Skip to main content

Soms heb ik last van een fletch beeld als de ontvanger gestart is dan moet ik de stroom er af halen en dan is het weer goed gebeurd met regelmaat wat is hier aan de hand de ontvanger is een VIP5202.

Wat gek dat je flets beeld hebt. KPN levert 1 kwaliteit en niet dat dat wisselend is. De weergave is eerder afhankelijk van het gebruikte tv-toestel.

Het is een Arris 5202 vermeld je. Staat de functie HDR wel op automatisch? Anders kan je inderdaad rare beelden krijgen op zenders zonder HDR. Er zijn maar 2 zenders met HDR. De 4k kanalen van LoveNature 693 en Insight 692.
Als je het 4k zenderpakket niet hebt dan heeft HDR dus zelfs helemaal geen zin.

Ik mis verder wel wat info.

Hoe oud is de televisie? Wel al flatscreen met hdmi? HDready of Full HD of 4k UHD? Merk? Type?


Hallo Peter,

De tv is 4 jaar oud is een Samsung quatumdot heeft 4k hdr ik heb geen 4k van kpn.

Groeten Wim


Heb je al de HDR instelling gecheckt in de ontvanger. Die moet op auto (van automatisch) staan. Kan ook op aan maar dat is onverstandig.

Heb zelf geen 5202 maar neem aan dat die instelling te vinden is onder Instellingen → beeld.


Staat automatisch 


Dan kan dat het niet zijn. En ben ik ff door mijn “opties” heen helaas. Hopelijk komt hier nog iemand anders die wel in de juiste richting komt.