Skip to main content

Eind augustus is er een kpn monteur geweest omdat bij ons ondanks WiFi versterkers de WiFi op bepaalde plaatsen helemaal wegvalt. Als je een tv programma kijkt via je tablet stop hij geen connectie met WiFi.

De goede man heeft de Expedia box terug op fabrieksinstelling gezet.

Helaas probleem niet op gelost en nu hebben we er een probleem bij dat er af en toe gezegd wordt dat wachtwoord niet klopt.maar klopt wel!!

Contact opgenomen met kpn die zegt helaas je hebt maar 10 dagen monteur garantie.

Inmiddels zijn we niet amuse

 Van kastje naar muur. Steeds uit WiFi worden gegooid en wachtwoord dat niet maar wel moet kloppen

Hierdoor krijgen wij onze hersenen apparatuur ook niet aangesloten.

Help!!

@Jacq64 Welkom hier! Thanks voor je vraag. Begrijp ik goed dat er een monteur is langsgeweest, die heeft het probleem (wifi bereik/stabiliteit) niet kunnen verbeteren. Vervolgens is hij weggegaan zonder een vervolg? Of heeft het, na de reset, wel even beter gewerkt. Hebben jullie na de fabrieksreset de gegevens weer angepast én de Wifi versterkers opnieuw gekoppeld? 

Ik ben benieuwd welk modem én welk merk/type versterkers jullie hebben. :blush:


Hi Lisa,

Inmiddels heb ik het forum opgezocht om hulp te krijgen., want we lopen hier vast en met het thuiswerken werkt dit niet mee.

De monteur is geweest, heeft ons toegezegd dat als het niet zou verbeteren we weer konden bellen.

helaas is er een 10 dagen garantie wat wij niet wisten en zijn daarna op vakantie gegaan.

Het is zelfs zo dat nadat hij de fabrieksinstelling weer terug heeft gezet we alleen maar meer onderbreking van het verkrijgen van de wifi hebben. alles wat je hierboven noemt hebben we gedaan.

Hierbij foto van vannacht, toen is weer geen bereik had. Heb er gelijk een screenshot van gemaakt.

Dit gebeurt overdag ook.

Als ik contact met jullie wil zoeken, moet ik door systeem heen, wat dus al ophoudt, omdat deze vast loopt door het wegvallen van de wifi.

We hebben een heos systeem waarvan we een onderdeel niet aan kunnen sluiten omdat het wachtwoord bij het inloggen op onze router “onbekend” is.

Wij zijn een al jaren trouwe klant, echter het “supersnelle” wifi overal in huis wat jullie in de reclame pretenderen, werkt kennelijk niet bij ons.

Een experia box v10 + 2 x een kpn witte wifi versterker dual ban concurrent  arcaduan

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

 

 


Hi @Jacq64! Bedankt voor je heldere uitleg. De monteur had ook wel even mogen noemen dat er slechts 10 dagen garantie zit op het bezoek van de monteur:disappointed_relieved:
Jullie hebben twee witte wifi versterkers. Hoe branden de lampjes daarop (en op het modem)? Zijn deze ook gereset en opnieuw gekoppeld, nadat het modem is gereset? 

De wifi versterkers nemen (als het goed is) het hele wifi signaal over dan de V10. Het wireless-lampje zou dus uit moeten staan op het modem. Is dit niet zo, bijvoorbeeld tijdens een storingsmonent, dan is dat goed om te weten!

 


Ik heb niets meer gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! :blush:


Goedemorgen Lisa,

 

Sorry voor de late reactie echter we lopen inderdaad nog steeds tegen alle problemen aan.

Hebben inmiddels een nieuwe V10 ontvangen van de KPN winkel maar die moet nog vervangen worden.

Het probleem hierin is, dat we als de dood zijn dat alles bij het vervangen dan helemaal vast loopt.

Werken allebei vanuit huis.

Wat betreft de Wifi versterkers, geeft de 1 rood/roze lampjes echter die doet het goed.

De andere geeft blauwe lampjes.

Is het vervangen van de V10 een grote ingreep

met vriendelijke groet,

 


Overigens brandt het lampje op de V10 gewoon groen ben ik bang

 


Heeft u de witte vierkante Wi-Fi versterkers???


ja


Ja dat is een lastige.  Zitten ze wel met een kabel vast aan de experiabox?


Yep


Ik begrijp dat je een andere experiabox heb. Welke heb je nu?


Dezelfde v10

alleen nieuwe uitvoering. Hebben hem nog niet geinstalleerdeerd. 

Werken beiden thuis en weten niet goed of het plug en play is of dat alle wachtwoorden weer opnieuw ingevoerd moeten worden


Eigenlijk zijn die versterkers ingehaald door een modernere techniek . Het mesh systeem.  Nu moet u iedere keer verbinding maken met de juiste versterker. Bij mesh hoeft dat niet meer. Dan kunt u door het hele huis lopen zonder opnieuw in te loggen.  Bij slecht Wi-Fi krijgt u dat soort versterkers gratis via de wifimanager.  Als u de Wifimanager doet is het van belang dat u de huidige versterkers loskoppelt.


Heb de wifimanager gedaan krijg gratis monteur volgens maak afspraak en moet akkoord gasn voor 50 euro voorrijkosten


Ik wordt hier langzaam wel moedeloos van.  

 

 

 

 


Hi @Jacq64! Ik heb alles gelezen en denk dat het makkelijker is als ik even meekijk in onze achterliggende systemen. Wellicht kan ik een monteur voor je inplannen om het nieuwe modem aan te sluiten en de wifi te verbeteren. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Hebben jullie trouwens een voorkeur voor een dag waarop de monteur langs kan komen? Dan houd ik hier rekening mee. 


Hi Lisa.

Dank voor je reactie. 

Heb alles ingevuld. 

Graag in de week van 23 november wij werken beiden thuis.

Heel erg bedankt, en op de goede afloop

M.vr.gr

Jacqueline


Op de valreep las ik je bericht, @Jacq64:smile: Ik kon niet meteen een monteur inplannen, vet gek! Wel heb ik een ticket voor jullie ingeschoten. Dit ticket wordt binnen 3 werkdagen opgepakt. Ik vermoed dat de backoffice contact met jullie opneemt om een monteur telefonisch te plannen. Even afwachten dus. Ik hou het voor jullie in de gaten:blush: Voor nu nog een fijne avond! Ik ga ervan uit dat het goedkomt :nerd:


Wat een toeval! Volgens mij hebben jullie op dit moment een collega over de vloer (monteur):wink:. Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost! 


Reageer