Skip to main content

De laatste tijd is een aantal keren per week de Wifiverbinding weg. De reden is onbekend. Na het uitzetten van het modeum en weer aanzetten komt de verbinding weer terug. Komt dit bij meer klanten voor en is er een oplossing voor ? 

Sinds een aantal weken is de wifi verbinding s'morgens op de V10a verbroken. Na het uit en weer aan zetten van het modem start wifi wel weer op. Deze week was het al een keer of 3. Is hier een oplossing voor ?

Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic


Hoi @M.B.E., om je goed te kunnen helpen hebben we je reacties verzameld in je eigen topic. 

Ik lees dat je de laatste tijd vooral 's ochtends de wifi verbinding kwijt bent. Heb je onze Wifi Manager al gevolgd sinds je dit merkt? Deze servicetool helpt je om jouw verbinding te controleren en om je wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een oplossing of advies uit. Ik ben benieuwd welke dat bij jou is en hoe je verbinding het daarna doet.


Hallo, Dank voor  je reactie. De Wifi manager geeft na het opstarten van het Xperia Box aan dat de er geen problemen zijn. Dat kan ik me voorstellen omdat het modem dan net weer opnieuw is getart. Ik maak ook nog gebruik van de KPN Wifi Super versterkers. Die werken volgens mij prima maar uiteraard ook niet als het modem er uit ligt. Nadat alles weer is opgestart werkt het weer goed. Het is wel een apart verhaal en ik hoop dat KPN een oplossing heeft. Misschien vervanging van de Xperia box ?


Ik heb dit ook. Ik weet niet zeker of ik ook de v10a heb maar ook bij mij is elke morgen de wifi weg. Nu net ook weer. Dit is zeer vervelend. Ik denk dan ook niet dat wij de enige zijn die dit hebben en ga uw topic volgen in de hoop dat kpn een oplossing heeft


@M.B.E. Dat is goed om te weten. Vallen er (in de ochtend) ook lampjes uit op het modem? Zo ja, welke? Ik kijk graag even met je mee naar jouw verbinding. Vul je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je me daarna hier een seintje?

 

@M.Wierts Dat is prima natuurlijk. Heb jij ook de Wifi Manager al eens gevolgd? Maak ook gerust een eigen topic aan, als je wilt dat we specifiek naar jouw situatie en verbinding kijken.


Goedemorgen, Het ging een paar dagen goed. Nu(zaterdagmorgen 26-11-2022) lag de router er weer uit. Alleen het groene lampje DSL/INTERNET brand maar geen WIFI. Stroom er af, even wachten en opnieuw gestart. Wifi doet het weer maar het geeft geen goed gevoel.


Ik heb zo even mijn forumprofiel ingevuld.


@M.B.E. Dankjewel. Ik heb je gegevens erbij gepakt en je verbinding nagekeken. De verbinding ziet er prima uit en is stabiel, dat betekent dat het modem niet uitvalt en het probleem niet in de algehele verbinding zit. Het zit 'm dus echt in de wifi verbinding. 

Wifi is draadloos en gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Daarom kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing. Doorloop de Wifi Manager nog eens, juist op het moment dat je problemen ervaart. Daarna kan je ook nog even kijken naar hoe je SuperWifi nu aangesloten is, tips en tricks lees je in ons SuperWifi artikel.


Goedemorgen, Het wordt zo langzamerhand een dilemma. De laatste week is WIFI door het probleem al 5x niet beschikbaar. Ik wil toch zo langzamerhand aandringen op een oplossing. Juist als WIFI niet beschikbaar is kan ik de test ook niet doen. Misschien is een oplossing nog het modem te resetten.

In afwachting. 


@M.B.E. Heb je toevallig een Draadloze Verbindingsset in huis? We zien de laatste dagen meer signalen waarbij klanten die zowel SuperWifi hebben als een DVS hebben en de verbinding met SuperWifi niet lekker werkt. Wij adviseren u alle adapters van uw DVS 10 seconden uit het stopcontact te halen en daarna weer terug te steken. De DVS start dan opnieuw op en maakt opnieuw verbinding. De storing is hierna meestal verholpen.

Wifi is draadloos en het is daardoor een gevoelige verbinding. zoals ik al noemde. Daarom kan het even zoeken zijn naar de bij jou thuis juiste oplossing.


Goedemorgen, Ik heb een poosje geen reactie gegeven omdat er geen adequate oplossing wordt geboden. Het probleem is nog steeds aanwezig. 3 a 4x per week moet ik het modem s'morgens opstarten. Het geeft een heel onzeker gevoel omdat ik ook voor klanten activiteiten in de cloud uitvoer en op dit moment daar geen garantie voor kan geven. Helaas is er op geen andere wijze contact met KPN op te nemen. Ik stel voor om het modem per omgaan om te ruilen. In afwachting van een reactie.

Met vriendelijke groet,

Gerrie Evers


Hoi @M.B.E. ,

Valt bekabeld het internet ook uit?

 


Er wordt alleen maar gebruik van Wifi gemaakt en niet bekabeld. Alleen de TV maar dat levert geen problemen op


Hoi @M.B.E. ,
Dus als op het het moment dat wifi niet meer werkt, de TV aanzet, doet deze het gewoon?
Zou je dat willen testen?


Ga ik de eerst volgende keer als WIFI er uit ligt testen.

Dank voor de redactie


Goedemorgen, 

Na 4 dagen goed te zijn gegaan, was het vanochtend weer zover. Ik heb gecheckt of de TV het deed en die deed  het gewoon. Het blijft een heel irritant gebeuren. Ik hoop dat KPN snel een oplossing bied.

 


Er moet iets zijn wat de wifi verstoord. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi @M.B.E. ,

Heb jij zwarte of witte Superwifi punten?

In dit topic van @Roy74 is een vergelijkbaar probleem geconstateerd met de combinatie van de zwarte superwifi punten+V10a modem:

 

 


Dank voor je reactie. Die heb ik een poosje geleden op advies in deze groep al verwijdert en worden dus niet meer gebruikt. Het vreemde is dat het modem ergens s' nachts eruit vliegt. Het is altijd s' morgens dat het modem weer gestart moet worden. Overdag gebeurt dit niet en vaak ook een aantal dagen niet en dan weer een paar dagen achtereen. Er wordt wel gebruik gemaakt van 2x KPN Wifi versterkers en een SONOS muziek systeem welke op de wifi wordt gebruikt. Verder is het  wat mij betreft onverklaarbaar.


@M.B.E. ,

Je zou die sonos een dagje ter test kunnen uitzetten(gewoon stekker eruit), werkt het dan beter?

Maar dat jij zegt dat het altijd s'nachts is, lijkt mij toch dat jij hetzelfde probleem ervaart als ik het eerder genoemde topic.Daarin staat dat het steeds om 03:00 ontstaat.

Omdat meer mensen aangeven dat de verbinding ‘s nachts wegvalt rond 03:00 en een herstart van superwifi 2 onmiddellijk het probleem oplost lijkt het geen lokaal probleem maar de combinatie van v10a en superwifi 2.

 

Heb jij ook de zwarte superwifi?


Ik ga de SONOS uitzetten. Ik heb inderdaad 2x 2x superwifi stations. Ik ga alle informatie mbt het vergelijkbare topic doornemen.

Dank voor je reactie


Goedemorgen, na 4 dagen goed te zijn gedaan was het vanmorgen weer raak. Wifi lag er weer uit. Ik heb al die 4 dagen s'avonds het sonos audio systeem uitgezet. Zo ook nu maar helpt dat blijkbaar ook niet. Lijkt me dat d router toch vervangen moet worden om het probleem op te lossen. Het komt gewoon niet verder. 


Duidelijk @M.B.E. , ik hoop dat @Alexandra in dit geval een box 12 kan regelen voor je.

In een ander topic is dat in ieder geval wel door een moderator gedaan.


Dank voor je reactie. Ik hoop inderdaad dat nu adequaat wordt opgelost. Ben er inmiddels al wel heel lang mee bezig.

 


Na 2 dagen goed te zijn gegaan is het vanmorgen weer mis. Ik vraag me werkelijk af hoe ik nu verder kan komen. @Alexandra wat kan ik doen?