieuwe modems geprobeerd te hebben. Draadje bij het glasvezel vervangen enz enz. Nu nog steeds problemen met internet en wegvallen modem. Constant hoor je. Nu is het opgelost nu werkt het. Maar nee dus! 

 

Admin: Vraag toegevoegd aan lopend topic.