Skip to main content

Werkelijk?

Wow, ik voel me best jong maar met een leeftijd van tegen de 60 denk ik niet dat nickelodeon mijn zender is. 

@wjb heb je al gekeken wat ze bieden?
Je kunt KPN helpen door zenders te noemen die jij wel geschikt acht voor jouw leeftijd/doelgroep.

Mijn voorkeur gaat uit naar TV5Monde, maar daarover is in dit forum al eerder geschreven.


@wjb ,

Ik kan zeggen dat zowel Dora als Blaze heel educatief zijn wat inhoud betreft…. Dora wat meer op algemeen vlak en Blaze meer wetenschappelijk…

Dat gezegd hebbende is het inderdaad wel een vreemde aanbeveling. Bij mijn weten wordt deze carrousel gevuld met content op basis van wat eerder is gekeken (op basis van o.a. genre) wanneer daar toestemming voor is gegeven. Bij een gebrek aan data of zonder toestemming wordt dit gevuld op basis van o.a. wat er zoal bekeken wordt op algemeen niveau (populariteit). Dit kan dan resulteren in wellicht wat bijzondere aanbevelingen.

Nu durf ik voor bovenstaande uitleg niet direct mijn handen in het vuur te steken en heb de vraag intern even uitgezet. Wanneer er antwoord is kom ik er nog even op terug.


Bij mijn weten wordt deze carrousel gevuld met content op basis van wat eerder is gekeken (op basis van o.a. genre) wanneer daar toestemming voor is gegeven. Bij een gebrek aan data of zonder toestemming wordt dit gevuld op basis van o.a. wat er zoal bekeken wordt op algemeen niveau (populariteit). Dit kan dan resulteren in wellicht wat bijzondere aanbevelingen.

Uiteraard heb ik geen toestemming gegeven om mijn kijkgedrag te gebruiken voor aanbevelingen.

 

Het is ook onzinnig om dat wel op basis van kijkgedrag te doen immers dat kijkgedrag zou dan het kijkgedrag van voornamelijk mijn vrouw zijn immers zij is degene die het meest televisie kijkt. Dan zouden aanbevelingen als "Heel holland bakt" en dergelijke boven komen drijven en ook dat is geen aanbeveling voor mij.


Het is ook onzinnig om dat wel op basis van kijkgedrag te doen immers dat kijkgedrag zou dan het kijkgedrag van voornamelijk mijn vrouw zijn immers zij is degene die het meest televisie kijkt. Dan zouden aanbevelingen als "Heel holland bakt" en dergelijke boven komen drijven en ook dat is geen aanbeveling voor mij.

Tja... als u zo gaat redeneren kunnen die aanbevelingen beter weg gelaten worden. De tv kan namelijk niet zien of u of uw vrouw voor de tv zit 😄


 

 

Het is ook onzinnig om dat wel op basis van kijkgedrag te doen immers dat kijkgedrag zou dan het kijkgedrag van voornamelijk mijn vrouw zijn immers zij is degene die het meest televisie kijkt. Dan zouden aanbevelingen als "Heel holland bakt" en dergelijke boven komen drijven en ook dat is geen aanbeveling voor mij.

 

Hopelijk steekt je vrouw wel wat op van "Heel Holland bakt". Heb je er toch nog profijt van! 😉


Het is ook onzinnig om dat wel op basis van kijkgedrag te doen immers dat kijkgedrag zou dan het kijkgedrag van voornamelijk mijn vrouw zijn immers zij is degene die het meest televisie kijkt. Dan zouden aanbevelingen als "Heel holland bakt" en dergelijke boven komen drijven en ook dat is geen aanbeveling voor mij.

Herkenbaar. Ik heb bijvoorbeeld de persoonlijke aanbevelingen wel aanstaan, maar ben zelf ook niet degene die het meeste kijkt thuis. Ik krijg dan ook de kindercontent en heel hollend bakt/masterchef aanbevelingen in deze carrousel.

Nu ben ik zelf dus ook niet degene die de aanbevelingen gebruikt, maar de rest van het huishouden kan hier wel wat mee. Heel af en toe zie ik dan weer wel een pareltje voorbijkomen (zoals Lego Masters, want ik vindt Lego dan wel weer heel erg leuk 😏), maar vaker niet dan wel. Dus ik snap het sentiment. 

 


Het is ook onzinnig om dat wel op basis van kijkgedrag te doen immers dat kijkgedrag zou dan het kijkgedrag van voornamelijk mijn vrouw zijn immers zij is degene die het meest televisie kijkt. Dan zouden aanbevelingen als "Heel holland bakt" en dergelijke boven komen drijven en ook dat is geen aanbeveling voor mij.

Tja... als u zo gaat redeneren kunnen die aanbevelingen beter weg gelaten worden. De tv kan namelijk niet zien of u of uw vrouw voor de tv zit 😄

Precies, maak het configureerbaar welke onderdelen je wilt zien.

Zo zou mijn startscherm geen "Aanbevolen voor jou", "Films op TV", "Kijktips", "Gisteren populair" en "Top films van Pathé thuis" hoeven te bevatten.

Tevens zou "Verder kijken" alleen de uitzendingen moeten tonen die ik gedeeltelijk heb gekeken en niet die door mijn vrouw of kinderen gedeeltelijk gekeken zijn.

Op plaats twee van mijn wensenlijstje staat de functionaliteit voor een KPN ID per lid van het huishouden. Één van de voordelen is dat je daarmee persoonlijke instellingen in de iTV apps zou kunnen realiseren.

Ook instellingen als "Geen kinder content" zou je dan aan de KPN ID kunnen koppelen en standaard hanteren.

 

@TijtheMan, dat wensenlijstje is echt iets waarvan ik hoop dat jij dat eens binnen jouw team onder de aandacht zult brengen.


Laat ik beginnen met nogmaals benadrukken dat ik hier op persoonlijke titel reageer en niet vanuit mijn functie.

Een 'bescheiden’ wensenlijstje 😏, maar deze punten staan ook bij ons op het wensenlijstje (tussen de andere punten van een minder bescheiden lijstje 🤐)


Een 'bescheiden’ wensenlijstje 😏, maar deze punten staan ook bij ons op het wensenlijstje (tussen de andere punten van een minder bescheiden lijstje 🤐)

Dan hoop ik dat ze helemaal bovenaan staan.

Het lijstje is veel langer maar ervaring leert dat één punt per jaar al veel gevraagd is laat staan meer dan twee.