Skip to main content

Sinds kort ondervind ik bij de meeste commerciele zenders een traag beeld als ik kijk via kpn i tv. Nederland 1,2 en 3. Videoland, youtube geen problemen.

Iemand een idee wat het probleem zijn kan?

Ik begrijp niet wat je bedoelt met traag beeld. Traag is slow motion. 

Verder vermeld je helaas ook niet welk type ontvanger dit betreft. 

Dus het probleem is zo, althans voor mij, ook niet te duiden. 


Idd beeld en spraak in slow motion V10 modem met 2 extra wifi versterkers


Snap ik het nog niet. Doe je dan 2 x zo lang over een uitzending?

En via het v10 modem kijk je geen tv.

Maar wel via de tv ontvanger. Welke is dat?


Schokkerig beeld en geluid via i tv, speedtest gedaan en is oké.

Vip 5202 tv ontvanger


Schokkerig beeld en geluid via i tv, speedtest gedaan en is oké.

Vip 5202 tv ontvanger

 

Zit er toevallig een DVS tussen? 

Of een switch zonder IPGM snooping? 


Okee. 

Al eens de ontvanger 3 minuten stroomloos gemaakt?


Geen dvs en geen switch. Dit probleem heb ik nu sinds een week. Overigens heb ik met 4g deze problemen niet!


(...) heb ik met 4g (...)

Nou snap ik het helemaal niet meer. Je noemt de 5202. Die kan alleen bekabeld. Zelfs geen wifi.

Wat heeft 4G ermee te maken??????


@Carthago volgens mij bedoel je itv app op je mobiel of tablet iets dergelijks. Ik herken dit nl wel op die manier. Heb nu een paar maanden een nieuwe mobiel samsung A23. Op mijn wifi thuis ervaar ik happert , schokkend, en langzame beelden tijdens het kijken via de itv app. Als ik wifi uitzet op de mobiele 4G/5G dan kan ik vloeiend kijken. Mijn wifi in huis is perfect wat dat betreft. Overal bekabelde superwifi ect.. Dit kan niet anders dan aan de mobiel liggen chipset / hardware of iets dergelijks vermoed ik. Toestel heeft iig alle updates ect er op... overigens met bijvoorbeeld Disney + app, Hbo max app, you tube, via wifi heb ik dat niet.. iemand enig idee..


@Steve Mnt 

Thuis kan je veel beter kijken via de KPN tv decoder.

Dan heb je een veel mooier en stabieler beeld.

 

Via de mobiel, kijk je dan met een Chromecast?

 


@joop2011 

Uiteraard mee eens

Ik heb geen tv id slaapkamer wil ik ook niet en is geen plek voor :)


Ik heb geen tv id slaapkamer wil ik ook niet en is geen plek voor :)

@Steve Mnt . Dan lig je bijkans in de bezemkast… 😁.

Overigens zou het via casten met je mobiel dan wel weer moeten werken. Maar zonder tv in de slaapkamer is dat geen optie.T

Waarschijnlijk helpt het ietsje verlagen van de beeldkwaliteit. Van 1080p naar 720p. Terwijl de video loopt op het scherm tikken. Daarna via het tandwiel 720p instellen.

Ook mogelijk: gewoon de website versie http://tv.kpn.com via de browser in de telefoon. Bij voorkeur de Google Chrome browser. Iets bewerkelijker maar werkt goed.

Bovenstaande tips zijn mogelijk ook van toepassing voor @Carthago .

 


@PeterG

Ook heb ik laagste en middelste kwaliteit inderdaad geprobeerd bij allemaal blijft hetzelfde probleem aanhouden. Ik zal eens via website browser testen. Goede tip ik laat het tzt weten.

 

 

@all, Heb hem id browser (chrome) getest op de mobiele met de wifi aan,  nu geen problemen met kijken....


@Carthago volgens mij bedoel je itv app op je mobiel of tablet iets dergelijks. Ik herken dit nl wel op die manier. Heb nu een paar maanden een nieuwe mobiel samsung A23. Op mijn wifi thuis ervaar ik happert , schokkend, en langzame beelden tijdens het kijken via de itv app. Als ik wifi uitzet op de mobiele 4G/5G dan kan ik vloeiend kijken. Mijn wifi in huis is perfect wat dat betreft. Overal bekabelde superwifi ect.. Dit kan niet anders dan aan de mobiel liggen chipset / hardware of iets dergelijks vermoed ik. Toestel heeft iig alle updates ect er op... overigens met bijvoorbeeld Disney + app, Hbo max app, you tube, via wifi heb ik dat niet.. iemand enig idee..

Dit is idd wat ik bedoel


@Carthago Probeer het advies van PeterG ook eens. Bij mij werkte het iig wel.


Ook via tv.kpn.com geen verandering.

Hoeveel lampjes horen er te branden op de experia box v10?


4 groene lampjes, eventueel als je eco stand aan hebt 5, eco brand dan blauw. Heb je bv superwifi of experiawifi ingebruik moet wireless automatisch uit zijn gegaan.

 


Er branden 4 groene lampjes, ik heb een wifiversterker, branden er dan ook 4 groene lampjes?


Welke merk versterker superwifi / experia wifi of ander soort? en hoe is die aangesloten? Bekabeld,  draadloos ect. Desnoods een foto vd situatie maken als je wil, dan kan men met je meedenken. Heb je superwifi / experia wifi zou de wifi automatisch uit moeten gaan op de V10 na juiste Installatie..

 


Ik heb een Experia wifi versterker bekabeld. Zouden er dan 3 groene lampjes moeten branden?


Ja , wireless uit


Ha @Carthago , ik vat het even samen! Je gebruikt de itv app op je mobiel en het is schokkerig/langzaam via wifi, maar niet via 4G. Zeg ik dat zo goed? Heb je PeterG zijn advies om de kwaliteit aan te passen ook al eens geprobeerd? Dat zie ik nog niet meteen terug. Heb jij verder geen klachten wat betreft wifi op andere apparaten?