Skip to main content
Kunt u ons helpen met draadloos wifi maar dan graag draadloos, want dit vind ik wel erg gevaarlijk

 

@Martijn1808 Zat er wat in de draadloze verbinding set?

En hoe oud is deze set?


Dat zal schrikken geweest zijn! :scream:

Waren jullie er bij toen dit gebeurde?

Bewaar je die adapter zodat KPN eventueel onderzoek kan laten doen?


Dat is dus duidelijk een gevalletje nieuw stopcontact en DVS adapter nodig, dit fenomeen zie je eigenlijk bij teveel stroom trekken over een slechte verbinding, het stopcontact zal ook wel aan vervanging toe zijn geweest, zit teveel weerstand in de overgang of de stripjes zijn wat lam waardoor die niet goed aansluit waardoor warm word en uiteindelijk te heet en de boel gaat smelten, NR 1 van woningbrand overigens, men noemt het vaak kortsluiting maar het is te weinig sluiting.

 

Maar die DVS is geen draadloze wifi, deze stuurt de signalen via het stroomnet, om deze niet te gebruiken is een kabel trekken de enige oplossing en ook nog eens altijd beter.


Hallo @Martijn1808 , het enigste dat helpt is een nieuw stopcontact (aan laten leggen) en een nieuwe DVS kopen.

 


Wij hebben dit van de zomer bij de droger gehad. Nieuwe stekker aan het snoer, nieuw stopcontact en weer gaan met die banaan.


Als je er maar op tijd bij bent en niet als de boel al geblust word door de brandweer, gebeurt inderdaad heel vaak, vooral bij de goedkopere stopcontacten.

Moet zeggen, heb hier in huis 1 A-merk stopcontact (Busch-Jeager)met schakelaar, die ik daar een stekker in doe spettert die even, moet ik ook nodig eens vervangen, word alleen zelden gebruikt en dan blijft dat liggen.


Als je er maar op tijd bij bent en niet als de boel al geblust word door de brandweer, gebeurt inderdaad heel vaak, vooral bij de goedkopere stopcontacten.

Moet zeggen, heb hier in huis 1 A-merk stopcontact (Busch-Jeager)met schakelaar, die ik daar een stekker in doe spettert die even, moet ik ook nodig eens vervangen, word alleen zelden gebruikt en dan blijft dat liggen.

Hallo @Doornekamp33 , dat bij contact maken de boel even knettert is normaal, heeft met de kwaliteit van het materiaal niet zo veel te maken denk ik.

Als de stroomafnemers van een locomotief of tram of trolley contact maken met de bovenleiding knettert het ook even net zoals de zware stroomcontacten bij een transformator-centrale en ik neem aan dat die ook geen B/C-kwaliteit gebruiken.

 


Beste @Martijn1808, welkom! Wat is dit schrikken zeg! Goed dat je er nog op tijd bij bent inderdaad! Ik zou ook adviseren om er een nieuw stopcontact op te zetten. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je geen DVS meer wilt gebruiken. Ik wil je in ieder geval wel een nieuw setje toe sturen, als je dit toch zou willen. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Een andere oplossing, waar de voorkeur altijd naar uitgaat, is om de boel bekabeld aan te sluiten. Daar zou je dan inderdaad wel kabels voor moeten trekken.