Skip to main content

Hi,

Ik heb 1 draadloze DVS1200 welke geen connectie meer maakt en op rood blijft staan. Ik heb alle stappen inmiddels ondernomen, maar hij blijft rood. Hierdoor kan ik geen TV meer kijken op de slaapkamer. Op de benedenverdieping werkt de andere DVS1200 nog wel, maar het beeld blijft ook af en toe hangen. Er zit blijkbaar ergens ruis op de lijn. 

  • Stappen ondernomen
  • Geen updates nodig

Welke oplossingen zijn er nog?

Terug naar Kabel is optioneel, maar mijn huidige KPN TV ontvangers zijn specifiek voor draadloos?

Is het ook mogelijk om beneden terug te gaan naar kabel en boven draadloos aan te houden?

 

Hoor graag!

Hi Dimar, welkom hier. 

Laten we nog proberen om de adapters helemaal te resetten. 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar, om en om zodat je het lampje blijft zien. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

Helpt dit?


Vaste kabels is natuurlijk altijd het beste, dus als dat mogelijk is, zou ik dat doen.

Je kan een coax kabel vervangen door een UTP kabel bijvoorbeeld.

 

Je kan natuurlijk het beste de netwerk adapter het beste in de wandcontactdoor (volksmond stopcontact) stoppen. Op je verlengblok kan een filter zitten of het snoer kan als filter fungeren. 

Ook goedkope LED lampen, föhn, trafo, netwerk adapters, andere groep, etc. kan een probleem geven. 

 

En inderdaad minimaal 1 minuut of 10 van de spanning (volksmond stroom) afhalen om hem te resetten.

Als het goed is zit er ook een heel klein gaatje in, waar je met een pen of naald de adapter kan resetten terwijl hij is aangesloten. 

Â