Skip to main content

Beste allen,

Dagelijks heb ik last van wegvallende WiFi-verbinding. Ik merk dat o.a. aan mijn VPN-verbinding van mijn werk die een paar minuten van slag is na zo’n WiFi-drop. Daarnaast is het niet mogelijk om te videobellen via WhatsApp; ook als ik naast mijn Experia Box sta, valt de verbinding regelmatig weg.Hieronder een screenshot van een meting met het programma NetSpot, waarin je ziet dat op een gegeven moment de paarse lijn (mijn 2,4Ghz) even weg is gevallen. Ik weet niet of dat inderdaad het probleem laat zien waar ik last van heb, maar opvallend is het wel. 

Heb al diverse zaken geprobeerd:

  • Wifi Manager van KPN
  • Kanalen aangepast + analyse van kanalen van andere modems

Echter: niets helpt. De verstoring is steeds zo minimaal dat ik er op tv geen last van heb. 

Ik heb een Experia Box v10, en woon in een appartement van 70m2. Geen Wifi-versterkers. Tv-ontvanger is bedraad aangesloten, verder alles via Wifi. 

Via de klantenservice (online en telefonisch) kom ik er niet door (sterker nog, heel klantvriendelijk wordt gewoon de verbinding verbroken), vandaar dat ik het hier probeer. 

Dank!

 

 

Ik heb ook al dit probleem, nu ruim een week. Heb van alles geprobeerd; modem resetten, KPN Wifi manager check gedaan, kanalen gewisseld, modem naast de PC gezet - niks helpt. Streamen gaat ook erg moeilijk aangezien de meeste streamingsdiensten vaak niks kunnen laden door wegvallende wifi. Volgens de website zelf lijkt KPN geen storing te hebben of onderhoud. Erg vervelend - al helemaal omdat ook het bekabelde internet dezelfde problemen geeft. Kon zelf ook met de FAQ er niet uit komen.
Ik zie overigens meer mensen online die dezelfde klachten hebben de laatste dagen, maar nog geen concrete oplossing voorbij zien komen. Ik hoop dat één van de medewerkers of kenners van KPN u uit de brand kunnen halen!


Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem.

Ik ben nu de modem 3x per dag aan het resetten om een beetje normaal iets te kunnen streamen.


Dag @Ooist als je zelf een topic met een goede omschrijving van het probleem maakt dan kunnen we je veel beter helpen. 


Fijn (en helaas ook vervelend) om te lezen dat er meer lotgenoten zijn. Het probleem wat ik ervaar doet zich al maanden voor en is dus niet iets heel recents. Heb meer de indruk dat het aan het aan de Experia Box ligt. Hoop dat iemand van KPN zich hier meldt om mij te helpen en hopelijk worden jullie @Ooist en @Subfloofer ook snel geholpen!


@vrolijkefluiter heb je al uitgesloten dat het probleem veroorzaakt wordt door iets in jouw eigen netwerk? Maw hoe werkt het zonder aangesloten randapparatuur aan het modem? Een uitvallende v10 komt zelden voor namelijk.  


@Joep1965 Dank je wel voor je reactie. Ik weet niet of ik helemaal goed begrijp wat je bedoelt: bedoel je met aangesloten randapparatuur ook apparaten die draadloos verbonden zijn? Misschien ook goed om te melden dat het probleem zich ook voordoet als de tv niet gebruikt wordt.  

Ik weet niet of de v10 zélf uitvalt; in ieder geval is de verbinding instabiel. 


@vrolijkefluiter Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi wegvalt. Vooral bijzonder omdat de bekabelde verbinding (televisie) wel blijft werken. 

Heb je naast de Experiabox V10 ook iets anders in je netwerk, zoals @Joep1965 al vraagt? Bijvoorbeeld een switch? 

Of heb je echt alleen maar een Experiabox en je tv ontvangers? 


Dag @Rutger_ , dank je wel voor je reactie. Ik heb verder niets anders in mijn netwerk: 1 tv-ontvanger op de experiabox en verder laptops en telefoons draadloos. Morgen komt er een KPN-monteur langs en ik hoop dat die wat kan betekenen voor me. 


Vanmorgen heeft de KPN-monteur nieuwe router (versie 12) en WiFi-versterker geplaatst. Tot zover het goede nieuws.

Het vervelende nieuws is dat de monteur mij via QR-code op zijn telefoon in heeft laten loggen op wat mijn router zou moeten zijn, maar dat bleek niet mijn router te zijn. Want als ik de stekker van de router uit het stopcontact haal, blijf ik gewoon verbinding hebben met het WiFi-netwerk 😅

Het SSID van wat wél mijn netwerk zou moeten zijn, is niet te vinden in lijsten van beschikbare WiFi-netwerken. Ik kan dus geen verbinding maken met de nieuwe router. En je begrijpt het al: telefonisch is weer geen contact met KPN te krijgen. Ben dus verder van huis dan eerst.

Ik ga maar weer een klacht indienen via de KPN-website in de hoop dat iemand contact met mij gaat opnemen. Het is echt te belachelijk voor woorden.


Vanmorgen heeft de KPN-monteur nieuwe router (versie 12) en WiFi-versterker geplaatst. Tot zover het goede nieuws.

Het vervelende nieuws is dat de monteur mij via QR-code op zijn telefoon in heeft laten loggen op wat mijn router zou moeten zijn, maar dat bleek niet mijn router te zijn. Want als ik de stekker van de router uit het stopcontact haal, blijf ik gewoon verbinding hebben met het WiFi-netwerk 😅

Maar dan heeft u geen internet meer lijkt me toch?


Jawel, kennelijk werkt het wel. Ik zit nu bijv. via UTP-kabel in mijn werklaptop te werken. En mijn iPhone heeft de QR-code gescand die de KPN-monteur op zijn telefoon had waarmee ik direct inlogde. Daarmee zit ik nu op netwerk KPN089DF6, terwijl het SSID van mijn nieuwe router KPNDCC2D6 is. 


@vrolijkefluiter Erg irritant dat het nu via de wifi alsnog niet lukt om te verbinden. 

Bekabeld werkt het dus wel. Mag ik vragen waar je hebt gevonden dat de naam van je netwerk KPNDCC2D6 is? 

Zou het zo kunnen zijn dat de monteur bijvoorbeeld de naam van het netwerk aangepast heeft? 


@vrolijkefluiter Erg irritant dat het nu via de wifi alsnog niet lukt om te verbinden. 

Bekabeld werkt het dus wel. Mag ik vragen waar je hebt gevonden dat de naam van je netwerk KPNDCC2D6 is? 

Zou het zo kunnen zijn dat de monteur bijvoorbeeld de naam van het netwerk aangepast heeft? 

@Rutger_  De netwerknaam staat op het nieuwe router; de monteur wees me daarop dus ik denk niet dat hij de netwerknaam aangepast heeft, anders had hij dat ook wel gezegd neem ik aan. En stel dat hij het wel had gedaan, dan zou mijn Wifi moeten stoppen met werken als ik de stekker eruit trek. En dat gebeurt niet.

Ik zou vanmorgen teruggebeld worden door KPN, en dat is (je verwacht het niet) niet gebeurt. Dus ik ga weer bellen. @Rutger_  kun jij wat betekenen voor mij bij je collega’s?


@Rutger_  net toch contact gekregen met back-office en er bleken nog oude instellingen in de cloud te staan van de router. Is allemaal gerest en nu was ik in staat om ook daadwerkelijk te verbinden met de router. Dus probleem lijkt verholpen te zijn!