Skip to main content

Na de installatie van KPN veilig kan ik nadat ik internet heb gebruikt onze NAS niet meer benaderen. Ik moet eerst mijn laptop opnieuw opstarten om er weer in te kunnen.

Weet iemand wat dit veroorzaakt en kan ik dit in de instellingen van KPN veilig wijzigen?

Hoi @jsim, welkom! Controleer in KPN Veilig, onder Hulpmiddelen, de instellingen van de Windows Firewall of deze niet nu ergens de NAS blokkeert. Als je software gebruikt om de NAS te benaderen, kijk dan ook onder App- en bestandsbeheer of die niet geblokkeerd is. 


Beste @Erik_  

Bedankt voor je antwoord. Ik kan in de instellingen van de firewall van KPN veilig de NAS helaas niet vinden. Ook niet in app en bestandsbeheer. Zou je mij willen laten weten waar ik precies moet zoeken en naar wat want ik ben hier nog niet zo in thuis. 

Groeten,

Jolanda


Om te testen of dit echt iets te maken heeft met KPN Veilig, zou je het eens willen verwijderen en kijken of de NAS dan wel benaderbaar is. Als het dan ook hetzelfde probleem geeft, dan zit de oorzaak elders. Als het dan wel werkt, dan moeten we even verder kijken.  

Ik hoor graag het resultaat. Wil je dan ook aangeven welke NAS je hebt, en hoe je die normaal gesproken benadert.


Getriggerd door berichten in de pers dat de antivirus beveiliging van F-secure tot allerbeste was uitgeroepen, heb ik deze software op mijn PC geinstalleerd. Gewaarchuwd door mijn partner, die het al in gebruik had,dat zij regelmatig te maken kreed dat de haar bekende sites niet meer te benaderen waren. Gek genoeg levert dat voor mijn eigen NAS server pas na 2 dagen ellende op. Linksom of rechtsom kon ik vanaf welk apparaat in huis dan ook, mijn NAS niet meer benaderen. Apparaat een herstart meegegeven en toen gedacht van het zal wel niet, maar…….. gooit KPN Veilig geen roet in het eten?. KPN veilig tijdelijk uitgezet, en ja de NAS server was weer benaderbaar. Gegoogled op Internet en kwam in dit terecht. Ik heb gezocht binnen alle instellingen en na veel gezoek op 2 verschillende plekken voor het adres van mijn NAS server een uitzondering voor bewaking gemaakt.,

Probleem opgelost. Toch zou ik aan leken zoals ik,bij het aanbieden van KPN Veilig, willen meegeven dat er een hoop overlast veroorzaakt kan worden bij de ingebruikname van KPN Veilig, in vergelijking met pakketten die u tot voor kort gebruikte. Mijn probeem is daar denk ik een goed voorbeeld van. Begrijp alleen niet waarom dit niet onmiddellijk optrad, nadat ik het pakket had geinstalleerd, Dan was er waarschijnlijk direct een lampje gaan branden.