Skip to main content
Antwoord

Aanbieding om te switchen naar TV+. Wat zijn de gevolgen voor het abonnement?

• November 12, 2025
  • 13 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik krijg bij het bekijken van mijn abonnement in mijn KPN een aanbieding om te switchen naar de tv+ box van kpn. Als ik dat doe blijft dan mijn huidige abonnementsduur geldig of wordt je dan automatisch verlengd?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@tiki80 ,

Je kunt mogelijk op twee manieren over naar KPN TV+.

Mogelijkheid één is een  overstap binnen jouw huidige abonnementsvorm. Let op: Je gaat iets meer voor TV betalen (12,50 per maand) dan dat je nu doet. Zie het bericht van Maja hieronder:

Vanaf vandaag kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Maar mogelijkheid twee is waarschijnlijk interessanter omdat je dan goedkoper uit gaat zijn:

Je kunt (mits contractvrij) namelijk jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Als je je huidige abonnement omzet naar het KPN tv+ abonnement, gelden er inderdaad andere prijzen.

Je krijgt dan ook een andere KPN tv ontvanger (de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box (is een mediabox)) of voor € 6,-- extra per maand de Soundbox.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Als je je huidige abonnement omzet naar het KPN tv+ abonnement

Het internetabonnement kan sinds 6 november wel hetzelfde blijven, voor wie dat als aanbieding ziet:

Vanaf vandaag kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

@Arjan van B 

Je bedoelt als hij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wilt hebben.

Zover ik weet, heb je dan wel het KPN Hussel abonnement nodig. Bij de oudere abonnementen kan het volgens mij niet.  Of is ook dat veranderd? 

Maar overstappen naar KPN tv+ abonnement kan ook voordeliger uitpakken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@tiki80 ,

Je kunt mogelijk op twee manieren over naar KPN TV+.

Mogelijkheid één is een  overstap binnen jouw huidige abonnementsvorm. Let op: Je gaat iets meer voor TV betalen (12,50 per maand) dan dat je nu doet. Zie het bericht van Maja hieronder:

Maar mogelijkheid twee is waarschijnlijk interessanter omdat je dan goedkoper uit gaat zijn:

Je kunt (mits contractvrij) namelijk jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Tip:

Wees voorzicht met het topic “Feature request” 

Dit is een mooie veredelde wensenlijst.

De Sagemcom DIW 7022 is op zich een mooie en goede KPN tv ontvanger en mediabox. 

• November 12, 2025

​Zover ik weet, heb je dan wel het KPN Hussel abonnement nodig.

Volgens mij is KPN bezig om het mogelijk te maken voor alle abonnementen. 

Dat is voor KPN natuurlijk interessanter. Dat mensen hun oude veel te dure abonnement houden…

Tip voor ​@tiki80: als je contractvrij bent en je wilt TV+, ga dan gewoon helemaal over naar de nieuwste abonnementsvorm. Meestal is da (veel) goedkoper. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Dank voor de terugkoppeling, ik heb idd hussel dus zou zonder gevolgen voor het contract over kunnen, maar ik zie inderdaad in het verleng aanbod dat dat gunstiger is. Morgen maar eens bellen want ik zie al mooie black friday deals op de frontpage staan maar die zie je niet terug bij het verlengen :)

• November 12, 2025

Morgen maar eens bellen want ik zie al mooie black friday deals op de frontpage staan maar die zie je niet terug bij het verlengen :)

Die zijn voor nieuwe klanten. Niet voor jou. Jij bent al klant. Het zou voor KPN weggegooid geld zijn om jouw zo'n mooie black friday deal te geven.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Dat is voor KPN natuurlijk interessanter. Dat mensen hun oude veel te dure abonnement houden…

Tip voor ​@tiki80: als je contractvrij bent en je wilt TV+, ga dan gewoon helemaal over naar de nieuwste abonnementsvorm. Meestal is da (veel) goedkoper. 

Dan denk ik dat de Arris VIP 5202 door de vooraad heen begint te raken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Morgen maar eens bellen want ik zie al mooie black friday deals op de frontpage staan maar die zie je niet terug bij het verlengen :)

Die zijn voor nieuwe klanten. Niet voor jou. Jij bent al klant. Het zou voor KPN weggegooid geld zijn om jouw zo'n mooie black friday deal te geven.

Proberen kan je het altijd.

En om korting vragen zo wie zo.

De kans op ja is groter dan nee.😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 12, 2025

Dan denk ik dat de Arris VIP 5202 door de vooraad heen begint te raken.

En de TV+-ontvanger is in de afgelopen twee jaar natuurlijk steeds beter gaan werken. Dan kunnen ze er ook nog meer reclame voor maken. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

blijft dan mijn huidige abonnementsduur geldig of wordt je dan automatisch verlengd?

Omdat ik hierboven misschien toch een beetje twijfel over/weerstand tegen verlengen lees:

En voor de volledigheid: verlengen betekent een nieuwe opzegtermijn. Binnen die termijn kun je dan wel je televisieabonnement opzeggen (je kunt niet terug naar de oude ontvanger), maar niet je internetabonnement.

Mocht je contractvrij zijn maar twijfelen over de nieuwe ontvanger: je kunt ook eerst even de TV+ Box proberen met je Hussel-abonnement (aangenomen dat dat de keuze was die je zag bij je abonnement; dus de optie die sinds 6 november bestaat). Als dat bevalt dan kun je alsnog over naar het nieuwere internetabonnement en wat geld besparen met de bijbehorende lange opzegtermijn. Maar vind je de TV+ Box echt niks, dan hoef je niet bij KPN te blijven. Hoewel je bij bijvoorbeeld Ziggo ook alleen hun nieuwste ontvanger zult krijgen, met natuurlijk ook een lange opzegtermijn.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 13, 2025

Welkom op de community ​@tiki80, leuk dat je hier aan hebt geklopt met je vraag over TV+ 😊

Ik zie dat je al flink wat informatie ontvangen hebt over de mogelijkheden, en hoop dat je een weloverwogen beslissing hebt kunnen nemen. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we ze graag!