Skip to main content

Gister een code 563 op 2de tv boven. Lukt niet om verbinding te krijgen....alle stappen doorlopen. Nog geen jaar geleden door kpn glasvezel en internet en tvs geïnstalleerd door kpnmonteur. Gratis twee wifi punten. Tv boven via wifipunt geïnstalleerd. Alles werkte prima tot gisteren.

Service gebeld en daar wordt mij dood leuk verteld dat ik een draadloze verbinding moet kopen van 80euro.

Dit komt vaker voor en er is mij verteld door de service dat de monteurs dit niet zo hadden moeten aansluiten ,dat ze er zelfs op aan zijn gesproken. Enige oplossing een draadloze verbinding kopen en zelf aansluiten.

Heb nog geen jaar een abonnement afgesloten en ben nu erg teleurgesteld.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Berberk , zie onderstaande lik voor een mogelijke oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm

 


Geprobeerd...wil niet. Was een fout geweest van de kpn monteur...tv moest niet worden aangesloten op de wifi via zo'n arrixboxje en middels bedrading. Oplossing van kpn..Koop een draadloze soort stekker van 8o euro.


Het probleem doet zich voor na de update van afgelopen week. Kan zelfs met de kpn afstandsbediening geen contact meer maken met de tv. Denk erover om over te stappen......ik heb het zo niet geïnstalleerd maar een kpnmonteur. De service wil zelfs geen monteur sturen om het probleem op te lossen!!


 Oplossing van kpn..Koop een draadloze soort stekker van 8o euro.

Hallo @Berberk dat is ook geen slimme opmerking van KPN, want die stekkers kunnen wel gebruikt worden voor de tv, maar wordt niet ondersteund door KPN.

Beter is dan de tv-decoder op de super-wifi aan te sluiten, mits de superwifi wèl rechtstreeks bekabeld is verbonden met de modem/router.

Het allerbeste is de tv-decoder zonder tussen-apparaten bekabeld rechtstreeks op de modem/router aan te sluiten, maar dat lukt niet altijd om praktische redenen.

 


Hoi @Berberk, welkom bij ons op het forum. Deze foutmelding 563 geeft aan dat de ontvanger geen goede verbinding heeft met het modem. Hoe zit het nu precies aangesloten, er zijn verschillende opties genoemd en het is me niet helemaal duidelijk. Kan je dat specifiek toelichten?

Je zegt ook dat dit om de tweede tv boven gaat, er is nog een andere tv-ontvanger dus. Hoe doet die het, werkt die wel goed?

En wat is er precies met de afstandsbediening, is dat bij de tv boven, bij de andere tv, beiden? We denken graag met je mee, daarvoor hebben we meer informatie nodig.


Monteur is geweest....het is opgelost. Dank voor het meedenken.


Goed om te lezen dat het is opgelost @Berberk! Weet je wat de monteur precies heeft gedaan? Mocht het terugkomen of als anderen tegen hetzelfde aanlopen kan de oplossing die jij had van pas komen.


Hij heeft het arrixboxsje van boven even aangesloten op de box beneden.....toen ging de configuratie  van 85% naar 100%. Het ekstra wifipunt in de meterkast is verplaats naar de kamer. Verder weet ik het niet......een heel aardige monteur. 


Het waren meerdere stappen dus die hij heeft gedaan, het klinkt alsof hij het netwerk heeft geoptimaliseerd door het Wifi punt te verplaatsen. Dat zal een volgende keer niet nodig zijn verwacht ik, maar het beneden aansluiten van de bewuste ontvanger kan dan wel helpen.


Hier precies hetzelfde probleem! Helaas is het bij ons zo dat ik WEEKELIJKS soms zelfs dagelijks de tv ontvangers van boven en beneden moet omwisselen omdat ze boven maar blijven aangeven dat er geen verbinding is met het modem.. ik heb het wifipunt achter de tv hangen en hierop de tvontvanger aangesloten omdat ik boven geen ethernetkabel heb rechtstreeks op het modem. Dit omwisselen was een advies van kpn (meerdere malen gebeld) dit werkt, maar steeds tijdelijk. Ook bij ons wordt aangegeven dat als er een monteur moet komen dit geld gaat kosten ALS het probleem niet bij kpn ligt. Tuurlijk wordt er dan gezegd dat het probleem bij ons ligt maar dan is het al te laat. Erg jammer dat kpn deze service niet biedt.. stof om over na te denken, of toch overstappen? Heb er nu wel genoeg van eigenlijk.


@VeronCrolla je hebt hier al een eigen topic over gemaakt. 


@Joep1965 klopt, ik heb deze reactie geplaatst en daarna gaan uitzoeken hoe dit werkte daar het me wel handig leek om het zelf een topic te maken. Was hier nog niet bekend mee.