Skip to main content

all, mijn wifi ligt er vaak uit. Ik wil graag vragen bij KPN of ik een modernere router kan krijgen. Maar probeer al half uur te vinden hoe ik ze kan bereiken. Kom niet verder omdat de wifi manager het even niet doet! Snap niet waarom dit zo moeilijk is. Als ik vandaag niemand te pakken krijg wordt het tijd voor een andere provider denk ik. Benieuwd of iemand kan helpen. DANK!!!

Welk modem heb je nu?


Hi @Joep1965 dat is een X8 AC 1750


Hoi @BasHafkenscheid, welkom op het forum!
De X8 AC 1750 is geen modem van ons. Gebruik je geen experiabox?
De wifimanager heeft er even uitgelegen maar zou het nu weer moeten doen (als je je experiabox gebruikt)


Oud Telfort klant die over gezet is naar KPN toevallig, de Sitecom werd daar toch gebruikt of was dat een ander beestje uit het verleden, in ieder geval zouden ze dan al lang omgeruild moeten zijn voor de V10(a).


@BasHafkenscheid is het inmiddels gelukt de wifimanager te doorlopen en/of je modem te vervangen voor een experiabox?


Hi Thomas, dank voor het navragen. Ik heb er een experiabox naast geplaatst. Ben nu aan het kijken of de netwerk problemen verholpen zijn. Ik geef je nog definitieve uitslag!


Hi thomas, ik gebruik nu een experiabox aanvullend. Deze geeft echter dezelfde problemen. Regelmatig haperende verbinding. Ook daar is uit en aanzetten de tijdelijke oplossing. Loopt het geheugen snel vol? Dank voor het meedenken


Ah dat is jammer, en als je de wifimanager nu doorloopt met je experiabox aangesloten (en geen andere wifi apparaten)?
Waar komt die dan op uit?
Ik kijk ook graag even mee op afstand. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb net de wifi manager geactiveerd, maar weet je zeker dat ie het doet? De groene cirkel met GA heb 5 minuten laten staan maar dr gebeurt niets…

 


profiel is aangemaakt


Bedankt voor je gegevens @BasHafkenscheid, de lijn ziet er vanaf hier in ieder geval goed uit. De wifimanager zou echt weer moeten werken. Kun je het eens vanaf een ander apparaat of met een andere browser proberen?


Hi Thomas, WiFi manager gedraaid. Optimalisatie zoals geadviseerd uitgevoerd. Tot mijn verbazing werd daarmee de gemeten snelheid LAGER. Maar dit is alleen snelheid meten. Zoals ik in het begin van deze threat aangaf, het probleem is niet de snelheid maar het er regelmatig uitloggen van de WiFi. Het netwerk lijkt niet stabiel te zijn. Dat los ik dus hiermee ook niet op...


Op dit moment vermoed ik dat het wegvallen van je verbinding nogal nauw verwant is aan de snelheid. De lijn tot aan je experiabox is namelijk echt uitstekend. Het signaalverlies zit dus tussen je experiabox en apparaten.
Ik zie dat de wifimanager vrij lage snelheden gemeten heeft maar nog niet helemaal doorlopen is. Als deze snelheden niet te verbeteren zijn en je érgens in huis nog onder de 20Mbit/s zit biedt deze je gratis Experia Wifi's aan.
Die zouden dit probleem moeten oplossen.


Hi, blijkbaar wisselen de snelheden sterk. Nu is 14-17 Mbit/s het slechts. Maar waar ik overdag 5 mestte is het nu 35. Het lijkt wel of het probleem zich overdag vooral voordoet (al had ik er gisteravond ook last van). WiFi manager heeft iig niets aangeboden, hoewel een van de plakken onder de 20 Mbit/s blijft...


Volgens mijn gegevens is de wifimanager nog steeds niet volledig doorlopen. Kun je eens een screenshot sturen van het laatste scherm wat je ziet?


 


Dag Thomas,

als ik het goed begrijp wordt de WiFi slechter van de verbeteractie die jullie hebben uitgevoerd. En als ik beter WiFi wil (terwijl het volgens mij overal zit onder de grens waarmee het signaal binnenkomt (ruim 30 Mb/s)), dan moet ik WiFi versterkers kopen. 
 

begrijp ik goed dat dat is wat KPN mij biedt? Anders loont het waarschijnlijk de moeite voor mij om elders te shoppen om te kijken of daar met een nieuwe modem het niet sowieso al sneller gaat…

hoor graag, dank je wel wel!

 


In het screenshot dat je stuurt kun je de Experia Wifi's gratis bestellen. Dat moet een hoop uitmaken!


Klopt, maar dan moet ik dus wel kabels gaan trekken door het hele huis. Niet echt een moderne oplossing…