Skip to main content

Nog iets meer dan een week geduld en dan ben ik over op KPN. Nu heb ik helaas geen UTP aansluiting op de plek van mijn tv. De coax kabel eruit trekken en vervangen door UTP isĀ geen optie. Er blijven volgens mij dus 2 opties over DVS middels powerline, of MoCa. Voordeel van powerline is voor mij dat hij uit te breiden is met meer adapters, nadeel kan zijn storingen door de zonnepanelen. Ik las namelijk dat er kans is op storing door zonnepanelen. MoCa lijkt mij deze beter, wel iets duurder en niet in heel het huis uit te breiden.Ā  Om het eerst maar met DVS lijkt mij een duur grapje als het niet werkt. Iemand toevallig goede adviezen of ervaringen?

Nog iets meer dan een week geduld en dan ben ik over op KPN. Nu heb ik helaas geen UTP aansluiting op de plek van mijn tv. De coax kabel eruit trekken en vervangen door UTP isĀ geen optie.

Waarom niet?

Ā 


DVS online bestellen dan heb je ruimschoots de tijd om hem te testen en eventueel te retourneren.


Hoi @visbeentjeĀ 
Je kunt de DVS binnen 14 dagen weer retourneren als het niet goed werkt, wel eerst ff bellen 0800 0402 voordat je hem opstuurt.Ā 
Ā 


Nog iets meer dan een week geduld en dan ben ik over op KPN. Nu heb ik helaas geen UTP aansluiting op de plek van mijn tv. De coax kabel eruit trekken en vervangen door UTP isĀ geen optie.

Waarom niet?

Ik zou ook wel willen weten waarom het geen optie is om de coax-kabel te vervangen door UTP. Als ie vast in het beton zit kan ik het begrijpen, maar anders heeft is een echte kabel zeker te prefereren. Afgezien van eventuele verstoringen is de mogelijke snelheid over echte kabel hoger/beter dan een DVS of MoCa oplossing. Het is maar half-duplex en geen VLANā€™s b.v. Zal voor velen geen probleem zijn, maar ik zou in eerste instantie zorgen dat er een losse (reserve) kabel van een meter of 25 is die je even los kan gebruiken (niet over struikelen of door de hond laten aanvreten enz). Die kabel komt altijd wel van pas, die adapters verouderen veel sneller en hebben ook nog eens aan 2 zijden energie nodig.

Ā 


Moca kan. Heeft minder storing dan DVS MITS het Ć©Ć©n coaxkabel is zonder aftakkingen! Anders werkt Moca niet.

Maar ik zou gaan voor UTP.


... en hebben ook nog eens aan 2 zijden energie nodig.

En nemen een stopcontact (2x dus)Ā in beslag. Snoeren erbij, zietĀ er rommelig uit.