Skip to main content
Vraag

Al meerdere weken last van stilstaand beeld

• May 18, 2026
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

We hebben al verschillende weken op onze tv boven regelmatig stilstaand beeld. We hebben al van alles geprobeerd want beneden werkt de tv prima. 
Het tv beeld staat boven dus regelmatig stil maar als we opgenomen programma’s bekijken gaat dat prima, dan hebben we geen last van stilstaand beeld. 
We hebben de tv ontvanger aangesloten via een switch van netgeare de S105E met IGMP Snooping deze is weer aangesloten via een Deco M9 die vervolgens naar de experia box gaat. Toch blijft het beeld en geluid stilstaan en zo is er niet iets te volgen op tv. Zou de tv ontvanger defect zijn? We hebben er in het verleden ook last van gehad maar na een tijdje was er stilstaand weg en kwam niet terug en konden weer verder kijken. 
Wie heeft de oplossing?

9 reacties

Hermanqwerty
Helper

Ik denk dat je twee ontvangers hebt, wissel ze even om dan weet je afhankelijk van de resultaten of er één kapot is.

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Je probleem is de Deco deze kan niet overweg met igmp waardoor het verkeer stopt.

Beste is experiabox->switch->deco.

deco in AP mode zetten zodat experiabox je enigste router is binnen je thuisnetwerk

• Auteur
  • Helper
  • May 19, 2026

Ik heb beide opties geprobeerd maar geen resultaat. Sterker nog de tv ontvanger blijft nu steken op 85%. Kan nu dus helemaal niets meer met de ontvanger. Ik kon wel opnames bekijken dus internet werkte daar wel maar niet met tv kijken. Zou de tv ontvanger toch defect zijn ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Start ie nog wel door als je ‘m direct aan de experia hangt, dus zonder switches ertussen? 

• Auteur
  • Helper
  • May 19, 2026

Maar ook het kastje van beneden kan boven niet opgestart worden. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Maar boven zitten die switches ertussen toch? Kun je proberen die deco er tussenuit te halen?

• Auteur
  • Helper
  • May 20, 2026

Ja boven zitten switches er tussen. 
ik zal de route van alles even opsommen:

vanuit de experiabox utp op de begane grond naar een Deco, vanuit de Deco naar de switch vanuit de switch naar boven. 
de tv ontvanger zit rechtstreeks op de experiabox op de begane grond. 
Op de verdieping komt de utp uit op een Deco en gaat vanuit de Deco naar de switch en vanuit de switch naar de tv ontvanger. 
de tv ontvanger heeft jaren op de verdieping prima gewerkt op deze manier maar in één keer blijft nu dus het beeld stil staan 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Maar ook het kastje van beneden kan boven niet opgestart worden. 

En start het kastje dat eerst boven stond beneden wél op? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@joan2014, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! De issues die je beschrijft worden wel vaak veroorzaakt door een probleem in een van de tussenliggende apparaten.

Ik zie dat het al genoemd wordt, IGMP snooping is hierbij een belangrijke term.

Misschien is iet iets in de software van jouw apparaten waar je dit kunt inschakelen? Ik weet niet of ze het uberhaupt ondersteunen.
We denken graag even mee!