Skip to main content

We hebben regelmatig problemen met de tv-ontvanger. Beeld wat blijft hangen, geen geluid en de npo functie werkt niet. Starten we een programma dan blijft het beeld op zwart. Regelmatig moet de knop om op de achterzijde om de boel opnieuw op te starten.

Door al dit gedonder heb ik nu een frisse start gedaan, las ik op het forum. Als klap op de vuurpijl hebben we nu foutcode Avs-500-10000 en kunnen we alleen NPO1-3 kijken.

Is er nog een oplossing of wordt het tijd voor een nieuw kastje? We hebben nu een arris vip2952 v2.

Ik hoor graag!

Hi @kapestaartje! Om maar met de deur in huis te vallen, een nieuwe tv-ontvanger moet als het goed is niet nodig zijn. 

Welke stappen heb je al doorlopen? Heb je bijvoorbeeld de tv-ontvanger al een frisse start gegeven

Hoe gaat het daarnaast met de andere diensten die je van ons hebt? Hoe gaat het met de wifi en met de andere apparaten die internet van KPN gebruiken?

Wil je als laatste ook nog aangeven hoe lang dit probleem nu speelt? 


@kapestaartje 

Zit er een DVS tussen? 


@Bram_ 

Zoals ik heb aangegeven heb ik een frisse start gedaan. Na verloop van tijd was Avs-500-10000 verdwenen. 

Ondanks de frisse start werkt de npo via 205 nog steeds niet. Vastlopend kastje is al tijden dat we het knopje ff om moeten zetten. Hadden we min of meer al geaccepteerd, maar we willen de optie npo start gebruiken op 205. 

Wifi en internet werkt prima en geeft verder geen problemen. 

@joop2011 dvs? Weet niet wat het is dus zal wel niet 🤔


@kapestaartje 

Een DVS zijn 2 apparaatjes die je in het stopcontact aan beide zieden stopt (in en uit) om internet net IPTV via 230 volt netwerk te kunnen verzenden.


@joop2011 aha weer wat geleerd 👍

De verbinding is bedraad vanaf de router naar de experia wifi versterker, daar zit het tv kastje ingeplugd in de versterker.


@kapestaartje zit de Experia Wifi versterker tussen de Experia Box en de tv-ontvanger? Zo ja, zou je die daar dan eens tussen weg willen halen? Om te zien of het zonder tussenkomst van de Experia Wifi wel goed wil doen?


Hi @kapestaartje. Ik heb al even geen reactie in het topic gezien. Is het gelukt om het signaal te testen zonder tussenkomst van de Experia Wifi? 


Goeie @Bram_ ! Was er ff bij ingeschoten om te reageren. Ik heb het gelijk getest en had geen resultaat helaas 🤔


@kapestaartje wil je in dat geval je profiel invullen? 

Dan kijk ik voor je of het nodig is een ticket aan te maken. 


@Bram_  ✅ aangevuld 


@kapestaartje ik heb een ticket aangemaakt. Je krijgt hiervan bevestiging via de sms. Wil je hier laten weten zodra het is opgelost?


@kapestaartje ik zie dat het ticket gesloten heb. Ik heb hier al even niks van je gehoord. Mag ik er daarom vanuitgaan dat het is opgelost? 🙂