Skip to main content

Bij mij valt het beeld (en geluid) weg op regelmatig terugkerende tijden. Meestal rond 07.00 ochtend en rond 18.00 avond.

Het komt na enige tijd wachten weer terug(soms na enkele minuten)

En dan heb je dus het nieuws bijvoorbeeld grotendeels gemist of laatst het begin van de voetbalwedstrijd

Kortom erg hinderlijk

Al meerdere malen over gebeld met KPN en allerlei procedures al doorlopen

Ook is de DVS set opgedoekt en vervangen door UTP bedrading van modem naar TV 

Ook is recent de TV ontvanger omgewisseld voor een nieuwe (Arris D5202) maar ook hier hetzelfde probleem

Er zijn bij mij in huis geen apparaten die omstreeks die tijden in of uitschakelen

Wie de oplossing weet mag het zeggen…..

Hi @HBL13, het lijkt me een goed iets dat je die Draadloze Verbindingsset er tussenweg gehaald hebt. Maar toch begrijp ik dat je beeld en geluid soms wegvalt, op redelijk vaste tijden.

Gebeurt dit bij live TV kijken op jouw Arris tv-ontvanger, of ook bij andere functies zoals bijvoorbeeld terugkijken of opnames bekijken? Vallen beeld en geluid tegelijk weg, of wat gebeurt er precies? Als je een foutmelding te zien krijgt, hoor ik graag welke dit is.

Welk modem heb je, en blijft internet wel werken? Zit er nog andere apparatuur tussen de tv-ontvanger en het modem? Maak je gebruik van aparte geluidsapparatuur bij je tv? 

Alle details zijn welkom. Zo kunnen we hier in onze community beter met je meedenken.

1. Ja

2. Ja, tegelijk en zonder foutmelding. 

3. EXPERIA V10, Ja internet werkt gewoon

4. Nee

5. Samsung soundplate via BT verbinding met Tv 

Ik kan via deze weg heel lastig de vinger op de zere plek leggen @HBL13. Zeker aangezien je apparatuur al omgewisseld is en je internet dus blijft werken. Ik kan je alleen aanraden om nog eens een kritische blik te werpen op hoe je alles thuis aangesloten hebt. Probeer het eens via een ander stopcontact, kijk eens na of de staat van alle kabels optimaal is, zulke dingen. En onderzoek toch eens of er apparaten aangesloten zijn die gekke dingen doen. Anders kan ik 't via deze weg niet verzinnen.

Je kunt proberen uitgebreider uit te leggen hoe je alles thuis aangesloten hebt en wat je hebt geprobeerd. Zo maak je het onze community gemakkelijker om met je mee te denken. 

Wat je daarnaast ook kan doen, is toch even bellen met onze klantenservice op het moment dat het wegvalt. Via die weg heb je direct contact en kunnen mijn collega's meteen je verbinding nakijken om te zien wat er gebeurt.

Beste mensen van KPN en forum,

Inmiddels is er een monteur geweest, die heeft geconstateerd dat alles correct was aangesloten en geen storingen gevonden.

Vreemd genoeg heb ik daarna geen storingen meer ondervonden. Daar ben ik dus erg blij om(voor zolang het duurt)

Uiteindelijk vind ik wel dat het enorm lang geduurd heeft en heel veel ergernis heeft gegeven Vanaf februari 2024 af)en jammer van KPN geen bloemetje of korting gekregen wat in het laatste gesprek wel is toegezegd.

Nou ja, het is wat het is.

Vriendelijke groeten allemaal 

Reageer