Skip to main content

Goedemorgen,

 

Bij 1 TV+ ontvanger gaat het (automatisch) updaten vaak niet goed.

Het update proces stopt en zie een zwart scherm met de melding Android error. (of iets in die trant)

Ik heb helaas geen foto ervan gemaakt. Ik had dit moeten doen maar mogelijk weten sommige(n) over welk (bootloader) scherm ik het heb. 

Er staat een keuze voor een system reboot maar ik kan deze niet selecteren met de afstandsbediening. (Ledje afstandsbediening knippert blauw)

Ik trek de stekker er maar uit en de ontvanger start opnieuw op. De TV+ firmware heeft wel de nieuwe software maar de TV+App heeft nog niet de bijgewerkte versie.

Deze doe ik dan handmatig selecteren en wordt uitgevoerd. 

Na de uitvoering controleer ik opnieuw op nieuwe updates en de ontvanger begint weer met updaten (90% gereed wordt meteen weergegeven).

Indien ik herstarten selecteer en de ontvanger is opnieuw opgestart ziet het ernaar uit dat de ontvanger volledig ge-updated is.

Deze TV+ ontvanger is aangesloten op een Experia WiFi (zwart) en deze is vervolgens direct aangesloten op de V10 Experiabox. 

Met de andere ontvanger die ik in de woonkamer heb staan gaat updaten wel (automatisch) goed.

Deze ontvanger is aangesloten op een Netgear Switch welke aangesloten is op de V10. 

 

Groet,

Theo  

Hi @Theo v H, wat hinderlijk zeg dat dit telkens niet goed gaat ☹️

Waar ik als eerst benieuwd naar ben: wat gebeurt er als je de 2 TV+ ontvangers van plek verwisselt? Wellicht zit het probleem in de Experia Wifi en gaat het updaten wel goed als de ontvanger anders aan wordt gesloten. Zou je dat eens willen testen? Dan weten we iets beter waar we ons op moeten richten!


Goedemorgen,

 

Ik heb inmiddels de 2 ontvangers omgewisseld waardoor ik bij de volgende firmware update kan kijken of het nog steeds dezelfde ontvanger betreft.

 

Groet,

Theo


Helemaal prima @Theo v H, als het zo ver is hoor ik graag hoe het gaat!