Skip to main content
Antwoord

Als ik mijn VPN op Amsterdam zet kan ik geen TV+ meer kijken

• November 14, 2025
  • 12 reacties
  • 154 keer bekeken

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Als ik mijn fastestvpn app verbind met vpn met locatie ‘amsterdam’ kan ik geen tv meer kijken via mijn tv+ kastje.. weet iemand hoe ik dat kan veranderen??😊😊🤷‍♂️

Beste antwoord door PeterG

Dat kan je niet veranderen. Via vpn werkt de tv ontvanger niet. Die moet rechtstreeks verbinding hebben met het kpn netwerk via VLAN 4. Dat VLAN ondersteunt vpn ook niet. 

Verder zit er een IP controle op het kastje. Dat moet overeen komen met je IP bij kpn.

Stel de ontvanger als uitzondering in in de vpn opdat ie er juist geen gebruik van maakt. 

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Dat kan je niet veranderen. Via vpn werkt de tv ontvanger niet. Die moet rechtstreeks verbinding hebben met het kpn netwerk via VLAN 4. Dat VLAN ondersteunt vpn ook niet. 

Verder zit er een IP controle op het kastje. Dat moet overeen komen met je IP bij kpn.

Stel de ontvanger als uitzondering in in de vpn opdat ie er juist geen gebruik van maakt. 

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Ik dacht dat ik dat ook ingesteld had, via tunneling, of zoiets.. Heb er ook te weinig verstand van allemaal en dan ga je wat proberen..😃🙈

• November 14, 2025

Het kastje mag je alleen thuis gebruiken. En nergens anders.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Dat doe ik ook!😉

Leen59
Wijsgeer
  • November 14, 2025

Met vpn lijkt het alsof de verbinding ergens anders vandaan komt, vandaar.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

Dat doe ik ook!😉

Maar met VPN zit je in Amsterdam en niet meer thuis.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Met vpn lijkt het alsof de verbinding ergens anders vandaan komt, vandaar.

Oke, dankjewel!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

mijn fastestvpn app

Beetje off-topic, maar omdat je vraag al beantwoord is:

Ik kende deze naam niet. En veel VPNs zijn scams die malware installeren en/of je data verkopen. Dat lijkt bij FastestVPN (als dat ‘m is) niet zo te zijn. Maar toch ter info: ze hebben geen “Geverifieerd” badge in de Google Play Store. Die badge bestaat sinds eind januari.

Of dat erg is? Ik weet het niet. Google zelf schrijft dit:

Google Play introduceert de badge “Geverifieerd” om ontwikkelaars uit te lichten die transparant zijn over hun procedures voor beveiliging en privacy van de gebruiker in het gedeelte Veiligheid van gegevens. Als je deze nieuwe badge krijgt, wordt die prominent getoond op de detailpagina van de app en in zoekresultaten. Deze badge is op dit moment alleen beschikbaar voor VPN-apps. De app moet aan bepaalde criteria voldoen om in aanmerking te komen voor de badge “Geverifieerd”: ...

En dit:

check for apps with the VPN badge in Google Play

(En dat is volgens mij de “Verified” badge, niet specifiek een “VPN” badge.)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 15, 2025

Waar denk je een VPN voor nodig te hebben ​@Mario27 als consument?

Een VPN is in 1e instantie oorspronkelijk bedoeld voor bedrijfsmatig gebruik, zodat werknemers contact met beveiligde bedrijfsnetwerken kunnen maken als zij bijvoorbeeld thuis werken

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Mario27, gelukkig is het duidelijk dat je voor tv kijken via KPN die VPN dienst niet nodig hebt. Dat zorgt alleen maar voor problemen. Zoals men al uitlegt wordt door de VPN gedaan alsof de verbinding ergens anders vandaan komt en daardoor herkent ons platform niet meer dat jij de KPN tv-ontvanger thuis wil gebruiken. 

@JanD je zult het wellicht niet zo bedoelen, maar op de manier van jouw vraagstelling en zeker door het gebruik van meerdere vraagtekens, kan dit vervelend overkomen. Wil je de topicstarter verder helpen, dan kun je bijvoorbeeld extra uitleg geven over wat een VPN dienst precies is en of je deze dienst nodig hebt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hallo ​@Jeroen van KPN , tekst aangepast, tevreden zo?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Dat doe ik ook!😉

Wat is de reden dat je een VPN verbinding wilt hebben?

En misschien een idee, sluit de KPN tv ontvangers rechtstreeks met een UTP kabel aan op de KPN router. Dus buiten de VPN om.