Skip to main content

Jaren ben ik klant bij de kpn. Betaal 100 euro per maand bijna voor mobiel en thuis. Nu wordt er glasvezel voor de deur gelegd en ik wil kijken voor een nieuw abonnement.  Wat je dan krijgt aangeboden. Schrik ervan! Waarom bestaande altijd betaalde klanten zo weinig bieden?! 

Waar schrikt u van dan?


@Nick83  dat men je iets wilt geven waar minder inzit qua pakket dan wat je nu hebt . En bijna even veel dan kwijt bent. 


Als u denkt dat u met uw oude abonnement beter af bent, dan kunt u er voor kiezen om dat oude abonnement gewoon zo te houden.


Maar waarom wilt u een nieuw abonnement? Is niet perse nodig hoor. Als u tevreden bent hoeft u niets te doen.


@Joep1965  ik snap wat u zegt. Desondanks betaal ik nu veel te veel in vergelijking met een nieuw aanbod van kpn wat mensen krijgen. 
En omdat ik glasvezel krijg geeft het mij ook andere mogelijkheden. Vind het ook jammer dat kpn niet al zelf actief zegt dat hun huidige pakketten goedkoper zouden kunnen . Hiervoor moet je zelf achteraan gaan.  Dat vind ik niet echt vriendelijk of aan klantenbinding doen. 


Nu ben ik wel nieuwsgierig wat @Ilse1978 allemaal in het huidige pakket heeft?


@Roy74  2 kastjes, opnemen, spotify, plus pakket en internet. 78 euro. En een mobiel abonnement van 27.50 onbeperkt. 
 

Dan bieden ze me aan 1 kastje met spotify met opnemen wat 69 euro gaat kosten uit eindelijk .

😊


@Roy74  2 kastjes, opnemen, spotify, plus pakket en internet. 78 euro. En een mobiel abonnement van 27.50 onbeperkt. 
 

Dan bieden ze me aan 1 kastje met spotify met opnemen wat 69 euro gaat kosten uit eindelijk .

😊

En heb je al eens ingevuld op kpn.com wat je nu zou moeten betalen?

Spotify zal gratis zijn ivm compleet?


En omdat ik glasvezel krijg geeft het mij ook andere mogelijkheden. 

Welke andere mogelijkheden? Het aanbod van verschillende providers is volgens mij op glasvezel hetzelfde als op koper. Toch?


 

Als ik kijk op kpn.com, dan zit ik vooralsnog op € 64,99 uitgaande van 100Mbit, € 62,49 uitgaande van 200Mbit en € 74,99 uitgaande van 1Gbit.

Afbeelding:

100Mbit up- & download glasvezel

2 TV+ Boxen + Gratis opnemen

Pluspakket

Spotify Premium

 

Mobiel (onbeperkt bel/sms/data) abonnement zou afhankelijk van de duur van je overeenkomst € 25,00 (1jr), € 26,00 (2jr) of € 27,50 (maandelijks opzegbaar) zijn.


@Roy74  2 kastjes, opnemen, spotify, plus pakket en internet. 78 euro.

Dit wordt het dus als u dat omzet naar de nieuwste abonnementsvorm:

Wat is daar nu verkeerd aan?


Ik was effe de plantjes water geven en zie dat @GerritS76 en @Nick83 mijn huiswerk al gemaakt hebben 😎

Ik vind dit aanbod ook aardig hoor. Misschien iets verlies vanwege gratis Spotify. Maar als je met mobiel de combi maakt gaat daar nog 5 euro vanaf.

Je krijgt er wel een nette glasverbinding voor terug en TV+
Ik heb ook 100Mbps en dat snel zat voor mij.

En je scoort nog een aanbieding volgens mij als je even belt om dit te bestellen. Vriendelijk vragen en er is vast iets mogelijk.

edit: totaal 85 euro. Nou inderdaad iets meer dan 78 euro maar wel een beter pakket. Ja, ze willen jou natuurlijk heel graag als klant behouden @Ilse1978 


Je krijgt er wel een nette glasverbinding voor terug en TV+

😎🤣

Sowieso is glasvezel natuurlijk stukken stabieler als het eenmaal werkt en heb je gelijkwaardige snelheden, een lagere latency en ben je veel minder afhankelijk van de afstanden. Of te wel, een betrouwbaardere verbinding waarbij het prijsverschil als het goed is niet heel veel afwijkt van wat nu betaalt wordt.

En inderdaad… als je belt naar de klantenservice (en desnoods zelfs kiest voor opzeggingen) dan kan je misschien nog een veel betere deal krijgen dan het geen wat nu op de website vermeld wordt.

 


Je krijgt er wel een nette glasverbinding voor terug en TV+

😎🤣

Sowieso is glasvezel natuurlijk stukken stabieler als het eenmaal werkt en heb je gelijkwaardige snelheden, een lagere latency en ben je veel minder afhankelijk van de afstanden. Of te wel, een betrouwbaardere verbinding waarbij het prijsverschil als het goed is niet heel veel afwijkt van wat nu betaalt wordt.

En inderdaad… als je belt naar de klantenservice (en desnoods zelfs kiest voor opzeggingen) dan kan je misschien nog een veel betere deal krijgen dan het geen wat nu op de website vermeld wordt.

 

Jij hebt het begrepen @GerritS76 😎

Ik vind dat bij opzeggen de toon al meteen gezet is. Mijn ervaring is juist dat je ook kunt aangeven graag te willen blijven en vraagt om wat korting met verwijzing naar de actie die dan online staat.

Nu even afwachten of topic starter jullie noeste arbeid kan waarderen.


Oké check. Ik ga er naar kijken nogmaals wat de mogelijkheden kunnen zijn. 
 

Dank jullie wel! 


Oké check. Ik ga er naar kijken nogmaals wat de mogelijkheden kunnen zijn. 
 

Dank jullie wel! 

De 5 euro waar ik het over had is overigens de entertainment korting als je ook mobiel hebt. In de bestelmodule kun je dit helemaal bovenaan aangeven en dan gaat de korting bij Spotify er vanzelf vanaf. Succes en veel plezier vast als je besluit lekker bij KPN te blijven.


@Ilse1978 Wat niemand hier zegt is dat je op zich ook niks kan doen. Als glasvezel is aangelegd zal of kan KPN gewoon je huidige abonnement omzetten naar glasvezel. Dan verandert alleen de "drager" (van de koperlijn naar glasvezel) en verder niks.

Voordeel is zelfs dat je dan gegarandeerd je abonnementssnelheid haalt hetgeen met je huidige DSL aansluiting wellicht niet zo is. Uiteraard kan je met glasvezel wel hogere snelheden bestellen maar dat hoeft niet.