Skip to main content

Ik heb sinds kort de Sagemcom DIW7022 omntvanger.

1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.


Alleen krijg ik de ontvanger en de afstandsbediening  niet gekoppeld.

Uur aan de lijn gezet met de helpdesk.

Ik heb 13 jaar oude panasonic 

 

Deze heeft geen bluetooth. Als ik de hdmi uit de ontvanger haal en hem reset dan krijg ik na even wachten en de hdmi er weer in steken een melding om de afstands bediening te koppelen.

Alleen die reageert nergens op

Kastje van de woonkamer geprobeert zelfde verhaal werkt niet.

Het vermoeden is dat je TV bluetooth moet hebben om de afstandsbediening te kunnen pairen

Tweede kastje maar terug gestuurd en helaas konden ze ook geen ouder kastje sturen dat was lastig.

Ik kijk nu maar via een pctje web tv op die tv.

Toch jammer dat KPN geen rekening houdt met oudere tv's. Die TVBox+ lijkt me een te snel getest systeem.

 

Jammer….

De tv hoeft alleen een HDMI te hebben.

Verder regel je alles op de DIW7022

Zie ook hier, hoe je de afstandsbediening koppelt met de DIW7022

 

Koppelen met de tv (voor aan/uit tv, geluid tv en source tv), zie hier.

Op de afstandsbediening zit ook ir zodat hij de tv (paar functies) kan bedienen. 

Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

Lief bedoeld maar ik heb dat allemaal al geprobeerd koppelen met de tv lukt wel

 

Maar als ik uberhaupt  de tv box reset en start krijg ik niet eens. de optie om de afstandsbediening te pairen. En alle mogelijkheden om te pairen heb ik geprobeerd met de helpdesk.

 

Lijkt erop dat mijn tv gewoon niet compatible is

 


@Rico256 

 

Hoe doe je de reset? 

Wat is de reden van de reset? 


reset knopje fabrieks reset achter de ontvanger en afstandsbediening ook gereset rood blauw knopje en daarna ok

 

Niks helpt helaas


Hoi @Rico256 en welkom hier op ons forum :)

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je televisie te oud is omdat een HDMI aansluiting voldoende zou moeten zijn. Ik kan alleen niet zoveel toevoegen aan de uitleg die @joop2011 al heeft gegeven.

 

@PeterG, jij bent altijd nogal handig als het aankomt op het koppelen van de afstandsbediening; heb jij hier nog ideeën waar het fout zou kunnen gaan?


Afstandsbediening Sagemcom moet zonder meer in te stellen zijn voor een Panasonic televisie. 

Eerst afstandsbediening resetten door rood en blauw enkele seconden samen  in te drukken totdat rood ledje brandt. Dan op OK drukken, ledje gaat uit en de afstandsbediening is gereset. 

Instellen op Panasonic 

Houdt bron en ok knop ingedrukt totdat rode ledje brandt. Dan rustig de 3 cijfers van de (eerste) code intoetsen. Probeer de functies volume en tv aan/stand-by uit.

Als ze werken prima. Anders procedure nogmaals (zonder het resetten) met de volgende 3 cijferige code. 

Codes Panasonic 

005 027 306 328 629 759 en 774.


Ik heb inmiddels de ontvanger geretourneerd

 

Samen met de helpdesk hebben we alle manieren geprobeerd maar koppelen met de ontvanger lukte niet ook niet helaas 


Ik heb inmiddels de ontvanger geretourneerd

 

Samen met de helpdesk hebben we alle manieren geprobeerd maar koppelen met de ontvanger lukte niet ook niet helaas 

 

Wel met een retourbon van KPN hoop ik?

 


Jazeker 


Ik heb inmiddels de ontvanger geretourneerd

 

Samen met de helpdesk hebben we alle manieren geprobeerd maar koppelen met de ontvanger lukte niet ook niet helaas 

Jammer om te lezen @Rico256 maar als het echt niet lukt, dan kan ik me daar natuurlijk ook wel wat bij voorstellen!