Skip to main content

Mijn smart-tv is inmiddels 8 jaar oud, waardoor veel apps niet meer worden ondersteund. De KPN-decoder biedt buiten Netflix en NOS-journaal nauwelijks apps aan waar een mens op zit te wachten. Daarom heb ik een Chromecast gekocht om op die manier NPOplus, Videoland en HBO te kunnen kijken. Het werkt, maar wel met haperingen. Nu zie ik dat Youfone een decoder heeft die via Google Play de mogelijkheid geeft om een oneindige hoeveel apps te downloaden en zelfs een ingebouwde chromecast heeft. Hoe kan het dat KPN zo achter lijkt te lopen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. 

Jammer dat het hapert. Heb je soms een trage internetverbinding?

Met een Humax TV+ H3 kan je je tv ook uitbreiden als smart-tv. Bij Bol.com; retailler KinQ BV; € 24,95.

AppleTV kan ook. Bij Bol.com; retailler bol zelf; € 159

Dit zijn beide settopboxen die van je tv een smart-tv maken.


Dank je Peter voor de tips. Ik heb geen trage internetverbinding (glasvezel). Heb inmiddels ook gemerkt dat het aanzienlijk beter werkt als ik mijn iPhone dichtbij de router leg. Maar ik blijf het een gedoe vinden: als je even wilt pauzeren, moet ik weer naar mijn telefoon lopen. Ook een hoop gepriegel als je even wilt terugspoelen. Ik was juist zo blij dat ik alles met 1 KPN-afstandsbediening kon regelen. En ik verbaas me er dus over dat Youfone, die alles op het KPN-netwerk doet, (voor minder geld) een decoder aanbiedt die - naar het lijkt - al mijn problemen via Google Play oplost. Als ik hierover KPN-klantenservice bel, lijkt het of ze totaal niet begrijpen waarover ik het heb en beginnen ze over extra pakketten die ik kan nemen. Via mail of chat communiceren met iemand van KPN die zoiets op hoger niveau kan aankaarten, lijkt ook onmogelijk. Ik heb althans niks kunnen vinden. Ik ga eens kijken of Youfone inderdaad biedt wat ik denk en dan stap ik over.


Als ik het zo lees heeft Youfone een ingebouwde chromecast, dus hetzelfde wat je nu los hebt.


Ja, maar ze bieden in hun decoder ook veel meer apps. Je kunt bovendien zelf apps toevoegen 


Snel overstappen dan. Wat houd u tegen? 😉


Begrijp me niet verkeerd. Ik zit hier niet om reclame te maken voor Youfone. Maar ik verbaas mij erover dat KPN allemaal onzin-apps biedt en geen populaire als NPOstart/plus, Videoland of Pathé Thuis, HBO etc. Ik heb dat nu opgelost met een chromecast, maar ik vind het verre van ideaal. Voor mijn zoon zat ik providers te vergelijken en ontdek ineens bij Youfone dat hun decoder honderden apps biedt (die ingebouwde chromecast is nog een extraatje) en de mogelijkheid zelf apps toe te voegen. Als dat goed werkt, is alles met 1 afstandsbediening te doen. Ik wil met alle plezier bij KPN blijven, maar verwacht wel dat zo’n grote speler op de markt anticipeert op nieuwe ontwikkelingen en behoeften van consumenten.


Ik ben het eens met @Coos53 dat Android TV een leuke toevoeging kan zijn op de ontvanger van je netwerkaanbieder. Alles op 1 plek. De Chromecast werkt prima maar het kost je wel een extra handeling. Niet erg op zich.


het aanzienlijk beter werkt als ik mijn iPhone dichtbij de router leg.

Hmm… Mijn smartphone is zelfs nog verder van de router dan de Chromecast tijdens streamen…..

En ik verbaas me er dus over dat Youfone, die alles op het KPN-netwerk doet, (voor minder geld) een decoder aanbiedt die - naar het lijkt - al mijn problemen via Google Play oplost. Als ik hierover KPN-klantenservice bel, lijkt het of ze totaal niet begrijpen waarover ik het heb

Dat is logisch. Ze kennen uiteraard de producten van andere bedrijven niet.

De Videoland-app biedt KPN niet omdat je bij KPN apart het Videoland-pakket kunt toevoegen. Dat is geïntegreerd in het menu.

Ik wil met alle plezier bij KPN blijven,

De extra mogelijkheden (Apps) kun je dan ook bereiken met de Humax TV+ H3 box.


Ja Peter, die Humax is inderdaad een goede tip. Heb een en ander zitten bekijken en dit is een betere oplossing dan de chromecast. Had ik het maar eerder geweten. Maar goed, wel een idee voor mijn oude tv in de slaapkamer. Enige nadeel is dat je weer een tweede kastje en tweede afstandsbediening hebt, maar goed… een mens kan niet alles hebben.