Skip to main content

Sinds update werkt de hbm2260 niet meer met de afstandsbediening van samsung the frame.

2 jaar geen problemen, nu na de update werkt het niet meer.

opnieuw setup van de smart remote werkt deze enkele keren en stop er dan mee. En nee, de batterij is niet leeg. Alle andere functies op de tv kan ik prima bedienen. Alleen de Kpn tv box werkt niet meer.

Nogmaals getest . Sinds de update lijkt de infrarood ontvanger minder gevoelig. Als ik de afstandsbediening  30cm voor de ontvanger werkt alls prima. Van een afstand van 2 m werkt  niet.


Beste @Schwa293, welkom! Goed dat je het aangeeft! Ik ga het intern doorgeven aan de betreffende collega's.


Heel raar. 

Allereerst werkt het met de ab van kpn zelf wel goed vanaf 2 meter?

Daarmee kan je hem sowieso bedienen. 

Verder is dit geen kpn gerelateerd probleem. Hier werkt het namelijk wel met de One Remote van Samsung. Dat is niet iets wat vanuit kpn wordt ondersteund, maar Samsung. 

Verder vind ik het raar dat je die afstand noemt. Samsung gebruikt namelijk de infrarood zender die net onder het merk in het scherm zit. De afstandsbediening zelf wordt helemaal niet ingesteld op de ontvanger. De ontvanger moet dus een vrije zichtlijn hebben naar de onderkant van het scherm waar de IR hub dus zit. 

Als je de Samsung afstandsbediening met cijfers dan werkt het slecht omdat die ook infrarood is. Er gaan dan 2 infrarood signalen door elkaar waardoor de ontvanger niet of heel slecht reageert. 

Mijn advies als ook Samsung gebruiker: als jij de ontvanger ziet het beste gewoon de afstandsbediening van kpn gebruiken. 

CC @Schwa293 .