Skip to main content

Ik denk dat mijn tv ontvanger ook met een ander persoon contact heeft want als ik bij opnames kijk dan worden er programma's opgenomen die ik of mijn vrouw NIET opgenomen hebben is dit op te lossen met een nieuwe tv ontvanger?

Goedeavond best hertog kees dat is niet mogelijk de opnamens staan niet in de decoder .maar bij kpn in de claud.😉


Hallo @cornelis48 , fout antwoord, @hertog kees moet even bellen met KPN, er staat hoogstwaarschijnlijk een foutief klantnummer in de decoder, dat KPN moet herstellen.

 


Toen je je TV ontvanger voor het eerst aansloot ,heb je toen je kpn inloggegevens moeten invullen? 

De eerste keer toen ik TV+ aansloot moest ik mijn kpn inloggegevens invullen, ik heb het kastje daarna meerdere keren gereset naar fabrieksinstelling en er wordt geen inloggegevens meer gevraagd.,opstarten afstandsbediening koppelen en klaar.

Blijkbaar na de eerste  te hebben ingelogd dan blijf het  geactiveerd 

Kastje terug brengen naar fabrieksinstelling en terugsturen naar kpn blijf je inloggegevens geregistreerd op het kastje.,de vraag is haal kpn die inloggegevens eraf voordat  het wordt verstuurd naar een nieuwe klant?

Het kastje werkt ook op een ander kpn internet verbinding 


---

Blijkbaar na de eerste  te hebben ingelogd dan blijf het  geactiveerd 

Kastje terug brengen naar fabrieksinstelling en terugsturen naar kpn blijf je inloggegevens geregistreerd op het kastje.,de vraag is haal kpn die inloggegevens eraf voordat  het wordt verstuurd naar een nieuwe klant?

---

Normaal gesproken haalt kpn die inloggegevens uit een teruggestuurde tv-ontvanger. Maar volgens mij gaat het daar af en toe mis. En ik vind dat dat simpelweg niet zou moeten kunnen.


@hertog kees,

Heb jij recent een TV ontvanger geretourneerd?

Zou het kunnen dat iemand op jouw account ingelogd is op tv.kpn.com of op jouw account de KPN TV app op een telefoon of tablet heeft draaien?

 


hoi wist ik het maar hoe kom ik daar achter


misschien dat ik het weet 1½ jaar geleden had ik alsmaar storing een monteur langs geweest die heeft alles wel een keer gewisseld weet niet of dit mijn originele tv ontvanger is ik heb er inderdaad al een hele tijd dat ik het zie maar de laatste tijd neem ik meer op en nu wordt het vervelend is er niet iemand van kpn die me kan helpen of is dat een ander forum


@hertog kees 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Een moderator kijkt wel mee en helpt ook.

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in, zodat hij / zij het kunnen nakijken. 

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

 

Je kan ook, gratis, bellen met 0800-0402

 

P.S.

Hoofdletters, punten, komma's maken het lezen een stuk makkelijker.😉😊


Beste @hertog kees, goed dat je de vraag hier stelt! Ik zie dat je al van veel nuttige informatie bent voorzien. Ik zie in mijn systeem twee Arris 5202 ontvangers staan en dat komt niet overeen met jouw abonnement. Klopt het dat je er maar één in huis hebt? Dan is die andere per abuis inderdaad niet goed afgemeld, mijn excuses daarvoor. Wil je aangeven wat de laatste drie nummers van het serienummer van jouw ontvanger zijn? Ik heb of -314 of -286 staan. Als jij degene noemt die je wel in gebruik hebt, dan zal ik de andere verwijderen. 


hoi fijn dat je reageert onze tv ontvanger eindigt op 314 nu ik je toch spreekt ik zag dat er een nieuwe tv ontvanger op de markt is met een andere afstand bediening waarbij ook ongeveer 5000 apps opstaan wat moet ik doen om die ontvanger te bekomen

met vr gr hertog kees


@hertog kees 

 

Zie hier voor meer informatie van de nieuwe KPN tv decoder.

Je krijgt dan een nieuw abonnement dat voor een jaar vaststaat.

Abonnement vorm is dan KPN tv+ abonnement.

En je krijgt de KPN tv+ decoder (DIW7022)

 

Ook hier geld, opname pakket is gratis bij 2 decoders of bij 1 decoder + € 4,99 per maand. 


Dankjewel! Ik heb de oude ontvanger uit de administratie gehaald. Het probleem met de verdwenen/gemaakte ontvangers zal nu opgelost zijn!

 

Voor wat betreft TV+: ik zie dat je al goede informatie van joop2011 hebt gekregen. Alles wat je verder wil weten over de TV+ ontvanger, lees je in de Kennisbank artikelen op het forum. Als je over wilt stappen van jouw huidige abonnement naar internet met TV+, dan kan dit door even contact op te nemen met 0800-0402. Mijn collega's helpen je dan verder. 

 


goedemiddag heb sinds 15 04-2023 een" nieuwe” tv+ ontvanger maar ik zie nu weer dat er programma's opgenomen worden, maar niet door mij


goedemiddag heb sinds 15 04-2023 een" nieuwe” tv+ ontvanger maar ik zie nu weer dat er programma's opgenomen worden, maar niet door mij

Heeft u op die ontvanger uw eigen abonnementsnummer en pincode ingevoerd? Heeft u dit abonnementsnummer en pincode ooit een gedeelt met een ander? Of heeft u misschien kinderen die dat ooit eens gedeeld hebben?


op vraag 1 ja (bij het aansluiten ging er veel fout door storingscode Kbx apk 1007 404 of het helemaal goed gegaan is niet zeker,ik had het probleem ook bij mijn oude ontvanger

vraag 2 nee

vraag 3 nee


Zijn er andere huisgenoten die op te nemen programma's mogen vastelggen? @hertog kees zonder dat je het weet?


Dankjewel! Ik heb de oude ontvanger uit de administratie gehaald. Het probleem met de verdwenen/gemaakte ontvangers zal nu opgelost zijn!

Mocht het zo zijn dat die oude ontvanger misschien bij iemand in gebruik is: is die dan ook meteen geblokkeerd?


Dankjewel! Ik heb de oude ontvanger uit de administratie gehaald. Het probleem met de verdwenen/gemaakte ontvangers zal nu opgelost zijn!

Mocht het zo zijn dat die oude ontvanger misschien bij iemand in gebruik is: is die dan ook meteen geblokkeerd?

De ontvangers worden vaak weer opnieuw ingezet. Het is de bedoeling dat deze ge-reset worden, en worden ontkoppelt van de gebruiker waar ze eerst door werden gebruikt. Helaas gaat dit nog wel eens fout. Door het ontkoppelen weet de ontvanger niet meer bij welke gebruiker deze hoort, en zal deze dus opnieuw het registratie proces doorlopen, waarbij je jouw iTV abonnementsnummer en PIN-code moet invullen.

Dus nee, de ontvanger zelf wordt niet geblokkeerd.


goedemiddag heb sinds 15 04-2023 een" nieuwe” tv+ ontvanger maar ik zie nu weer dat er programma's opgenomen worden, maar niet door mij

Wat gek! Ik zie inderdaad maar één ontvanger staan. Die oude is dus netjes afgemeld. Jij hebt dus nu nog maar één TV+ Box, met serienummer eindigend op -223 toch? 

 

Wat ook nog zou kunnen is dat je, of een huisgenoot/familielid, opnames inplant via tv.kpn.com of via de itv app op een telefoon of tablet. Of zijn het wellicht serieopnames die al gepland stonden? Dit kan je op de ontvanger zien als je naar de opnames gaat. 


Wat ook kan, is dat er ooit eerder een opname of serie opname van gemaakt is.

Kijk in geplante opnames en haal de oude ingeplande opnames eruit.

 

Ik ben benieuwd. 

Hoor het graag.