Skip to main content

Ik heb sinds kort ultra-glasvezel internet maar mn wifi verbinding is nog steed heel slecht. Kom overdag niet boven de 20Mbps uit en 's avonds laat niet hoger dan 125. Wat kan het probleem zijn en hoe kan dit worden opgelost. Wifi-manager al talloze keren gebruikt maar lost helemaal niets op.

Hoi @MartinBB, welkom bij ons op het forum. Op basis hiervan kan ik er ook nog niet veel meer over zeggen. Kan je ons meer vertellen?

  • Welke snelheid hoort er bij jouw abonnement? En hoeveel haal je als je het op een bekabeld apparaat test?
  • Wat is de snelheid 's avonds precies? Je zegt 125, is dat Mbit/s, Kbit/s of iets anders?
  • Welke Experia/KPN Box heb je van ons?
  • Heb je naast het modem nog andere Wifi apparatuur, zoals Wifi versterkers?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken.

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 080-0402.


Ik heb een glasvezel abonnement ultraspeed. Snelheid die ik noemde is 125mbps. Ik heb de experiabox v10 die al wel een jaartje of 7 a 8 jaar oud is. Ik gebruik de kpn draadloze verbindingsset voor bekabeling tv ontvangers. Voor de resr gebruik ik alleen wifi voor mobiele telefoons en thuiswerk laptop en daar gebruik ik een wifi-versterkers voor op 1ste verdieping


Draadloze verbindingsets kunt u beter niet gebruiken.  Vaak geven ze problemen met de wifi. 


Ik gebruik de door KPN zelf geleverde en aanbevolen verbindingsset die via stroomnet loopt en vandaaruit heb ik die via kabel aangesloten op de tv ontvangers. Rechtstreeks aansluiten op experiabox is niet mogelijk


Ik gebruik de door KPN zelf geleverde en aanbevolen verbindingsset die via stroomnet

aanbevolen . . .  ?/!

Rechtstreeks aansluiten op experiabox is niet mogelijk

In geval van geen kabel mogelijk : toch een kabel :-)
Even een gedoetje, daar na nooit meer omkijken naar.

 


Draadloze verbindingsets worden niet aanbevolen.  Het is echt een noodoplossing.  Data versturen doe je door een utp kabel en niet via een stroomkabel.  Zeker met de komst van ledverlichting en zonnepanelen zijn er grote problemen met de sets en de fabrikant heeft daar geen antwoord op. Een kabel trekken is de enige en aanbevolen manier. 


Hallo @MartinBB 

dit citaat staart er in de webshop bij de te leveren DVS:

Draadloze verbindingsadapter
De tv-ontvanger kan je nu helemaal draadloos aansluiten met de draadloze verbindingsset. Je hoeft dan geen kabels door je huis te trekken.
Dit is een losse adapter die je kan gebruiken om een extra tv-ontvanger of computer aan te sluiten als je al 2 draadloze verbindingsadapters hebt aangesloten of om een oude of kapotte adapter te vervangen. Voor de beste kwaliteit sluit je maximaal 3 adapters op elkaar aan.
Je hebt minimaal 2 adapters nodig om een verbinding te kunnen maken.

Er zijn verschillende typen Draadloze Verbindingsadapter (Bijvoorbeeld DVS 200, DVS 650, DVS 1200). Al deze adapters kunnen aan elkaar gekoppeld worden. De maximaal haalbare verbindingssnelheid wordt altijd bepaald door de minst sterke adapter.

Let op: Een DVS werkt niet altijd even goed, afhankelijk van uw elektriciteitsnetwerk thuis (bijv. in combinatie met zonnepanelen).
Een kabel gebruiken werkt altijd stabieler.


De draadloze verbindingsset gaat via het stroomnetwerk zoals de anderen al zeggen. Als het een ouder huis is of als er zware apparaten op dezelfde stroomgroep zitten kan dat het signaal beïnvloeden. We zien wel eens dat bijvoorbeeld een wasmachine op dezelfde groep zit en het signaal minder goed is op het moment dat die aanstaat.

Zou je het ook zonder de DVS kunnen proberen @MartinBB? Ik ben benieuwd of het dan beter gaat overdag.Â