Skip to main content

Ik ga samenwonen en mijn vriendin heeft nog een oudere laptop die alleen 2.4ghz kan ontvangen. Mijn laptop gaat stabieler op 5ghz. Aangezien we beiden thuiswerken heb ik nu beide bandbreedtes op actief gezet. Ik had verwacht dat dit geen problemen zou geven, maar mijn internet connectie is daardoor erg instabiel. Met name voor video-bellen is de verbinding nu echt onvoldoende. Is er een manier om dit op te lossen? Oftewel: kunnen 2.4 en 5ghz beiden actief zijn en toch een stabiel internet geven? [Experiobox V10A]. Veel dank vast!

Whenever this happens to my devices, I move the 5Ghz band to a different channel (ex. go from 36 to 40) & the device can see it again.


Dear Dedric, thanks for your reply. I think this works! Thanks so much


Whenever this happens to my devices, I move the 5Ghz band to a different channel (ex. go from 36 to 40) & the device can see it again.

Toys R Us Credit Card


Helaas werkte het verplaatsen van 5Ghz naar een ander kanaal toch niet.

Dus mijn vraag blijft staan: Ik wil graag 5Ghz én 2.4Ghz tegelijk ‘aan/open’ hebben staan. Nu geeft dit een instabiele verbinding; vooral video-bellen loopt steeds vast. Wat is de oplossing?


Hoi @Yannicke Goris, welkom op het forum! Jammer dat het advies van @Dedric niet geholpen heeft. Helaas kunnen we op de V10A de signalen niet splitsen. Ik denk dat jouw laptop automatisch verbind met de 2.4. Weten jullie zeker dat de andere laptop geen 5Ghz kan ontvangen? Misschien is het een optie om de 2.4 verbinding uit te zetten. En hadden jullie het kanaal van de 2.4 ook al gewijzigd? Bekabeld aansluiten is geen optie neem ik aan?


Koop gewoon een routertje bij de action. 14 euro of zo. Die heeft 2.4 ghz. Vervolgens schakel je 2.4 op de kpn modem uit. Wel een andere naam op de action router instellen.