Skip to main content

Beste leden,

 

mijn probleem kan ik kort beschrijven. Als ik de Arris 5202 ontvanger instel op naar standby gaan na 2 uur staat hij volgende morgen vrolijk nog aan.

 

Heb webcare dit een keer gemeld. Advies qas eens te kiezen voor op standby na 4 uur. Geen resultaat. 5202 blijft aan. Diverse resets gedaan zonder resultaat. 

 

Graag krijg ik advies hoe dit op te lossen.

Goedemorgen beste BertHout .bij instellingen kun u de ontvangen op 24 uur zetten. dan gaat hij niet meer van zelf aan. 😀👍


Cornelis snap je mijn vraag?


Goedemiddag ik snap je ik heb bij mijn  zelf even gekeken en dat is wat bij ons in de instellingen staat 😀


Het gaat niet over dat hij niet meer vanzelf aan gaat, mijn probleem is dat ik dus wil dat de ontvanger na 2 uur uitgaat als ik op bed lig en nog even tv kijk. Ik word dus elke morgen wakker en dan staat de Arris 5202 dus nog aan. De box reageert dus niet op de instelling en gaat niet uit na de opgegeven 2 uur. 


Oke ja dat begrijp ik. maar dat weet ik ook niet.het beste is even wachten op een moderator die u daar mee kunnen helpen. misschien wordt u daarover mee geholpen. er zijn hier op het forum mensen die het misschien u wel ook u kunt helpen .ik hoop dat het voor u snel mogelijk opgelost wordt 🤔


Klopt het wachten is op een moderator volgens Webcare. We wachten haar/zijn reactie af!


Dag @Berthout, bedankt voor je bericht. Even een controle vraag: Heb je dit ingesteld op jouw televisie of op de tv-ontvanger? De tv-ontvanger gaat niet automatisch uit als jouw televisie uit gaat. Als je wilt dat de tv-ontvanger na 2 uur uit gaat, dan zal je dit moeten instellen op de tv-ontvanger. Dit kan onder de Energie instellingen. 


Denise allereerst dank voor je reactie. Uiteraard hebben we het over de tv ontvanger. We hebben het er over dat ik onder energie instellingen van de Arris 5202 aangeef dat hij na 2 uur op standby moet gaan.

 

Wat hij dus niet doet, hij blijft aan. Blijkbaar is het een heel lastig issue, want van een KPN moderator nog geen spoor alhier.


Zie nu dat jij moderator bent Denise. Bij deze dus. Duidelijk zo? Erg vervelend want het kost onnodig energie. Geen heel ernstig probleem maar lastig is het wel. En resets enz zijn talloze malen gedaan.


Wat vreemd dat de tv-ontvanger niet automatisch in stand-by gaat, ondanks de juiste instellingen. Zou je voor de zekerheid de tv-ontvanger een reset willen geven? Hierna zal je de instellingen even opnieuw bij langs moeten lopen. Ik ben benieuwd of het opnieuw instellen voor verbetering zorgt.


Denise,

 

Helemaal bovenaan schrijf ik 'diverse resets gedaan zonder resultaat'. 


Mijn excuses, daar heb ik helemaal overheen gelezen. Zou je dan een foto willen plaatsen van de instellingen? Dan kan ik hier intern navraag over doen.