Skip to main content

Als ik met Airpods Pro in op mijn iPhone of iPad naar iTV kijk/luister, is het geluid altijd “spatial”, ook al staat dat uit in Control Center. Het lijkt alsof de iTV app de settings negeert en er toch altijd een ruimtelijk sausje overheen smeert. Ik zou dat buitengewoon graag uit zetten. KPN support op Twitter verwees me naar dit forum. Hopelijk kan iemand me vertellen hoe ik weer normaal geluid kan krijgen. Dank alvast!

Goedemorgen @JobtB en welkom hier op ons forum!

Om heel eerlijk te zijn, ben ik bang dat wij hierin niet zoveel kunnen doen omdat we een gewoon stereo/pmc geluid uitsturen. Je zou wellicht nog kunnen kijken naar de audio configuratie van je MacBook, misschien dat je het daar dusdanig aan kunt passen dat het gaat werken zoals je het graag wil. 


Dank je, Jan. Maar het doet zich enkel voor op iOS. Niet op de MacBook.


Oh, en het gebeurt enkel bij de KPN iTV app, andere video apps doen het wel zoals ik zou willen, zonder spatialising.


Heb je dit ook al eens nagevraagd bij Apple? Wij zenden enkel een normaal stereo/pmc geluid uit dus onze apparatuur of instellingen kunnen hier niet voor zorgen 😞 Dat je het alleen bij de KPN ITV app ervaart is wel merkwaardig, ik zal het hier ook nog eens in de groep gooien!


https://www.reddit.com/r/iOSBeta/comments/vmy8ra/ios_16_db_2_are_anyone_elses_airpods_using/ixqm7o6/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf&context=3


Ik ervaar hetzelfde en het is behoorlijk irritant. Het lijkt er op dat de KPN iTV app niet de juiste media API’s gebruikt, want volgens control center speelt er niets af. En dit zou ook de reden kunnen zijn dat het geluid zo is. De media pauzeert ook niet als je op de pauze-knop van je oortjes drukt of ze uitneemt. Sterker nog: andere media begint af te spelen, omdat iOS niet weet dat er media wordt afgespeeld in de iTV app. 
 

dit lijkt dus gefixt te kunnen worden door de juiste media API’s te gebruiken. Dan zal picture-in-picture bijvoorbeeld ook opeens werken. 


Ik ervaar hetzelfde en het is behoorlijk irritant. Het lijkt er op dat de KPN iTV app niet de juiste media API’s gebruikt, want volgens control center speelt er niets af. En dit zou ook de reden kunnen zijn dat het geluid zo is. De media pauzeert ook niet als je op de pauze-knop van je oortjes drukt of ze uitneemt. Sterker nog: andere media begint af te spelen, omdat iOS niet weet dat er media wordt afgespeeld in de iTV app. 
 

dit lijkt dus gefixt te kunnen worden door de juiste media API’s te gebruiken. Dan zal picture-in-picture bijvoorbeeld ook opeens werken. 

Bedankt voor deze aanvullende informatie @xFeverr!

Dat verandert de zaak wel enigszins maar ik durf je hier niet meteen het fijne van te vertellen. Daarom heb ik de ontwikkelaars van de app gemaild en gevraagd of zij hier hun licht op willen laten schijnen. Zodra ik terugkoppeling krijg, deel ik dat hier zo snel mogelijk! 


Hier hetzelfde probleem, kijk graag tv en series via mn ipad maar via de kpn app is het geluid heel vervelend. Hoop dat dit een keer wordt opgelost. 


Accessibility > Airpods > Audio Accessibility Settings > Mono Audio ON


Accessibility > Airpods > Audio Accessibility Settings > Mono Audio ON

Dat is niet echt een oplossing maar een workaround. Hiermee heb je nergens meer stereoweergave en dat is heel erg jammer. 
 

@JanZ_ is er inmiddels al wat meer duidelijkheid over deze kwestie? Of zijn de ontwikkelaars niet zo snel in antwoorden op emails 😜


Accessibility > Airpods > Audio Accessibility Settings > Mono Audio ON

Dat is niet echt een oplossing maar een workaround. Hiermee heb je nergens meer stereoweergave en dat is heel erg jammer. 
 

@JanZ_ is er inmiddels al wat meer duidelijkheid over deze kwestie? Of zijn de ontwikkelaars niet zo snel in antwoorden op emails 😜

Mijn oprechte excuses, dit is een beetje (nogal) tussen wal en schip geraakt @xFeverr.

De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte maar geven ook aan dat ze niet verwachten dat dit op korte termijn zal worden aangepast. Waarschijnlijk niet het gewenste antwoord maar daar zullen we het voorlopig mee moeten doen.