Skip to main content

Goedendag,

Ik heb sinds 1 mei tv van KPN met een experiabox V12 bekabeld met een bijgeleverde kabel op de decoder. Ik heb met regelmaat dat programma's welke zijn opgenomen blijven hangen. Normaal tv kijken geen probleem. Ik moet dan het programma afsluiten, dan loopt de decoder even vast en dan heb ik normaal tv beeld en daarna kan ik weer verder kijken. Vaak loopt het programma dan wel door, maar het gebeurt ook wel eens dat het beeld weer blijft hangen.

Even een kleine correctie. Als het beeld vastloopt en ik moet de opname opnieuw opstarten, is deze ruim 10 min verder gesprongen.

 


Hoi @AJWO, dit klinkt alsof het mis gaat tussen de tv-ontvanger en de server als je een opname wilt kijken. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Ik ben daarom erg benieuwd hoe jouw thuisnetwerk eruit ziet. Je hebt dus een KPN Box 12. En een tv-ontvanger bekabeld aangesloten. Wat heb je nog meer aangesloten? En hoe?

Daarnaast wil ik je aanraden de tv-ontvanger een frisse start te geven. En het modem een reset.


Beste Denise,

Alle apparaten welke internet hebben krijgen dit bekabeld of via wifi van het modem. Er zit geen extra router achter, alleen de wifi versterkers van KPN.

Ik zal de tv ontvanger een frisse start geven en het modem resetten.

 

Gr,

Arjan


Geen extra router, dus. Maar heb je iets van een netwerkswitch in jouw netwerk? Of misschien een NAS of iets dergelijks?

Benieuwd of de frisse start en reset iets doen.


Ik heb een NAS in m'n netwerk zitten.

De reset heeft niks uitgemaakt.

Ik ben ook nog even aan het kijken wat het via de app doet. Of dan hetzelfde gebeurt als met de decoder.


Het zou kunnen dat de NAS een IP-adres aan de tv-ontvanger probeert te geven. Hierdoor probeert de tv-ontvanger TV binnen te halen via het IP-adres dat hij van de NAS krijgt. Dit werkt niet en dus krijg je problemen met de tv-ontvanger. Probeer het eens als de NAS niet aangesloten is.


Ok, ga ik proberen


NAS losgekoppeld, geen verbetering.

Het valt wel op dat het altijd na de 1e aflevering is van een serie.

 


Even nog een vraagje. Kan het te maken hebben met doorspoelen?


Jammer dat de NAS geen verschil maakt.

Het doorspoelen van een opname zou ook geen verschil moeten maken. Het kan wel zijn dat de opname na het doorspoelen even moeten bufferen. Dit kan even duren. Als je dat even tijd geeft, zou je daarna weer verder moeten kunnen kijken.


Gisteren dus even expres niet doorgespoeld, had inderdaad er niks mee te maken. Het is best irritant, want je kunt daarna niks meer. Niet doorspoelen, niet pauzeren. Dan moet ik de opname echt stoppen en dan weer opnieuw opstarten. En dan begint de opname een stuk verder als waar ik ben ben gebleven.


Wat is je internetsnelheid @AJWO ?
Bekabeld gemeten direct op de V12


Snelheid is 190 Mbps


Heb nog even een speedtest gedaan via wifi:

https://www.nperf.com/r/3389730048269728-5zNMkFIN

Lijkt me niet slecht. 

De bekabelde speedtest had ik even gedaan via m'n PlayStation. Wet niet of dat ook een goed beeld geeft

 

 


Heb je na het ontkoppelen van de NAS ook een reset van de tv-ontvanger en modem gedaan?

 

Hoe gaat het trouwens met live televisie kijken?


Ik heb na het ontkoppelen van de NAS de tv ontvanger gereset.

Live tv kijken geen probleem. Ook niet in 4K.

Heb ook nog even geïnformeerd bij iemand anders, maar die heeft er geen last van…

Kan het aan de decoder liggen?


Even nog een andere vraag. Klopt het als een programma al bezig is en je wil deze opnemen, dat het niet geheel opgenomen wordt maar wanneer je de opname start?

Of komt dit doordat ik dan op ' rec' druk ipv dat ik het via de gids doe.


Aan de tv-ontvanger zelf zal het niet liggen. Ik wil je aanraden de kabel tussen de tv-ontvanger en het modem eens te vervangen voor een nieuwe. Hopelijk lost dit het probleem op.

 

Even nog een andere vraag. Klopt het als een programma al bezig is en je wil deze opnemen, dat het niet geheel opgenomen wordt maar wanneer je de opname start?

Ja, dit klopt!


Goedemorgen,

Nog even een update.

Ik heb gisteren via de app welke is geïnstalleerd op een Xiaomi box een programma welke was opgenomen teruggekeken, en dit ging zonder problemen.

Als je nagaat dat de box via wifi verbinding heeft.

Dus nu vraag ik mij toch af of het wel met de bekabeling te maken heeft . De kabel tussen mijn modem en de tv ontvanger is een originele welke in de doos van KPN zat. Tussen het aansluitpunt en het modem zit een kabel van ongeveer 10m cat 5. 

Ik vind het vreemd dat alleen terugkijken via de tv ontvanger niet goed gaat en via de app wel. Het enige nadeel van de app is dat deze niet Dolby digital is.


Helaas. We zijn nu 15 dagen verder en ik mocht geen reacties meer ontvangen op mijn laatste bericht.

Had toch  gehoopt op een bericht...


Hi AJWO, excuus voor de late beantwoording, Denise was en is niet aanwezig. Ik denk ook mee.
Nog even voor de duidelijkheid; de ontvanger is dus rechtstreeks aangesloten op modem? Daar zit dus niets tussen? Heb jij misschien glasvezel. Zou je in dat geval ook het glasvezelkastje en de modem 10 seconden stroomloos willen maken? Heb je alsnog een andere kabel waarmee je het zou kunnen proberen? 

 


Beste Alex,

 

Er zit verder niets tussen het modem en de ontvanger.

Ik wil best van alles proberen, maar het blijft vreemd dat ik via de app totaal geen probleem heb en met de ontvanger wel. Het is nu zelfs zo dat al kijk ik alleen maar een programma terug, het beeld even blijft stilstaan en dan weer verder gaat en daarna kan ik eigenlijk niks meer. Net of de ontvanger is vastgelopen, maar dan kan ik wel verder kijken. Ik moet de ontvanger soms gewoon uitzetten om weer normaal tv te kunnen kijken. En via de app kijk ik op een MI box welke op wifi is aangesloten.


Dat is ook vreemd. Denise is er nog niet, dus ik denk ook mee. Zou je een andere kabel willen testen en het glasvezelpunt willen herstarten indien je glasvezel hebt? Ik ben benieuwd of we het dan toch werkend kunnen krijgen via de ontvanger en hoor de resultaten graag! 


Beste Sanne,

 

Dat zal dan na de vakantie worden. Ik moet dat ongeveer 10m kabel vervangen. Nu wilde ik dit al doen, dus dat scheelt.

Zodra ik dit gedaan heb, laat ik het resultaat weten.

 

Tot zover bedankt!


Goedendag,

Hier weer even een update.

Kabel vervangen, geen verschil.

Wat wel blijkt is dat het niet op elke zender gebeurt.

Bv op ID kan ik zonder problemen terugkijken, maar op RTL 4 loopt ie vast.

Â