Skip to main content
Antwoord

Wifi en internet problemen met V10 en SuperWifi 2

• November 12, 2025
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb nog steeds last van uitvallende WIFI en Internet. Dit gebeurt gedurende de nacht. Als het draait , heb ik overdag nergens last van. On-line support heeft hier naar gekeken en WIFI snelheid aangepast met de belofte dit te monitoren. Maar helaas, ik ben weer terug bij af. Heb een Experia V10 box plus een WIFI-2 versterker omdat dit het probleem zou oplossen. Iedere ochtend is het spannend of het lampje op de versterker rood of groen is. Maar er zijn ook ochtenden dat WIFI wel werkt, maar dat internet niet gevonden kan worden. Dit alles betekent dat ik dan gedurende de nacht geen vaste telefoonlijn heb en daardoor mijn alarmsysteem niet kan uitbellen naar de centrale. Hoop dat er toch een oplossing voorhanden is.

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@Willrade wat vervelend zeg dat je dan tegen zoveel problemen aanloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en we denken graag met je mee hoor. Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe alles bij jou verbonden is? 

• Staat jouw Wifi 2 versterker los of bekabeld aangesloten? 
  • Je hebt dus een vaste telefoon? Hoe is die verbonden met ons modem? Voor veel toestellen is dat gewoon met een kabel of is jouw toestel dan draadloos verbonden met het modem van KPN?

Kijk eens in het volgende artikel ​@Willrade: wellicht staan daar nog wat tips om de situatie te verbeteren:

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 12, 2025

Heb je alles al eens helemaal gereset? Met de resetknopjes?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 13, 2025

Nee, nog niet. Als ik de beschrijving lees is dit ook niets voor mij en heb hiervoor ondersteuning nodig. Zal eens bespreken met de kinderen. Ik ben namelijk maar een simpele eindgebruiker die verwacht dat apparatuur waarvoor betaald moet worden ook naar behoren werkt. Ik heb met name de WIFI versterker kort geleden gekocht vanwege deze WIFI problemen. Als oorzaak werd aangegeven het installeren van glasvezel. in mijn straat (geen KPN overigens) storend zou werken. Was misschien niet eens noodzakelijk dus.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hoi ​@Willrade wat vervelend zeg dat je dan tegen zoveel problemen aanloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en we denken graag met je mee hoor. Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe alles bij jou verbonden is? 

• Staat jouw Wifi 2 versterker los of bekabeld aangesloten? 
  • Je hebt dus een vaste telefoon? Hoe is die verbonden met ons modem? Voor veel toestellen is dat gewoon met een kabel of is jouw toestel dan draadloos verbonden met het modem van KPN?

Kijk eens in het volgende artikel ​@Willrade: wellicht staan daar nog wat tips om de situatie te verbeteren:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 14, 2025

Wifi 2 is los aangesloten, mijn telefoon met een kabel. Vanmorgen geen problemen, maar toch een reset uitgevoerd zoals beschreven. Alle lichten staan op groen. Afwachten dus maar.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat de reset dan voorlopig wat verbetering heeft gebracht ​@Willrade. Dan is het inderdaad even afwachten om de situatie nu te beoordelen. Mocht er toch nog wat zijn laat het hier dan gerust weten! We helpen graag!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 17, 2025

Nooit te vroeg juichen heb ik altijd geleerd. Het weekend weg geweest en ja, bij thuiskomst een rood knipperend lampje op de Wifi versterker. Internet ligt er nu ook helemaal uit door upgrading die niet helemaal goed ging volgens hun melding op mijn scherm dus ik geef het langzamerhand op. Kan gelukkig via mijn telefoon mijn mail lezen en verzenden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zou ik bovenstaande reset nog eens proberen ​@Willrade en dan de versterkers tijdelijk bekabeld aansluiten voordat je de apparaten dan reset. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 19, 2025

Ga een ziekenhuisopname tegemoet. Sluit de discussie.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 19, 2025

Sterkte!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Heel veel sterkte gewenst! Mocht er in de toekomst een moment zijn dat we je kunnen helpen laat het dan weten, we staan voor je klaar!