Skip to main content

Sinds afgelopen vrijdag nieuwe klant bij KPN. Ook box V12 ontvangen. Heb nu al diverse dagen problemen met wegvallend beeld/internet. bij controleren van de lijn krijg ik netjes de melding dat alles goed is. goede verbinding. Nu lees ik heel vee; over slechte kwaliteit en veel problemen over box 12. Mijn vraag hoe ka ik nu aan een box v10 komen want zoals ik terug lees werkt die stabiel.

Zie zelf op diverse plaatsen staan dat KPN zelf aangeeft dat er nog bugs zitten in box v12. 

Als dit niet heel snel verbeterd dan is onze overstap naar een beter netwerk zeer slecht bevallen. We zijn dan ook nu al voornemens om gebruik te gaan maken van de bedenktijd. We hadden niet zo'n goede verbinding maar die was beter dan nu dat we iedere dag 1 tot 2 keer opnieuw alles op moeten starten omdat er geen verbinding is.

Ervaring V10 box lijkt beter te zijn als ik het lees, dus stuur deze maar af

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Sinds afgelopen vrijdag nieuwe klant bij KPN. Ook box V12 ontvangen. Heb nu al diverse dagen problemen met wegvallend beeld/internet. bij controleren van de lijn krijg ik netjes de melding dat alles goed is. goede verbinding. Nu lees ik heel vee; over slechte kwaliteit en veel problemen over box 12. Mijn vraag hoe ka ik nu aan een box v10 komen want zoals ik terug lees werkt die stabiel.

Zie zelf op diverse plaatsen staan dat KPN zelf aangeeft dat er nog bugs zitten in box v12. 

Als dit niet heel snel verbeterd dan is onze overstap naar een beter netwerk zeer slecht bevallen. We zijn dan ook nu al voornemens om gebruik te gaan maken van de bedenktijd. We hadden niet zo'n goede verbinding maar die was beter dan nu dat we iedere dag 1 tot 2 keer opnieuw alles op moeten starten omdat er geen verbinding is.

Ervaring V10 box lijkt beter te zijn als ik het lees, dus stuur deze maar af

Overweeg ook eens een Fritz!Box. Zoveel beter dan de (best wel dichtgetimmerde) ExperiaBox. Sommige klanten hebben totaal geen problemen met de ExperiaBoxen maar veel mensen wel. 

Enige nadeel: een Fritz!Box kost geld...je kunt er een kopen of je kunt er eentje huren bij KPN. Dat kost €7,49 per maand inclusief Tech-desk t.w.v. € 5. 

Het is natuurlijk een optie. Eigenlijk zou de V12 gewoon goed zijn werk moeten doen.


Dit weekend alleen maar bezig geweest met herstarten modem V12. Om de haverklap geen verbinding en een melding op de TV STB-NMC-400. En weer gaan we alles opnieuw opstarten. Ook gecontroleerd door de lijn door KPN door te laten meten en dan krijg ik de melding dat er geen problemen zijn en dat de verbinding goed is. Vervolgens weer stilstaand beeld en de reeds eerdere melding. dit is nu dit weekend al een keer of 15 voorgekomen. Dus ik ben bang dat KPN geen stabiel netwerk op mijn adres kan leveren. Als je contact opneemt krijg je te horen dat er geen probleem zijn maar ik heb dan toch stilstaand beeld en zie problemen. Heb ook bij andere geïnformeerd en daar lijkt het redelijk te gaan. lijkt dus aan de aansluiting hier in de wijk te zitten. Maar zoals ik al eerder een keer heb gemeld als dit het resultaat is van overstappen naar zoals ze zeggen en goede stabiele provider dan kan ik beter bij mijn vorige provider blijven. daar hadden we alleen op bepaalde momenten een korte storing van blokjes in beeld maar TV signaal viel niet weg. Dat gebeurt nu om de haverklap. We worden er moedeloos van. ik ervaar problemen en kpn zegt niets aan de hand. Tijdens het aanmaken van dit bericht weer een vastloper. dit wordt zo niets.  Of juist wel kunnen mensen ook niet klagen want we gooien de verbinding er iedere keer uit. wat gaan we er aan doen. andere kastjes de verbinding goed nakijken in de wijkcentrale? of is het zo dat hier heel Helmond last van heeft.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Marcel70riv , vul alvast al je gegevens in je profiel in. Ook je privé-gegevens. Die laatste zijn alleen zichtbaar voor medewerkers van KPN (en dus niet door ons forumbezoekers).

Even terug naar de V12. Hoe heb je alles aangesloten? Rechtstreeks op de V12 of met tussenkomst van een switch of Devolo powerline-adapter? Kent de V12 ook een logbestand waarin je kunt lezen of de verbinding wordt verbroken? Wat voor verbinding heb je? Kun je hier een kijken wat er mogelijk is?


Hoi @Marcel70riv . Welkom op het forum.

Dat is een vervelende binnenkomer. Op zich is de v12 een prima modem dus misschien is er wat anders aan de hand.

Ik wil graag de lijn doormeten maar heb nog geen gegevens. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?


Hallo, gegevens aangevuld.

 

Monteur gisteren op bezoek gehad en heeft alles volgens eigen zeggen in orde gemaakt. Het lijkt ook wel te werken alleen vandaag weer problemen. nu met verbinding en het kijken van opnames. Alles opnieuw opgestart en dan kunnen we weer kijken. opnames werkte nog steeds niet. 

Volgens site KPN geen storing of werkzaamheden, dus mijn vraag is waarom heb ik dan problemen als er niets aan de hand is volgens KPN site en monteur gisteren. Ligt dit dan toch aan box 12 of wil KPN geen nieuwe klanten meer. Nu al 2 weken met regelmaat problemen. Ook nu monteur nieuwe aansluiting heeft gemaakt. Wel lijkt internet stabieler nadat monteur is geweest


Hoe kan ik aan box V10 komen om te kijken of die beter is dan de box v12. Blijf problemen ervaren is het niet wegvallend internet of tv beeld dan is het wel dat we geen opnames terug kunnen kijken

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met bestaande


Het lijkt erop dat er weer problemen zijn met sommige ontvangers.  Een ander modem zal dit niet verhelpen.  Overigens zou dat geen invloed moeten hebben op je internet verbinding.  Kan je daar wat over vertellen?


Ben nieuwe klant. had de aansluiting zelf gedaan. Dit leek te werken maar uiteindelijk toch storing opde lijn. KPN Monteur is geweest en heeft modem meteen verplaatst naar meterkast en goed aangesloten met nieuwe aansluitdoos op isra punt. Lijn doorgemeten en er zou geen storing meer zijn. Heb vaste bekabeling vanuit modem naar 2 TV's . Internet en TV kijken leek gisteren en vandaag tot ongeveer 20:30 uur goed te gaan. We wilden een opname terug gaan kijken en dat ging. niet kregen foutmelding. Vervolgens kregen we ook de ondertussen standaard melding dat er geen verbinding is. Alles weer opnieuw opgestart en we konden weer TV kijken. opnames ging nog steeds niet. nu ondertussen kunnen we wel weer opnames terugkijken. Het blijft dus problemen geven. Niet stabiel in mijn ogen en iedere keer rare meldingen. terwijl KPN site aangeeft dat er niets is en als ik zelf de verbinding laat controleren is alles goed. 


Wellicht ten overvloede maar, zit het TV kastje van KPN direct aangesloten op het modem? Geen DVS ertussen zoals hieronder:

 

 


Er lijkt inderdaad een storing op diverse ontvangers.  Er is een apart topic over gemaakt. De kans dat het aan de box 12 ligt is zo goed als nul. 


Er lijkt inderdaad een storing op diverse ontvangers.  Er is een apart topic over gemaakt. De kans dat het aan de box 12 ligt is zo goed als nul. 

 

Al heeft de Box 12 wel last van verbrekende (RADIUS) sessies icm glasvezel. Fix wordt binnenkort uitgerold.


@Marcel70riv zit je nou op twee topics???


Nee heb UTP kabel vanuit meterkast naar ontvanger. dus geen DVS ontvanger ertussen. Heb verder zelf geen glasveel in huis gewoon via telefoonlijn. KPN kastje zou ongeveer 23 meter vanaf mijn isra punt staan volgens monteur


Klopt met zoeken in eerste instantie op deze uit gekomen en vandaag bij het zoeken en melden bij dei andere uit gekomen. Maar ik hoef niet in 2 verder te gaan. hoe kan ik er een afmelden of is het dan een kwestie van niet meer reageren

 


Kwestie van hier niet meer reageren inderdaad. No problem. 


@Marcel70riv . Er was gisteren een storing:

 

Kan het zijn dat jij daar hinder van hebt ondervonden?