Skip to main content

Hier sinds vorige week donderdag ook glasvezelinternet van KPN. We zijn overgestapt vanaf budget online, dus altijd KPN netwerk en equipment geweest, nooit problemen gehad.

Sinds donderdag continu verbinding die wegvalt (bekabeld internet, wifi, tv). Afgelopen maandag is weer een monteur geweest, kon eigenlijk niets vinden, maar heeft de NT vervangen. Daarmee leek het probleem verholpen, maar zojuist is het weer teruggekeerd. Ik zal KPN op dit topic wijzen, hopelijk valt er in de wijkcentrale iets op te lossen.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

handig zo’n modbreak, dan kan ik dus mijn eigen tekst niet meer aanpassen..

 

Logtekst is identiek aan wat de topicstarter in het andere topic vermeld:

14.01.2021 16:22:06 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
14.01.2021 16:21:56 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed
14.01.2021 16:21:53 Info PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
14.01.2021 16:20:55 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
14.01.2021 16:20:50 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Dus wat mij betreft één topic over dit issue ipv het op te splitsen per user… maar suit yourself, nu staat de volledige informatie van mij uit iig op twee plekken….


@CoenW 

Heb jij sinds je glasvezel hebt ook een andere Experiabox ?

Welke heb je ?


Inderdaad, enige verschil met vorige provider is van experiabox naar kpn box 12

de zwarte.


@CoenW

Heb hier al maanden hetzelfde probleem, maar al voor dat ik BOX 12 had.

Wel sinds ik glasvezel heb.

Als de storing zich voor doet kijk dan eens op je Experiabox.

Bij mij knippert dan het INTERNET lampje en het lampje PHONE is dan uit gegaan.

Het glasvezelkastje werkt op dat moment zoals het hoort.

Na een dikke minuut komt alles vanzelf weer in de lucht.

Ik volg dit probleem al langer hier op het forum.

Ik heb het gevoel dat het wel eens in de wijkkast kan zitten.

Bij andere lotgenoten is daar de GBIC vervangen en was meen ik het probleem opgelost.

Ik hoop dat een Moderator van KPN hier iets meer over kan vertellen door dat eens na te vragen bij de Technische Dienst.

 


 


@CoenW

Heb hier al maanden hetzelfde probleem, maar al voor dat ik BOX 12 had.

Wel sinds ik glasvezel heb.

<snip>

 

Bij jou is het wel heel erg, zo erg is het hier gelukkig nu niet. Voor de eerste keer service was het wel ongeveer zo, ieder half uur de verbinding even plat en snel weer overeind.

Nu is het heel erg intermittent. Maandag komt KPN weer langs en ondertussen als backup een direct online set gekregen. Service is gelukkig wel snel en bereikbaar.

Wat ze nu remote konden zien is dat de demping weer erg hoog is, wat de 1e monteur ook aangaf en verholpen had door de kopjes schoon te maken. Blijkbaar is dat issue nu weer terug. Ik ben erg benieuwd wat ze a.s. maandag weer gaan doen. Heb iig gevraagd of hij ook een oude experiabox kan meenemen ipv de v12 en zal ook dit topic en GBIC vermelden.


@CoenW 

Welke kopjes ?

Hou me aub op de hoogte hoe dit afloopt okay ?

Prettig Weekend Coen :hand_splayed:


Volgens mij kopjes van de glasvezelconnectors, paar keer in uit oid. Hij ging er nogal een stuk ruwer mee om dan ik met mijn TOS-link kabeltjes...


Update mbt huidige status:

gisteren 2e KPN servicemonteur langsgeweest en die was met een paar min klaar:

signaalsterkte op de glasvezelverbinding was veel te laag, orde grootte -15dB waar het <-5dB moet zijn, hij begreep ook niet waarom de eerdere monteurs dat niet meteen gezien hadden. Hij heeft nog even gecheckt op de wijkcentrale, en daar kwam het wel goed binnen, dus het lag aan de glasvezelverbinding tussen wijkcentrale en ons huis… dus doorgezet naar ReggeFiber die daarvoor verantwoordelijk is.

Vandaag is de monteur van ReggeFiber langsgeweest en die heeft wat vreemds ontdekt:

er reflecteerde licht op de aansluiting bij de wijkcentrale: dat hoort niet. Na wat wiebelen was het weg, maar de signaalsterkte was nog steeds niet goed, dus ws kabel defect en moet gerepareerd worden.

Aangezien er twee glasvezelkabels naar ieder huis lopen (één voor analoog dat inmiddels niet meer wordt gebruikt) heeft hij ons provisorisch overgezet naar de andere kabel, totdat de originele gerepareerd is. Tot nu toe nog geen problemen gezien, dus we wachten af tot de originele kabel wordt gerepareerd en we weer worden teruggezet.

De kabel kan zijn beschadigd bij het overzetten van provider omdat er dan fysiek iets moet worden omgeprikt in de wijkcentrale, maar de monteur achtte die kans klein.


wat een drama…

vandaag de 2e monteur van de fiber afdeling van KPN (die hebben Reggefiber blijkbaar overgenomen).

Hij gaf aan dat dat vorige verhaal mbt lichtreflecties onzin was en dat dat altijd zo is omdat aan de wijkzijde de fiber dunner is. Hij heeft ook geen gekke demping gemeten, dat is allemaal binnen spec… wel heeft hij alle mogelijke verbindingen vervangen en nieuwe lassen gelegd. Dat leverde echter geen significant andere waarden op. Hij gaf aan dat het zou kunnen dat de vezel in de ‘voeding’ een issue heeft en als het probleem terugkomt die wellicht naar een andere aansluiting moet worden omgezet.

Hij heeft wel ons weer teruggezet op de digitale fiber, nadat hij dus al deze ‘verbeteringen’ had doorgevoerd, en wederom nadat de monteur een half uur weg is valt de hele verbinding weer uit… dus kpn fiber gebeld (gelukkig zijn die gewoon bereikbaar op een telefoonummer), en monteur komt als het goed is zometeen weer terug… dus ik weet niet of hij die voeding kan wijzigen of dat hij daar weer andere collega's voor nodig heeft.

Ander leuk bijkomend probleem: op de PC kan ik nu niet inloggen op mijn modem wegens ‘revoked certificate’ terwijl het via telefoon wel gewoon lukt.

Al met al is het dus een drama met de service:

inmiddels dus wachtende op de 5e monteursafspraak, en zowel bij KPN fiber als bij ‘normale’ KPN 2 monteurs gehad die precies het tegenoverstelde vaststellen als hun collega's en inmiddels werkt mijn verbinding nog steeds niet, terwijl hij bij budgetonline gewoon prima was… tijd om in ieder geval de factuur van deze maand kwijtgescholden te krijgen….


Vandaag dan hopelijk het laatste monteursbezoek gehad…

Dat stond eigenlijk gepland voor afgelopen woensdag, maar nadat de monteurs niet waren komen opdagen wist KPN Fiber mij te vertellen dat ze ‘hun eigen planning hanteren’ en dat we een nieuwe afspraak moesten maken… nu voor vandaag van 12:00-16:00.

Om 09:30 stonden er twee monteurs van KPN Fiber voor de deur. Ze hebben de verbinding nogmaals gemeten, en daarna ons overgezet op een andere voeding in de wijkcentrale, en wederom op de ‘A’ vezel bij ons thuis.

Na meting gaf dat ook een veel beter signaal, dus daarmee lijkt het probleem verholpen. Nu even duimen dat de verbinding ook de komende dagen stabiel blijft en het dus daadwerkelijk allemaal weer naar behoren werkt. Ik ben nog in afwachting van de reactie van KPN mbt coulance.