Skip to main content

Ontvanger Vip5202 en tv sony A84j en reciever yhamaha rx-v479.   

Steeds bij het in en uit schakelen van mijn reciever gaat de ontvanger 1a2 min op zwart met geen geluid.

Bij het op zwart gaan getest of het aan de tv ligt maar die doet het gewoon en op interne App's van de tv is het probleem er niet. Het zit hem echt in de vip5202.  Help 

Hmm.

Hoe is de Arris met de receiver verbonden?

@Rozema7 


De arris is met hdmi 2.1 verbonden met de Sony A84j en via arc verbonden met de reciever   


Hmm, als de hdmi volgorde

(1) Arris → hdmi →  TV

en

(2) TV → hdmi arc → versterker

is zou het via verbinding (1) door moeten gaan. Ik denk dat de ontvanger geen partij is bij jouw situatie aangezien deze helemaal geen HDMI CEC kent/heeft.


Um hoe bedoel je? 


Euh.…

Ik denk dat de tv zelf reageert op het aan - en uit zetten van de daarop aangesloten versterker. 

Het is naar mijn idee niet de Arris 5202 die even "uitvalt".


Hum

Blijft apart  alle andere kanalen van de tv kan ik gewoon schakelen reciever uit aan uit  en gebuurt niets bijzonders 

Hoop dat het plots met een update verholpen zal zijn 


Hoi @Rozema7, goed om te zien dat @PeterG al met je mee gedacht heeft. 

Je zou daarnaast de manier van aansluiten nog even kritisch kunnen bekijken. Probeer het bijvoorbeeld eens tijdelijk zonder de versterker er tussen. Test eens een andere HDMI kabel. Test ook eens een andere HDMI kabel tussen je apparatuur. Dit soort dingen kan veel verschillende oorzaken hebben, waardoor het vaak even zoeken is naar de oorzaak en dus oplossing.