Skip to main content

Beeld hapert elke 10 minuten, doe een reset van het fritz modem 5490 en tv box arris 5202.

Dit moet ik wekelijks doen! Wat kan ik nog meer doen om de van de hapering af te komen?

Goede vraag, @Paullut, en fijn dat je hem hier stelt. We kunnen er alleen niet direct een sluitend antwoord op geven. Daarvoor is meer informatie nodig. Kun je meer vertellen over hoe je Arris is aangesloten op de FRITZ!Box? En hoe is je FRITZ!Box aangesloten op je aansluitpunt?

De haperingen, heb je die op elke zender, of op specifieke zenders? En alleen bij live tv kijken, of ook met opnames of Terugkijken?


Arris is via utp kabel aangesloten op de fritzbox, fritzbox is via glasvezel aangesloten.


 Dank je, @Paul Luttikhuis. Kun je dit ook nog beantwoorden:

De haperingen, heb je die op elke zender, of op specifieke zenders? En alleen bij live tv kijken, of ook met opnames of Terugkijken?

 

Verder ben ik benieuwd of je ook problemen ervaart met internet? Zowel los, als tijdens het tv kijken.


De haperingen zijn bij elke afspelen van elke zender, terugkijken van opnames en ook bij afspelen van bv netflix


Bij internetten heb ik geen problemen


Interessant; ik heb een vergelijkbaar probleem. Alleen heb ik de 7590 Fritzbox. Ik volg dit draadje even…..


Wil je, voor de zekerheid, je glasvezelpunt eens 2 minuten stroomloos maken, @Paul Luttikhuis?

Daarnaast ook de vraag of je nog/ook een KPN (Experia) Box in huis hebt? Zo ja, wil je die eens tijdelijk aansluiten en kijken of het dan ook hapert?


Ik heb al eerder de fritzbox gereset en de arris opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

heb nu glasvezelpunt 2 minuten van stroom af gehaald. Gisteren arris opnieuw software geïnstalleerd

Kijken hoelang het nu goed gaat.


Ik heb geen experia box in huis, kan dit dus niet testen


Ik heb al eerder de fritzbox gereset en de arris opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

heb nu glasvezelpunt 2 minuten van stroom af gehaald. Gisteren arris opnieuw software geïnstalleerd

Kijken hoelang het nu goed gaat.

Dan ben ik benieuwd hoe het verloopt en ik hoor graag wat je bevindingen zijn Paul!


Vanavond bij netflix app en tv weer haperend beeld


Ik heb al eerder de fritzbox gereset en de arris opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

heb nu glasvezelpunt 2 minuten van stroom af gehaald. Gisteren arris opnieuw software geïnstalleerd

Kijken hoelang het nu goed gaat.

Dan ben ik benieuwd hoe het verloopt en ik hoor graag wat je bevindingen zijn Paul!

Na 1 dag weer haperingen


Ik zou graag willen weten of er tussen de Fritzbox en de Arris ontvanger, een of meerdere UTP LAN switchen tussenzitten. Of is de Arris TV box rechtstreeks gekoppeld via een UTP kabel aan de Fritzbox router? Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik twee Netgear308e switchen achter elkaar had zitten. Ik kreeg toen ook haperingen iedere 10 minuten. Ik heb een switch er tussen uit gehaald en toen waren de haperingen opgelost. En dit werkt nu al een half jaar zonder problemen. Ik gebruik zelf de Fritzbox 4040 en 2x Arris 2952. 


Ik zou graag willen weten of er tussen de Fritzbox en de Arris ontvanger, een of meerdere UTP LAN switchen tussenzitten. Of is de Arris TV box rechtstreeks gekoppeld via een UTP kabel aan de Fritzbox router? Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik twee Netgear308e switchen achter elkaar had zitten. Ik kreeg toen ook haperingen iedere 10 minuten. Ik heb een switch er tussen uit gehaald en toen waren de haperingen opgelost. En dit werkt nu al een half jaar zonder problemen. Ik gebruik zelf de Fritzbox 4040 en 2x Arris 2952. 

Ik heb de arris via een switch aan de fritzbox, ook zonder switch heb ik heperend beeld


Hmmm. Zou je jouw forumprofiel willen invullen @Paul Luttikhuis? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kan ik vanaf deze kant eens verder kijken.


Wat gek dat je geen experia box of de (zwarte) box 12 in huis hebt. Want je krijgt die altijd standaard bij je abonnement. Waar is ie gebleven???

Want met die erop en de 5202 direct verbonden valt vast te stellen of het tv signaal goed binnenkomt. 

Het probleem zal toch in je thuisnetwerk gezocht moeten. 

Heel belangrijk dat de IGMP snooping in de switch de iptv zoals bij kpn ondersteunt. Het werkt namelijk niet altijd met een switch die dat heeft. 

Verder: Heeft je Fritzbox IGMP Proxy?

Helemaal goed geconfigureerd? Het luistert nauw. 

http://kpn.com/eigenmodem

 


FRITZ!Box modems en routers staan er niet echt om bekend stabiel en betrouwbaar te zijn. Ik heb zelf jaren geleden ook een FRITZ!Box modem gehad, maar heb deze er toch weer "uitgeknikkerd" omdat ik regelmatig verbindingsproblemen had. Vervolgens weer overgestapt op de Experiabox en sindsdien nooit geen problemen meer gehad.


@Metal Henkie

Vrij ongenuanceerd, de ene situatie is de andere niet je mag dit zeker niet zo algemeen trekken. Veel gebruikers geven exact het omgekeerde aan (hier zit er ook een). 

Bij sommige gebruikers zijn beide systemen instabiel, omdat de oorzaak elders ligt, en het grootste groep kan met allebei melden dat het stabiel is.

Doe wat voor jou werkt, laat de rest graag in hun waarde.Â