Skip to main content

ik pobeer al 3 weken problemen met mijn dvs op te lossen

na twee dagen bellen moest ik de set maar wisselen

mijn vraag moet ik wat mee nemen

nee hoor je kunt hem wisselen

 

in uden waar ius de aankoop bon?

tjs die had ik niet een monteur verwisselde mijn oude set voor een toen nieuwe

 

belde klachtennummmer

zoeken het uit voor u

 

kreeg mail ging naar uden met print

 

ja er is er een kapot van de drie

maar in april is die verwisseld omdat die een defect had

hier houdt de service van kpn op

 

reed twee keer tevergeefs naar uden

wacht een dag op een monteur tevergeef

 

ikwil weten hoe ik een klacht bij de directie in kan dienen

Pieter 

Sowieso zijn de dvs uw eigendom. Daar heeft u voor betaald. Binnen de garantietermijn kunt u deze omruilen maar dan wel met de aankoopbon uiteraard. Sowieso is het onverstandig om dvs te gebruiken maar dat terzijde.


ik denk dat het gewoon slechte apparatuur is

na het omwisselen in maart blijkt kpn dus geen service meer te willen levern


Hallo @PieterVer#, welkom op ons forum!

Wat @Joep1965 zegt, klopt. De DVS adapters zijn jouw eigendom. We bieden hier natuurlijk wel garantie op. Hier is een aankoopbon voor nodig. Ik begrijp uit jouw bericht dat je al met aankoopbon naar de winkel bent geweest, maar dat je de DVS adapters niet hebt kunnen omruilen. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je een seintje als je je profiel hebt ingevuld?


heb het geprobeerd voldoende in te vullen

kan ook wel reacties van kantenservice sturen

blijft dat die dvs niet eens een jaar mee gaat als ze geruild zijn heb je geen garantie meer

logisch dat de producent zo van zij oude rotzooi af wil

Pieter


Bedankt voor het invullen van je profiel.

Ik ben het eens met mijn collega's van de winkel: het garantietermijn van twee jaar loopt vanaf de datum van aanschaf. Een garantietermijn begint niet opnieuw te lopen wanneer je vervangende apparatuur ontvangt. In jouw geval heb je de draadloze verbindingsset in september 2018 aangeschaft. Daarmee is het garantietermijn verstreken. Ik kan de DVS adapters dan ook niet kosteloos vervangen.

Maar ik snap ook heel goed dat je wel graag een oplossing wilt. Ik ben daarom allereerst benieuwd naar de problemen die jij ervaart. Vaak is het namelijk niet een defecte DVS adapter, maar een verkeerde manier van aansluiten die zorgt voor problemen. Het is daarom aan te raden onze draadloze verbindingsset oplosser te doorlopen. Mocht je er hiermee toch niet uitkomen, wil je dan foto's plaatsen van hoe je de DVS adapters hebt aangesloten? Dan kan ik even met je meekijken.


ik ben drie dagen bezig geweest het probleem op te lossen

resetten op elkaar zetten nieuwe software downladen

in de winkel keken ze het na en gaven aan dat hij inderdaad kapot was

belde ook met de klachten lijn daar werd eerst gewoon de chat verbroken

de tweede chat zouden ze een monteur langs sturen. denk dat die ook gewoon verbroken is zonder in te plannen.

 

maar het meest boos ben ik dat klantenservice me twee maal op pad stuurde in coronatijd voor niets

heb beide keren gevraagd of ik voldoende had..

duidelijk is dat de kpn dus oude rotzooi die niet meer voldoet verkoopt en daar onder uit wil komen door na inwisseling niet opnieuw garantie op die set geeft

 

de helpdesk mij met loze loze woorden op pad stuurt

de klachten pijn de zaken niet netjes afhandelt

 

zal later op de dag foto's gaan plaatsen

 

Pieter

 


 


 


 


 


Waarom heeft u het over "oude zooi"? De dvs 1200 is gewoon het nieuwste type.

Een kabel is veel goedkoper, gaat nooit kapot en gebruikt zelf geen stroom ook...


dvs is een product van devolo

die hebben inmiddels de wifi magic op de markt gezet

is nieuwe software voor de kpn in de oude zooi gezet

 

ik heb trouwens ook een defecte set liggen van de kpn voorganger 

de stroomnet netwerkadapter mt 2360

Pieter


soms geloof je een monteur die ook via de cockpit laat zien hoe geweldig alles werkt(te)

 

helaas dus

pieter


WiFi Magic is een product wat KPN bewust niet verkoopt. Het zend namelijk WiFi uit wat niet samenwerkt met de WiFi van de eigen apparatuur van KPN.

KPN bied de devolo's aan als alternatief van een bekabelde aansluiting van tv ontvangers. Een bekabelde aansluiting is dus niet WiFi.

Als u devolo's wilt die WiFi uitzenden, dan is dat prima, maar dan zult u dat elders aan moeten schaffen. Niet bij KPN.


dat weet ik

 

ik schreef de magic maar moet zijn de magic lan

die heb je met een en drie aansluitingen

 


Sowieso doet u er verstandig aan om helemaal niets van dat soort dingen te gebruiken.


waarom misleiden de monteurs van kpn ons dan zo?

die van mij zette de dvs niet eens op de rekening

noemde het overig materiaal

had dus geen aankoopbon


Hoe heeft de monteur u misleid?


vertelde dat bekabeling niet nodig was als ik dvs verving


vertelde dat bekabeling niet nodig was als ik dvs verving

En daar is geen woord aan gelogen. Wil nog niet zeggen dat da de beste optie is.


Bij het aansluiten van de televisie heb je eigenlijk twee opties: 1) bekabeld aansluiten, of 2) als je niet bekabeld wilt/kunt aansluiten, gebruik te maken van de DVS. In dit geval heb je gekozen voor de DVS. De monteur heeft je hiermee niet misleid. Er is geen bekabeling nodig als je gebruik wilt maken van de DVS. Dat neemt echter niet weg dat een kabel altijd nog beter is dan het gebruiken van een DVS, omdat je met een DVS gebruik maakt van het stroomnetwerk. Daar wij het stroomnetwerk niet in beheer hebben, is het lastig om de werking van de DVS te garanderen.

Dat gezegd hebbende, zie ik dat er iets mis gaat in het aansluiten van de DVS adapters. Je hebt ze nu alle drie op dezelfde plek om ze te koppelen, dat is geen probleem. Echter, naast de DVS adapters heb je ook nog een een andere stekker in het stopcontact zitten. Dit kan zorgen voor storing. Wij adviseren om de DVS adapters in een enkel stopcontact te steken. Indien je alleen een dubbel stopcontact tot beschikking hebt, laat het andere stopcontact dan vrij. Je kunt op de DVS adapters wel een stekkerdoos aansluiten, zodat je toch extra stopcontacten hebt. Wil je hier eens naar kijken?