Skip to main content

Noodgedwongen over moeten stappen van Telfort naar KPN. Mijn man problemen gehad met mail via zijn mobiel. Nu hebben we problemen met de KPN iTV app via de Chrome Cast. 
De overstap vond ik niet erg klantvriendelijk geregeld.
Nu zie ik overal de aanbieding dat je WiFi versterkers cadeau krijgt als je Internet van KPN aanschaft. Het lijkt mij een goede zaak om ook de “overstappers” dit cadeau te geven, al was het alleen om de problemen te compenseren die zijn ontstaan door de overstap.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Nou dat vind ik een hele slechte zaak. Dat zou betekenen dat kpn klanten uw Wi-Fi versterkers moeten gaan betalen dus de prijzen omhoog moeten. Ik protesteer!!!


Hoezo Joep?

Telfort was al van KPN, dus zijn “wij” als oud Telfort klant altijd al KPN klant geweest, met dezelfde Experiabox en tv ontvanger.

Ik zou liever zien dat ze alle klanten die gratis WiFi punten gaan verstrekken, want iedereen die zo'n Experiabox heeft, die komt signaal te kort.

Is gewoon klanten binding, mag absoluut niet ten kosten gaan van welke verhoging dan ook


En KPN gaat dat uit eigen zak betalen zeker, zeker fan van de boekjes van Grimm, alleen de zon schijnt gratis, regen kost ons zelfs geld.


Investeren in een goed netwerk mag wel iets kosten. Voor de klant bedoel ik dan. KPN levert wifi versterkers en die kosten los ook 50 euro per stuk. Als de situatie het toelaat krijg je voor 100 euro aan producten.


Ik zal het nog sterker vertellen.  KPN is de enige provider die de beste oplossing heeft voor super goed Wi-Fi in het hele huis.  En die krijgt u gratis als u slecht Wi-Fi heeft. 2 experia  wifi versterkers. Die moeten bekabeld aangesloten worden op de experiabox of dacht u ook dat je slecht Wi-Fi draadloos beter kan maken?


Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens @Joep1965 , Slechte WiFi is zeker veel beter te krijgen met draadloze wifi punten onderling te verbinden, als ze een goede verbinding onderling kunnen maken en een extra band hebben voor onderling contact gaat dit prima, maar als je wifi op zolder slecht is is het plaatsen van een draadloos punt op die plek natuurlijk niet de oplossing en heb je er misschien wel 3 nodig om daar een goede verbinding te kunnen krijgen.

 


Ik heb met een mesh netwerk nu perfect bereik maar weet dat dit morgen ook ineens afgelopen kan zijn. Het blijft techniek en er gebeurd zoveel om ons heen met wifi verbindingen. Investeren in draden trekken en daarop acces points aansluiten is denk ik nog wel de beste manier. Ook ik wil die kosten nog niet maken en ik weet dat het dure mesh systeem daar gedeelte voor gebruikt had kunnen worden. De mensen verwachten in 2020 nog perfecte wifi op kosten van KPN in dit geval. Dat is niet reëel.


Dat ben ik zeker met je eens, een draad is 100% storingsvrij als je hem niet beschadigd of kapot trekt, draadloos of die Devolo dingen kunnen overal door verstoord worden, of het nu in of om het huis is.

Maar als ik me in sommigen verplaats, ze worden platgegooid met reclame met “gratis” superwifi, wifi garantie en wifi boosters of hoe ze het ook maar willen noemen dat jij als trouwe weet ik hoelang klant hier meer dan 100 euro op stuk mag gooien dat je het wel steekt en dit ook wilt, ik zou pleiten voor de T-Mobile oplossing, gewoon extra wifi punten voor een x bedrag per stuk per maand, daar kun je ze geeneens kopen.

 

P.S. gratis staat tussen haakjes omdat je het door het inleveren van de korting toch voor een deel betaald, zo gratis is het ook weer niet.


Maar als ik me in sommigen verplaats, ze worden platgegooid met reclame met “gratis” superwifi, wifi garantie en wifi boosters of hoe ze het ook maar willen noemen dat jij als trouwe weet ik hoelang klant hier meer dan 100 euro op stuk mag gooien dat je het wel steekt en dit ook wilt

Dat is reclame en gebeurd overal. Een gratis toon bij Eneco kost de klant net zo veel als een toon los kopen en een beter contract krijgen die niet op de website staat maar wel aangeboden kan worden. Die wifi garantie zou ik nooit geven. Ik weet niet of KPN dit zou zeggen.


@Jeroen Ruiter , de WiFi garantie geeft KPN ook niet, maar wel een niet nader te noemen concurrent.:wink:

En aangezien WiFi zo ongeveer een eerste levensbehoefte is geworden wil iedereen natuurlijk een zo goed mogelijk bereik, en dan krijg je dit soort vragen, want men ziet dat het “kan”, in deze geeft het “aanbod vraag” ipv "vraag en aanbod”.

 

En wat betreft de Toon, ik wil hem geeneens hebben, voordat je het weet zit je met een dooie thermostaat omdat de stekker uit het platform word getrokken.:wink:


Ik zou liever zien dat ze alle klanten die gratis WiFi punten gaan verstrekken, want iedereen die zo'n Experiabox heeft, die komt signaal te kort.

Onzin. Er zijn zat mensen die prima WiFi van de Experiabox hebben. Of zelf WiFi apparatuur aangeschaft hebben.


@Jeroen Ruiter, de WiFi garantie geeft KPN ook niet, maar wel een niet nader te noemen concurrent.

Bij die niet nader genoemde concurrent krijg je als bestaande klant ook geen versterkers zomaar gratis hoor...


Jawel hoor, vorig jaar nog bij een kennis die er twee gekregen heeft bij die niet nader te noemen kabelaar, geplaatst door de WiFi monteur op de plaatsen waar ze nodig waren inclusief de bekabeling netjes, nou ja netjes, op de plint vastgeniet.:wink:

Of ze het nu nog doen kan ik niet bevestigen.

 

Maar KPN geeft ze gratis als je de wifi manager doorloopt en er voor in aanmerking komt, alleen die “superwifi” niet, ben ik trouwens ook geen voorstander van, de oude Experia wifi is een stuk beter omdat je deze bekabeld moet aansluiten.


Ik zou liever zien dat ze alle klanten die gratis WiFi punten gaan verstrekken, want iedereen die zo'n Experiabox heeft, die komt signaal te kort.

Onzin. Er zijn zat mensen die prima WiFi van de Experiabox hebben. Of zelf WiFi apparatuur aangeschaft hebben.

Nou ik vind het geen onzin, alle … maar dan ook alle familie, vrienden en kennissen  die zo'n Experiabox hebben, die geven allemaal aan dat met hun vorige eigen router het bereik soms tot wel 60% verder en dus beter was, nu hebben de meeste van ellende extra versterkers in huis omdat ze anders geen fatsoenlijk signaal hebben.

Maar je geeft zelf ook al aan dat er zat mensen zijn die dus zelf WiFi apparatuur hebben aangeschaft, waarom dan als de Experiabox prima is??

Bij mij thuis komt hij niet eens fatsoenlijk door mijn houten vloeren heen, een afstand van max 4 meter haalt hij hier niet, mijn ouwe trouwe Asus router gaf zelfs nog signaal als ik voor het huis geparkeerd stond en in de auto zat, nu begint het pas 2 meter vanaf de voordeur, en dat is allemaal op 2.4Ghz, op 5Ghz is het bereik logischerwijs nog minder.

Die Experiabox is bewust geknepen qua zendvermogen, de reden weet ik niet, maar het is wel een feit


Hallo @DexterXL 

Die Experiabox is bewust geknepen qua zendvermogen, de reden weet ik niet, maar het is wel een feit

Er wordt door KPN niets geknepen, de modems voldoen allemaal aan de wettelijke regels.

Feit is wel dat het draadloos steeds drukker wordt en je daarom last kan hebben van een verminderd signaal soms en moet je soms uitbreiden om op jouw specifieke locatie een goed signaal te krijgen.

Een goede wifi-afstelling binnen het modem is derhalve ook heel belangrijk.

 


@JanD 

wees niet bang, dat staat hier allemaal correct afgesteld, ik heb keurig alle kanalen bekeken waar er iemand uit de buurt zit, ik heb dan ook nog het voordeel dat ik iets van max 11 buren kan ontvangen in huis, de rest woont te ver weg, en heb dan het kanaal gekozen waar er amper iemand zit, uit mijn hoofd was het advies om de kanalen 1 en 11 te mijden, dus alleen 3/6/9, en ik zit op 9 samen met 1 andere buur, de rest zit meerendeel op kanaal 3.

Sowieso kan je in de Experiabox niet zoveel instellen, maar ik weet zeker dat het zendvermogen minder als als mijn eigen Asus router, voorheen kon ik dus met de Asus achter in de tuin via de iTV app tv kijken, dat kan sinds de komst van de Experiabox absoluut niet meer, het word al een gevecht om het op onze eerste terras werkend te krijgen.

Nu kan ik via de WiFi manager kijken of het in huis voldoende is, er is 1 plek waar het niet voldoende is, sowieso klopt de speedtest in de WiFi manager niet volledig, ik krijg op de mindere plekken spontaan 6 á 7 Mbps meer dan als ik het met bv Ookla speedtest doe, en dat is dezelfde als die KPN gebruikt maar dan zonder KPN jasje. ook testen ze alleen de download snelheid, en niet de upload en die is juist het beroerdst, dus ik krijg daar geen warm gevoel bij, uiteraard kan ik die test beïnvloeden door in de tuin te gaan staan, maar of dat dan de bedoeling is om betere WiFi te krijgen??


Reageer