Skip to main content

Bij het opstarten van de KPN ontvanger is steeds het eerste beeld: Zie foto.

Bovenaan KPN HDMI 1(links) en 1280x 720/ 50p (rechts).

In het midden een deel van het programma dat wordt uitgezonden.

Onderaan: Voorwaarden en beleid instellen. U kunt diverse smart-services gebruiken door in te stemmen met de voorwaarden. Recht: de knop Instellen. Gedaan.

Toch komt dit scherm iedere keer bij het opstarten iTV met de witte KPN afstandsbediening bij iedere opstart terug. Waarom? Waardoor?
TV is via WI-FI aangesloten.

Schermfoto bij opstart iTV ontvanger KPN.

 

Ik zou zo wie zo de KPN IPTV decoder op 1920/1080i zetten. 

Heb je een veel mooier beeld.

Heb je meer TV's en decoders? Zo ja, hoe is op die?

Het kan aan de Samsung TV liggen. 

Is de HDMI kabel van goede kwaliteit? 

En is de KPN IPTV decoder rechtstreeks met de Experiabox aangesloten? 

Ik ga ervan uit dat je de KPN decoder nooit van de spanning (in de volksmond stroom) haalt. 


Het is bij een overbuurman van 80 jaar.
Er is ook nog een aansluiting met een versterker op de wandcontactdoos voor ontvangst op de eerste verdieping van het huis.
De TV beneden, een nieuwe Samsung UE43TU8070, is na aansluiting met WI-FI geupdated.


Kijkt hij met een KPN IPTV ontvanger?

Dit werkt niet via WIFI.

Of via een app op de TV?

Versterker heeft er niets mee te maken.

Hoe is de KPN IPTV ontvanger (indien van toepassing) aangsloten?

Wat is de kwaliteit van de HDMI kabel? 


Hij kijkt met een KPN IPTV ontvanger; deze is met een UTP kabel aangesloten op de Experiabox V9.
De HDMI-kabel is een JVC Ultra HD 4K 1,5 meter.
Op de experiabox zit nog een utp-kabel naar de ‘aansluiting op de wandcontactdoos’. TV boven.
Jaren geleden aangelegd door een KPN monteur.
De kleine TV beneden is in augustus vervangen door een nieuwe Samsung. Type genoemd.
Vanmiddag begon het geluid op de Samsung TV haperingen te vertonen.


Het eerste wat je kan doen, is de KPN IPTV decoder resetten, zie hier.

De V9 is alweer oud, werkt verder alles goed? WIFI, internet, etc.

Het beste is natuurlijk om met een vaste UTP kabel van de Experiabox na de KPN IPTV decoder te gaan.

De Netwerkadapters kunnen ook het probleem veroorzaken, welke zitten ertussen? 

Welke KPN IPTV decoder heeft uw buurman? Ook die kan verouderd zijn en het problemen geven. 


Donderdagmiddag 26 november 2020 heb ik een gele UTP kabel tussen de Experiabox V9 en de Smart TV van Samsung UE43T8070 aangesloten. de decoder (ontvanger KPN) ARRIS 2952 gereset. Daarna zijn er updates ontvangen en geïnstalleerd.
Het hinderlijke startscherm is nu weg. Bedankt voor de hulp.
Hoe kan ik voorkomen, dat de startbalk na het opstarten van de TV even kort op het scherm verschijnt?