Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben net klaar met verbouwen en heb mooie cat5 kabel naar boven getrokken.

Ik heb wifi beneden maar boven is deze niet sterk genoeg..

wat kan ik het beste gebruiken om vanaf de experiabox (bekabeld) boven ook voldoende wifi te krijgen?

 

U kunt de WiFi Manager doen. Waarschijnlijk krijgt u dan 2 SuperWiFi's aangeboden voor 70 of 80 euro ofzo. 


@opelkadetje U zou kunnen volstaan met 1 of wellicht 2 superwifi's, maar……..u heeft cat5 kabel getrokken of bedoelt u cat5e ?


Daar houden we van! Een kabel naar boven. Zo hoort het:-)

Wellicht handig om een goede e-type netgear switch (GS105E) neer te zetten, en dan boven een accesspunt daaraan te hangen, je kunt boven dan ook nog meer bekabeld aansluiten zoals een tv.

Zelf geen ervaring mee, maar de veel kpn’ers gebruiken tegenwoordig de zwarte superwifi’s die ook ax wifi6 ondersteunen.

 


@opelkadetje U zou kunnen volstaan met 1 of wellicht 2 superwifi's, maar……..u heeft cat5 kabel getrokken of bedoelt u cat5e ?

cat5e.

bedoeling was / is om boven een accespoint te zetten bekabeld.. maar ja welke :)


Daar houden we van! Een kabel naar boven. Zo hoort het:-)

Wellicht handig om een goede e-type netgear switch (GS105E) neer te zetten, en dan boven een accesspunt daaraan te hangen, je kunt boven dan ook nog meer bekabeld aansluiten zoals een tv.

Zelf geen ervaring mee, maar de veel kpn’ers gebruiken tegenwoordig de zwarte superwifi’s die ook ax wifi6 ondersteunen.

 

is toekomst inderdaad.. maar voor nu volstaat alleen accespoint.


Download de KPN Thuis app, en doe de wifi verbetering. Deze app bied u tegen een gereduceerd tarief van 99 euro twee acces points aan. De superwifi 2.0 van KPN. Zoals eerder vermeld heeft hebben deze de ax protocol voor wifi 6, maar ook roaming en mesh. De normale prijs is €199 dus het is de moeite zeker waar.


Ow, 99 euro. Ik dacht nog iets minder.


De prijs is volgens mij vorige maand of die maand daarvoor verhoogt van 39,50 naar 49,50 per stuk als je ze aanschaft via de kpn thuis app of bij een monteur.


Ok. Inflatie zeker? 🥱


De witte SuperWiFi's zijn ook nog verkrijgbaar:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pageCount=1&pos=452


en zo'n experia wifi unit is dat nix?

 


en zo'n experia wifi unit is dat nix?

 

Het is niet voor niks dat KPN ze al een hele tijd niet meer verkoopt. Die dingen zijn best wel end-of-life aan het raken, persoonlijk zou ik investeren in iets wat goed werkt en de komende jaren ook goed zal blijven werken.


Ik gebruik nog Experia WiFi's. En die doen het prima. Maar KPN verkoopt ze nu niet meer. De witte SuperWiFi's nog wel.