Skip to main content

Telfort weinig last af en toe een storing . Maar nu bij KPN iedere avond storing en nee het ligt niet aan bedrading of apparatuur wel is me opgevallen dat de wifi ook minder is. Ben ik van Ziggo overgestapt naar Telfort krijg ik nu bij KPN hetzelfde gezeur. Nog even en dan ben ik hier ook weg.

OP het moment Foutcode stb-mmc-400 even heen en weer zappen en het is weer weg tot de volgende storing. Soms loopt het beeld ook vast bevriest zogezegd.

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je reacties aangemaakt om het overzichtelijk te houden hier op het forum

Beste kpn ( richt me nu even niet meer aan Denise), maar ik ga het nog 1 keer proberen:

Het ligt NIET aan het thuisnetwerk. Ben al ruim 20 jaar klant en heb verder nooit klachten gehad. Het is dus wel degelijk een storing welke bij jullie vandaan komt. In plaats van met de klanten hier over te discussiëren kunnen jullie er beter voor zorgen dat er bij jullie intern gekeken wordt wat er fout gaat waardoor er zoveel mensen dit probleem hebben. Ik denk zelfs dat jullie blij mogen zijn dat er zoveel klanten zoveel geduld hebben maar doe er dan wel wat mee. Nogmaals: het ligt niet bij ons. Ik heb niets draadloos, extra versterkers opnieuw opgestart (al tientallen keren) en ga zo maar door!!! iemand anders bij kpn; kan dit voor alle klanten een keer opgepakt worden!!!??

Het geduld raakt bij sommige mensen wel op!
 

 

 

Zelfde problemen hier, niets gewijzigd ineens deze problemen. Natuurlijk ook de standaard herstel opties doorlopen. Heeft er alle schijn van dat er meer aan de hand is.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hier ook iedere avond schijt ziek word je ervan


Van die foutcode is een aparte topic. Zie hier.

Ik hoop dat u hier iets mee kan.

 

Welke KPN IPTV decodeer en welke experiabox heeft u? 

 

P.S.

Telfort was van KPN en Telfort gebruikte dezelfde apparatuur, verbindingen, software, etc. 


Goedemorgen @RJvW, welkom op het forum! Zoals Joop noemt met het topic is de foutmelding  “Verbinding met Zender Verbroken stb-nmc-400” eigenlijk simpelweg de melding dat je ontvanger even geen (goede) verbinding heeft met de experiabox. Ik begrijp dat je alle bedrading al gecontroleerd hebt en dat je vermoed dat het daar niet in zit. Kun je toelichten hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt zitten?


Weet je wat ik zo vreemd vind? het is alleen in de avond beneden en ook boven op tv 2 en dat valt wel op. En ik vermoed dat het in de box zit of het signaal dat binnenkomt verstoort is.

 

 


Gebruik je toevallig de draadloze verbindingssets? Deze geven specifiek in de wintermaanden, specifek in de avonden deze problemen. Zie ook dit topic en deze pagina.


Draadloos maar voorheen Telfort en nooit problemen en zins het KPN is geworden en er dingen veranderd zijn heb ik ineens storing. Ik ben om deze reden bij Ziggo weggegaan en zit niet te wachten op weer dat gezeur.

 


@RJvW Wij ervaren dezelfde problemen. Bijna elke avond tussen 10 en 11 uur stopt tv en internet, deze avond ook weer. De WiFi is bij ons opgelost door twee nieuwe wifipunten te plaatsen.


@Wingman72  dat klinkt als een ander probleem, als je wilt kun je daar wel een nieuw topic voor aanmaken. Als je de foutcodes vermeld in de titel en de hele situatie en aansluiting toelicht in je topic denken we graag even met je mee!

@RJvW op het moment dat het stoort, hoe branden de lampjes op je draadloze verbindingssets?
Welk type heb je en hoe zitten deze aangesloten?
Wat belangrijk is dat ze direct in een stopcontact zitten en dit stopcontact ook voor zichzelf hebben. Wel kun je een stekkerdoos in de adapter stoppen voor de apparaten in de buurt. In het topic en pagina die ik eerder noemde staan uitgebreidere stappenplannen om de problemen hiermee op te lossen. Deze kunnen heel raar ontstaan zonder dat je merkt iets aangepast te hebben.


Er is niets veranderd het probleem begon spontaan nadat Telfort KPN werd. De gids is traag en ik heb het vermoeden dat het kastje een update nodig heeft. Nu weet ik dat dit probleem bij veel meer anderen voorkomt en ik hoop dat er een goede update komt zodat spoedig deze problemen opgelost zijn. Nogmaals dat het in de aansluiting zit is kul. Julie lijken nu Ziggo wel en dan beginnen al mijn haren overeind te staan. Ik kom niet uit een paasei.