Skip to main content

Momenteel heb ik een 2e TV+ box. Deze krijgt geen actuele firmware binnen, blijft hangen op versie 0.16.4 en daarnaast gaat beste kwaliteit op multicast na iedere sluimerstand weer uit. Diverse resets en fabrieksherstel brengen geen verbetering. Hoe nu verder? 

Edit 15.38: Helaas is 0.16.4. verre van ideaal momenteel omdat zappen ook tergend traag is. 

Ik heb het vermoeden dat de uitrol van firmware 0.17.4 gestaakt is en dat KPN eerst wil onderzoeken waarom er zoveel problemen zijn met die firmware.


Ik heb het vermoeden dat de uitrol van firmware 0.17.4 gestaakt is en dat KPN eerst wil onderzoeken waarom er zoveel problemen zijn met die firmware.

Kan maar zo, maar wel gek dat het nog niet gemeld is vanuit KPN. Ook deze versie is vervelend omdat Multicast op beste kwaliteit totaal niet werkt en ook het zappen tergend traag is. Hoop gauw op een versere firmware update.


Dus je hebt nu een TV+ Box die vlot zapt met firmware 0.17.4 en één die traag zapt met firmware 0.16.4?

Ik neem aan dat ze beide op multicast staan ingesteld, klopt dat?

Zapt die 2e Box wel snel als je hem op unicast zet?

Je zegt dat "multicast op beste kwaliteit" helemaal niet werkt. Krijg je dan helemaal geen beeld of gebeurt er iets anders?


Dus je hebt nu een TV+ Box die vlot zapt met firmware 0.17.4 en één die traag zapt met firmware 0.16.4?

Klopt. Helemaal correct. 

Ik neem aan dat ze beide op multicast staan ingesteld, klopt dat?

Ook dat is correct, beide aangesloten middels kabel en multicast is standaard ingeschakeld. 

Zapt die 2e Box wel snel als je hem op unicast zet?

Wel een stukje sneller. Precieze tijd heb ik niet gemeten. 
Het zappen op multicast is op de 2e box 4 seconden, op de eerste box met 17.4 maar een seconde. 

Je zegt dat "multicast op beste kwaliteit" helemaal niet werkt. Krijg je dan helemaal geen beeld of gebeurt er iets anders?

Het werkt totdat de box in standby gaat, zodra ik hem daarna weer aanzet is de beste kwaliteit weer uitgevinkt. Dus iedere keer bij het uit standby halen verdwijnt beste kwaliteit. 


Heb ergens het gevoel dat er aan de KPN kant gewoon iets niet goed gaat qua updates. Mijn ontvanger heeft bij het opstarten de eerste keer al 1.99.1 meegekregen. Inmiddels heb ik voor de 4e keer een melding van dezelfde update die steeds installeert maar eigenlijk steeds hetzelfde nummer overschrijft. Kan ook komen omdat deze update uiteindelijk de gematchte firmware update mist. 


Nieuw euvel: 

Als de ontvanger in standby staat op mijn LG tv, en ik haal de ontvanger eruit, dan krijg ik de melding dat er geen signaal op de bron zit.  Als ik de ontvanger in eco modus zet en daarna aan zet is er wel bronsignaal. Mogelijk een nieuwe bug aan de lange lijst.


Zie ook mijn topic i.v.m. 0.16.4

 

Ik denk dat wat @wjb klopt.

 

Ik verwacht / hoop dat deze week de nieuwe firmware update komt.


@joop2011 ik denk het niet, want in het algemene topic is er nog iemand die de update gewoon goed heeft binnengehaald. Dat betekend dus dat er een batch is die geen updates binnenhaald en dat is vrij zorgelijk.


@Chrizziey 

Ik wacht deze week af en hopelijk gaat het dan goed.


Goedemorgen @Chrizziey :)

Heb je inmiddels versie 0.17.8?


@JanZ_ 

Ik heb 0.17.8 en 1.101.1

Had wel een probleem met opnames, stopte ineens en zwart beeld.

De DIW7022 opnieuw laten opstarten, daarna was het probleem weg.


Goedemorgen @Chrizziey :)

Heb je inmiddels versie 0.17.8?

Ja @JanZ_ maar mijn overige problemen zijn nog niet opgelost. 
Op mijn LG televisie werken de volgende zaken nog niet :
- TV gaat niet automatisch aan bij opstarten box met zowel HDMI CEC in ontvanger als op TV aan. 
- Bij het gebruik van standby en het aanzetten van de box heb ik geen bronsignaal op de tv. Ik moet dan of de eco stand gebruiken of de ontvanger opnieuw starten. 


Trouwens @JanZ_, ik ben er gisteren ook achter gekomen dat ik een ontvanger heb met een defecte USB poort. Hier komt totaal geen stroom en dataoverdracht door. Heb alle mogelijke oplossingen al doorgelopen maar het lijkt een defecte poort te zijn. Kan ik deze ontvanger gaan swappen want het is wel heel irritant. 


Goedemorgen @Chrizziey :)

Goedemorgen @Chrizziey :)

Heb je inmiddels versie 0.17.8?

Ja @JanZ_ maar mijn overige problemen zijn nog niet opgelost. 
Op mijn LG televisie werken de volgende zaken nog niet :
- TV gaat niet automatisch aan bij opstarten box met zowel HDMI CEC in ontvanger als op TV aan. 
- Bij het gebruik van standby en het aanzetten van de box heb ik geen bronsignaal op de tv. Ik moet dan of de eco stand gebruiken of de ontvanger opnieuw starten. 

Deze problemen zijn inmiddels bekend en hier wordt ook naar gekeken. Er zijn meer geluiden binnengekomen dat mensen met een LG tv tegen deze problemen aanliepen dus dat is onder de aandacht!

 

Trouwens @JanZ_, ik ben er gisteren ook achter gekomen dat ik een ontvanger heb met een defecte USB poort. Hier komt totaal geen stroom en dataoverdracht door. Heb alle mogelijke oplossingen al doorgelopen maar het lijkt een defecte poort te zijn. Kan ik deze ontvanger gaan swappen want het is wel heel irritant. 

Waar gebruik je deze USB poort precies voor?


Trouwens @JanZ_, ik ben er gisteren ook achter gekomen dat ik een ontvanger heb met een defecte USB poort. Hier komt totaal geen stroom en dataoverdracht door. Heb alle mogelijke oplossingen al doorgelopen maar het lijkt een defecte poort te zijn. Kan ik deze ontvanger gaan swappen want het is wel heel irritant. 

Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Bijvoorbeeld om een USB stickje met vakantiefoto's in te stoppen om deze eenvoudig even op de televisie aan gasten te kunnen tonen.


Trouwens @JanZ_, ik ben er gisteren ook achter gekomen dat ik een ontvanger heb met een defecte USB poort. Hier komt totaal geen stroom en dataoverdracht door. Heb alle mogelijke oplossingen al doorgelopen maar het lijkt een defecte poort te zijn. Kan ik deze ontvanger gaan swappen want het is wel heel irritant. 

Werkt de USB poort op de andere ontvanger wel zoals u verwacht? 


Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Bijvoorbeeld om een USB stickje met vakantiefoto's in te stoppen om deze eenvoudig even op de televisie aan gasten te kunnen tonen.

Heeft u het wel eens geprobeerd? 


Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Bijvoorbeeld om een USB stickje met vakantiefoto's in te stoppen om deze eenvoudig even op de televisie aan gasten te kunnen tonen.

Heeft u het wel eens geprobeerd? 

Ja, bij mij wordt een USB stickje gewoon herkend als opslag medium.


Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Bijvoorbeeld om een USB stickje met vakantiefoto's in te stoppen om deze eenvoudig even op de televisie aan gasten te kunnen tonen.

Heeft u het wel eens geprobeerd? 

Ja, bij mij wordt een USB stickje gewoon herkend als opslag medium.

En heeft u de foto's ook op scherm gekregen? Welke app heeft u daarvoor gebruikt?


Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Hi @JanZ_, ik gebruik deze als uitbreiding voor de opslag en om snel media te laten zien of te bekijken zoals @wjb ook aanhaalt. Daarnaast laad ik er ook dingen mee op en nu is deze poort totaal onbruikbaar. 

Werkt de USB poort op de andere ontvanger wel zoals u verwacht? 

Zeg maar je hoor, maar ja die werkt prima op die andere ontvanger. Ga niet heel diep in op allerlei details, maar zoals hierboven wil ik die poort voor dat doel kunnen gebruiken. 


@Nick83 schreef:

En heeft u de foto's ook op scherm gekregen? Welke app heeft u daarvoor gebruikt?

Ik heb daar Xplore voor gebruikt.

 


Goedemorgen @Chrizziey :)

Heb je inmiddels versie 0.17.8?

Ja @JanZ_ maar mijn overige problemen zijn nog niet opgelost. 
Op mijn LG televisie werken de volgende zaken nog niet :
- TV gaat niet automatisch aan bij opstarten box met zowel HDMI CEC in ontvanger als op TV aan. 
- Bij het gebruik van standby en het aanzetten van de box heb ik geen bronsignaal op de tv. Ik moet dan of de eco stand gebruiken of de ontvanger opnieuw starten. 

Beste ECO stand moet aan staan in dit geval.

daarnaast op je LG CEC aan en op de STB CEC aan op het onderste vinkje na.


Waar gebruik je deze USB poort precies voor?

Hi @JanZ_, ik gebruik deze als uitbreiding voor de opslag en om snel media te laten zien of te bekijken zoals @wjb ook aanhaalt. Daarnaast laad ik er ook dingen mee op en nu is deze poort totaal onbruikbaar. 

Werkt de USB poort op de andere ontvanger wel zoals u verwacht? 

Zeg maar je hoor, maar ja die werkt prima op die andere ontvanger. Ga niet heel diep in op allerlei details, maar zoals hierboven wil ik die poort voor dat doel kunnen gebruiken. 

Dankjewel voor de toelichting @Chrizziey :)
Ik heb logistiek aangestuurd en de situatie uitgelegd; zij zullen dit binnen 3 werkdagen verder oppakken dus ik verwacht dat je ontvanger snel wordt omgeruild! 


Ze beloven een vervangende tv ontvanger, je krijgt… een afstandsbediening. @JanZ_ ik heb je ook gepbt maar zet het voor de zekerheid ook even hier neer.


Ze beloven een vervangende tv ontvanger, je krijgt… een afstandsbediening. @JanZ_ ik heb je ook gepbt maar zet het voor de zekerheid ook even hier neer.

Al opgepakt @Chrizziey en excuses dat dit in eerste instantie niet goed is gegaan!