Skip to main content

Goedemiddag,  dit is de derde keer in 2 weken dat we geen wifi hebben, lampje op de router brand gewoon, versterker is rood, geen werkzaamheden of storing?

Hi ​@Scorpiomike.

Wat irritant dat de wifi er soms helemaal mee ophoudt 😕 Je geeft aan dat alles goed lijkt op het modem, maar dat het lampje van de versterker rood brandt. Ik denk graag even met je mee en heb daarvoor een aantal vragen:

• Welk modem heb je in huis?
  • Maak je gebruik van een zwarte vierkante, een witte ronde of een zwarte ronde versterker? 
  • Heb je de versterker draadloos verbonden met het modem of loopt er een kabel tussen beide apparaten? 
  • Werkt de wifi bij een rood lampje op de versterker, nog wel als je dicht in de buurt van het modem bent?
  • Wat heb je de gedaan om het weer aan de praat te krijgen?

Welk modem heb je in huis? Kpn box 12

Maak je gebruik van een zwarte vierkante, een witte ronde of een zwarte ronde versterker? Ronde versterker

Heb je de versterker draadloos verbonden met het modem of loopt er een kabel tussen beide apparaten? Bedraad

Werkt de wifi bij een rood lampje op de versterker, nog wel als je dicht in de buurt van het modem bent? Ja maar toen gewoon groen

Wat heb je de gedaan om het weer aan de praat te krijgen? Uiteindelijk gewoon resetten.

En dit is dus al meerdere keren gebeurd.

We balen want je betaald genoeg en dan niet werken, zeker als je thuis werkt.

Dus ja graag een altijd oplossend e oplossing zien we tegemoet.

Mooi dat het door jouzelf opgelost kan worden door te resetten, maar jammer dat dit überhaupt nodig is. Reset je dan het SuperWifi punt of je Box 12? of beide?

En gaat het dan om de witte ronde versterker, of om de zwarte ronde versterker ​@Scorpiomike? Nog even extra ter controle: je hebt maar 1 versterker? Een rood brandend lampje kan inhouden dat de verbinding met een andere versterker niet goed is, vandaar dat ik het toch even navraag. 

Ik reset alles, maar wat ik jammer vind is, dat je best veel betaald per maand voor hussel en dan overal KPN het beste en meest stabiele.  Maar dat wij er last van hebben, ik wil een oplossing dat het niet meer gebeurd, of compensatie als het niet kan worden geborgt.

Graag een reactie van KPN hoe gaan we het oplossen.

Ps zwarte ronde versterker moest voldoende zijn? Zijn er dan 2 benodigd?

Vandaag weer geen wifi, en na een 1/2  uur weer wel.Het valt steeds spontaan weg?

We worden het zat wat een...zooi, hoe kunnen we dit oplossen 

Weer niet , geen storing , alle lampje groen wat een gezeik, ben er klaar mee, kom met een oplossing??

Groet Michael..

Ps mijn kpn geeft aan geen storing en alles goed??? Waar zt de fout/storing??

Dit is steeds zo?

Wat ellendig dat dit toch steeds terug blijft komen ​@Scorpiomike 😓

De melding dat er geen probleem wordt gevonden, slaat op de verbinding totaan je modem. Er is dus niet een probleem met de lijn zelf en dat is goed nieuws! Dit houdt ook in dat je internet via een bekabelde verbinding gewoon zou moeten werken, ook al doet de wifi het op zo'n moment niet. 

Zou je bij de volgende storing, eens willen testen of de wifi van je Box 12 modem het wel gewoon doet, als je de stekker die naar de versterker loopt er helemaal uit haalt en de versterker ook echt even uitzet? Op die manier kunnen we testen of het een algemeen probleem met de wifi is, of dat het aan de versterker ligt. 

Ik wil je er trouwens ook even op wijzen dat het mogelijk is om telefonisch contact met ons te hebben, dat werkt misschien toch wat makkelijker om dit probleem opgelost te krijgen. Mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten! Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei.

Hoi Maja,

Helaas als je thuis werkt kan je niet zomaar ff bellen en checken, het moet gewoon werken, het is van de laatste maand dat het gebeurd.

Misschien een nieuwe router leveren?

Of zijn er andere opties, maar voor nu wat gaan we doen met de klacht..wordt hier iets mee gedaan want dat lees ik nergens.

Ik lees alleen steeds kan je dit of dat doen.

Het moet gewoon werken.Er is bij ons niets veranderd, dus ligt het toch aan jullie?

Mijn kpn en testen, dat werkt ook niet, duurt vaak te lang ook als ik op 50 cm van de router sta?

En weer gvd

Nu officiële klacht en verwacht tegemoetkoming dit is gewoon ***. 

Wat zijn jullie aan het doen?

Dit is nu een officiële klacht ik verwacht nu een oplossing en tegemoetkoming. 

Jammer nu geen reactie meer.

Wie gaat nu de officiële klacht oppakken?

Hi ​@Scorpiomike,

Wat jammer dat de problemen erger zijn geworden ☹️

Ik wil je op dit punt nu toch aanraden om rechtstreeks contact met ons te zoeken, hier op de community zijn we niet 24 uur per dag aanwezig en reageren we niet direct op elkaar. Bij het oplossen van de problemen die jij ervaart, is dat niet echt handig. Als je telefonisch contact hebt met 1 van mijn collega's, kan er direct, samen met jou, gekeken worden wat nou toch de problemen veroorzaakt. Mijn collega's kunnen je lijn doormeten, dingen testen en vanaf afstand dingen aanpassen. En er kan dan eventueel iets worden vervangen, of een monteur worden aangestuurd indien nodig. Als je via onze digitale assistent een belasfpraak maakt, kan je zelf een tijdstip kiezen waarop je gebeld wil worden. Als bellen écht niet goed uitkomt, kan dit eventueel ook online via  Facebook en X.

Via de community kunnen klachten niet worden opgepakt, wij hebben hiervoor een speciale afdeling die aangestuurd kan worden door onze telefonische klantenservice, of doormiddel van het klachtenformulier. Ik wil je echter wel aanraden om er eerst via de klantenservice voor te zorgen dat het probleem met je verbinding en/of apparatuur op is gelost, voordat je de klacht indient. De klachtenafdeling is niet de juiste partij voor het oplossen van technische problemen. 

Ik moet hier tijd voor vrij maken ivm niet altijd thuiswerken en als je thuiswerkt kan ik niet altijd bellen of wat resetten 

Maar deze topic wordt wel bekend gemaakt bij de klachten en of klantenservice?.

Want als ik ga bellen zeggen ze altijd , oh u belt vandaag maw uw klacht is pas net geconstateerd ipv maand of 2 terug?.

Ik vind het vreemd nooit en dan ineens klachten, bij ons is niets veranderd, errug wazig weer.

Ik dacht KPN, het meest stabiele netwerk??!!

Ik ga proberen morgen te contacten, vandaag niet mijn vrouw werkt thuis en is de hele dag online en meetings.

Ik kan er een notitie over achterlaten in het belsysteem ​@Scorpiomike! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Maja, Ik heb even snel wat gegevens ingevuld, de rest volgt.

Bedankt ​@Scorpiomike, ik heb nu een notitie achtergelaten met daarin de uitleg dat je een belafspraak gaat maken omdat je al een maand problemen hebt met de wifi én soms ook met de tv. Ik heb de link naar dit topic er ook bij ingeplakt, dan kunnen ze even meelezen, mocht dat nodig zijn!

Maja bedankt, ga asap proberen te bellen ivm afspraak.

Reageer